|
Nyní se schyluje k vydání pokračování s názvem IGI 2: Covert Strike, přičemž podepsáni pod ní opět budou lidé z norského Innerloopu, ale o vydavatelské záležitosti se postará firma Codemasters. Hlavním hrdinou bude znovu agent Jones, který se v duchu prvního dílu vrhne do dobrodružství a akce osamocen, zachován samozřejmě zůstane i hlavní herní princip. Během vaší spletité cesty, která by měla čítat okolo 20 misí, se setkáte i s některými starými známými, například s Anyou ze zpravodajské služby. Podle slov autorů by však pro nikoho neměl být žádný problém začít hrát rovnou druhý díl, bez zkušeností s prvním.
Jednotlivé mise budou opět směsicí likvidace nepřátel, infiltrace, sabotáží a záchranných akcí. Vašimi nepřáteli budou ruští ozbrojenci, pracující pro všemocnou mafii, odpadlíci z libyjských speciálních jednotek či čínští vojáci vedení šíleným politikem. Rozmanitá by měla být i herní prostředí, takže se podíváte do tajných laboratoří, počítačového centra, zlatých dolů, ostrovů v Čínském moři či na horskou stanici. Dočkat bychom se měli i výsadků z vrtulníků (což je v poslední době díky připravovanému Delta Force: Black Hawk Down a nedávno vydanému Ghost Recon: Island Thunder poměrně módní záležitost) a střelby z palubních zbraní. Těžiště ovšem bude samozřejmě spočívat v kombinaci plížení a akce na zemi, a tomu bude odpovídat i bohaté vybavení použitelné k likvidaci nepřátel. Ve hře by se mělo objevit 30 druhů zbraní, od klasických (a v prvním díle použitých) kousků jako jsou nůž, pistole Glock 17 a Desert Eagle či automaty M16A2 a Heckler & Koch MP5 SD, přes vybavení nepřátel, které můžete sebrat mrtvým nepřátelům (např. typický "Kalašnikov" AK 47), až po několik nových hračiček, jako je třeba velkorážní odstřelovací puška Barett (to je taková ta obrovská věc s pomocnou plynoventilací u ústí hlavně; jestli jste hráli třeba Delta Force: Land Warrior, tak určitě víte, o čem mluvím). K realistickému pojetí výzbroje by měla přispět i spolupráce vývojářů s Chrisem Ryanem, příslušníkem SAS a veteránem z Perského zálivu.
Jednou z věcí, která byla vyčítána prvnímu dílu, byla neomezená nosnost hrdiny – v čisté střílečce by to bylo O.K., ale v realisticky se tvářící stealth akci to působilo trochu hloupě. Autoři se naštěstí poučili z kritických hlasů a nosnost postavy omezili, takže již nepřipadá v úvahu, abyste v jeden moment táhli arzenál několika kulometů, sniperek a raketometu. A když už mluvíme o té nápravě chyb, tak v ní pojďme pokračovat. Další výtky totiž směřovaly na adresu umělé inteligence. Ta by se v IGI 2 již měla pohybovat mnohem výše než v prvním dílu, takže nepřátelé budou reagovat na vaše akce (což, alespoň doufám, znamená, že pokud dva metry od vojáka zemře po ráně z odstřelovací pušky jeho kolega, nezůstane jen tak nečinně stát a čekat, až ho také sejmete) a údajně také postupovat takticky v týmu, takže se vás pokusí obklíčit, zahnat do slepé uličky atp. S vylepšením AI nepřátel souvisí i slibovaný větší důraz na plížení a skrývání se, jelikož otevřená akce by prostě a jednoduše znamenala vaši virtuální smrt. Tyto sliby vypadají každopádně nadějně, ale pravdu ukáže až plná verze. A co dalšího se vývojáři rozhodli změnit, respektive vylepšit? Třeba kontroverzní systém ukládání pozice. Oproti titulu Project IGI, ve kterém ukládání během mise nebylo možné vůbec, by situace měla být o něco růžovější. Sice se nebude jednat o sejvovací orgie (což je jedině dobře), ale v závislosti na zvolené obtížnosti budete mít během každé mise k dispozici několik sejvů – jak s nimi naložíte a kdy je použijete, to už bude jen na vás. Čili další krok kupředu, další bod pro vývojáře.
Poměrně znatelným nedostatkem prvního dílu byla také absence multiplayeru. I nad tímto faktem se lidé z Innerloop zamysleli a rozhodli se vše napravit. IGI 2 nám tak nabídne několik multiplayerových módů až pro 16 hráčů (samozřejmě s podporou LANu i internetového zápolení), přičemž zajímavé by mělo být například to, že při souboji dvou týmů bude mít každá skupina hned několik úkolů, které musí splnit, chce-li zvítězit. Klání se budou odehrávat na mapách různých velikostí, stejně jako v singleplayerové hře zde budou fungovat různé alarmy a podobná zařízení.
Určitě vás zajímá také to, jak bude hra vypadat po grafické stránce. Základem je stejný engine, který byl použit v Project IGI, ale během dvou let na něm vývojáři zapracovali a notně ho vylepšili. Znát je to zejména na texturách a v interiérech, přidány navíc byly i některé nové efekty. Autoři si také vyhráli s různými detaily, takže pokud například zastřelíte nepřítele nedaleko zdi, bude stěna za ním "ohozena" krví. Kvalitní by mělo být i ozvučení, a to jak v případě efektů doprovázejících střelbu, tak co se přírodních zvuků (například kvílení větru v horských lokacích) týče.
I když je v rámci preview vždy ošemetné vyslovovat nějaké hodnocení, v případě hry IGI 2 si můžeme být jistí alespoň jednou věcí – autoři se poučili ze svých chyb z prvního dílu a snaží se je napravit. V oblasti multiplayeru, ukládání pozic a některých drobností (jako je třeba zmiňovaná nosnost postavy) by to snad neměl být takový problém, ale klíčové bude, jak si poradí s AI. Pokud se jim povede umělou inteligenci citelným způsobem vylepšit, máme se opravdu na co těšit. Společně s upraveným enginem a osvědčeným herním principem by totiž tyto změny mohly přispět k vytvoření velice kvalitní stealth akce, která by měla oslovit každého příznivce tohoto žánru. Na vlastní kůži se o tom přesvědčíme snad již brzy, jelikož datum vydání je stanoveno na poslední čtvrtletí tohoto roku.