Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Project IGI 2: Covert Strike

  12:00aktualizováno  8:32
Stealth akce Project IGI si svého času získala mnoho příznivců, ale i kritiků. Brzy by mělo vyjít pokračování této hry a zatím to vypadá, že vývojáři se ze svých chyb poučili – kromě upraveného enginu a různých novinek totiž slibují vylepšenou AI, multiplayer, možnost ukládání a další prvky, které v ""jedničce"" chyběly.

PROJECT IGI 2:
COVERT STRIKE
Výrobce: Innerloop Studios
Vydavatel: Codemasters
Datum vydání: II. 2003
homepage
IGI 2: Covert StrikePokud se zajímáte o akce se špetkou taktiky a přemýšlení, pak pro vás název Project IGI asi není nijak neznámý. Jedná se o nadprůměrnou hru od vývojářského studia Innerloop, kterou zhruba před dvěma lety vydala společnost Eidos. Tento titul hráče postavil do role Davida Llewelyna Jonese, bývalého příslušníka speciální jednotky SAS, který se osamocen vydává na plnění nebezpečných misí, vedoucích po stopách ztracené nukleární nálože. Narozdíl od většiny "one-man" akcí nešlo jen o bezduché střílení, ale také o taktizování, plížení, schovávání se za rohem a podobné špionážní prvky. Jednalo se sice o titul v lecjakém směru převratný, ovšem rozhodně ne dokonalý – AI nepřátel nebyla zrovna na výši, ve hře nebyl multiplayer a mnohým hráčům chyběla i možnost ukládání pozice během mise (o tomto faktu ovšem nelze apriori mluvit jako o negativním, jelikož je nutno přiznat, že přispíval k vyšší adrenalinovosti a realističnosti herního zážitku).

Nyní se schyluje k vydání pokračování s názvem IGI 2: Covert Strike, přičemž podepsáni pod ní opět budou lidé z norského Innerloopu, ale o vydavatelské IGI 2: Covert Strikezáležitosti se postará firma Codemasters. Hlavním hrdinou bude znovu agent Jones, který se v duchu prvního dílu vrhne do dobrodružství a akce osamocen, zachován samozřejmě zůstane i hlavní herní princip. Během vaší spletité cesty, která by měla čítat okolo 20 misí, se setkáte i s některými starými známými, například s Anyou ze zpravodajské služby. Podle slov autorů by však pro nikoho neměl být žádný problém začít hrát rovnou druhý díl, bez zkušeností s prvním.

Jednotlivé mise budou opět směsicí likvidace nepřátel, infiltrace, sabotáží a záchranných akcí. Vašimi nepřáteli budou ruští ozbrojenci, pracující pro všemocnou mafii, odpadlíci z libyjských speciálních jednotek či čínští vojáci vedení šíleným politikem. Rozmanitá by měla být i herní prostředí, takže se podíváte do tajných laboratoří, počítačového centra, zlatých dolů, ostrovů v Čínském moři či na horskou stanici. Dočkat bychom se měli i výsadků z vrtulníků (což je v poslední době díky připravovanému Delta Force: Black Hawk Down a nedávno vydanému Ghost Recon: Island Thunder poměrně módní záležitost) a střelby z palubních zbraní. Těžiště ovšem bude samozřejmě spočívat v kombinaci plížení a akce na zemi, a tomu bude odpovídat i bohaté vybavení použitelné k likvidaci nepřátel. Ve hře by se mělo objevit 30 druhů zbraní, od klasických (a v prvním díle použitých) kousků jako jsou nůž, pistole Glock 17 a Desert Eagle či automaty M16A2 a Heckler & Koch MP5 SD, přes IGI 2: Covert Strikevybavení nepřátel, které můžete sebrat mrtvým nepřátelům (např. typický "Kalašnikov" AK 47), až po několik nových hračiček, jako je třeba velkorážní odstřelovací puška Barett (to je taková ta obrovská věc s pomocnou plynoventilací u ústí hlavně; jestli jste hráli třeba Delta Force: Land Warrior, tak určitě víte, o čem mluvím). K realistickému pojetí výzbroje by měla přispět i spolupráce vývojářů s Chrisem Ryanem, příslušníkem SAS a veteránem z Perského zálivu.

Jednou z věcí, která byla vyčítána prvnímu dílu, byla neomezená nosnost hrdiny – v čisté střílečce by to bylo O.K., ale v realisticky se tvářící stealth akci to působilo trochu hloupě. Autoři se naštěstí poučili z kritických hlasů a nosnost postavy omezili, takže již nepřipadá v úvahu, abyste v jeden moment táhli arzenál několika kulometů, sniperek a raketometu. A když už mluvíme o té nápravě chyb, tak v ní pojďme pokračovat. Další výtky totiž směřovaly na adresu umělé inteligence. Ta by se v IGI 2 již měla pohybovat mnohem výše než v prvním dílu, takže nepřátelé budou reagovat na vaše akce (což, alespoň doufám, znamená, že pokud dva metry od vojáka zemře po ráně z odstřelovací pušky jeho kolega, nezůstane jen tak nečinně stát a čekat, až ho také sejmete) a údajně také postupovat takticky v týmu, takže se vás pokusí obklíčit, zahnat do slepé uličky atp. S vylepšením AI nepřátel souvisí i slibovaný větší důraz na plížení a skrývání se, IGI 2: Covert Strikejelikož otevřená akce by prostě a jednoduše znamenala vaši virtuální smrt. Tyto sliby vypadají každopádně nadějně, ale pravdu ukáže až plná verze. A co dalšího se vývojáři rozhodli změnit, respektive vylepšit? Třeba kontroverzní systém ukládání pozice. Oproti titulu Project IGI, ve kterém ukládání během mise nebylo možné vůbec, by situace měla být o něco růžovější. Sice se nebude jednat o sejvovací orgie (což je jedině dobře), ale v závislosti na zvolené obtížnosti budete mít během každé mise k dispozici několik sejvů – jak s nimi naložíte a kdy je použijete, to už bude jen na vás. Čili další krok kupředu, další bod pro vývojáře.

Poměrně znatelným nedostatkem prvního dílu byla také absence multiplayeru. I nad tímto faktem se lidé z Innerloop zamysleli a rozhodli se vše napravit. IGI 2 nám tak nabídne několik multiplayerových módů až pro 16 hráčů (samozřejmě s podporou LANu i internetového zápolení), přičemž zajímavé by mělo být například to, že při souboji dvou týmů bude mít každá skupina hned několik úkolů, které musí splnit, chce-li zvítězit. Klání se budou odehrávat na mapách různých velikostí, stejně jako v singleplayerové hře zde budou fungovat různé alarmy a podobná zařízení.

IGI 2: Covert StrikeUrčitě vás zajímá také to, jak bude hra vypadat po grafické stránce. Základem je stejný engine, který byl použit v Project IGI, ale během dvou let na něm vývojáři zapracovali a notně ho vylepšili. Znát je to zejména na texturách a v interiérech, přidány navíc byly i některé nové efekty. Autoři si také vyhráli s různými detaily, takže pokud například zastřelíte nepřítele nedaleko zdi, bude stěna za ním "ohozena" krví. Kvalitní by mělo být i ozvučení, a to jak v případě efektů doprovázejících střelbu, tak co se přírodních zvuků (například kvílení větru v horských lokacích) týče.

I když je v rámci preview vždy ošemetné vyslovovat nějaké hodnocení, v případě hry IGI 2 si můžeme být jistí alespoň jednou věcí – autoři se poučili ze svých chyb z prvního dílu a snaží se je napravit. V oblasti multiplayeru, ukládání pozic a některých drobností (jako je třeba zmiňovaná nosnost postavy) by to snad neměl být takový problém, ale klíčové bude, jak si poradí s AI. Pokud se jim povede umělou inteligenci citelným způsobem vylepšit, máme se opravdu na co těšit. Společně s upraveným enginem a osvědčeným herním principem by totiž tyto změny mohly přispět k vytvoření velice kvalitní stealth akce, která by měla oslovit každého příznivce tohoto žánru. Na vlastní kůži se o tom přesvědčíme snad již brzy, jelikož datum vydání je stanoveno na poslední čtvrtletí tohoto roku.

Autor:




Nejčtenější

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.