Project IGI: Rusové útočí - I'm Going In!

  • 462
""Orel v hnízdě, orel v hnízdě. Ptáčátka spí. Na obzoru svítá. Opakuji. Ptáčátka spí a na obzoru svítá... Ne, nespí, támhle jsou čtyři stráž... teda orli... ne, ptáč... Čert aby vzal ty kódy. Prostě jdu dovnitř!"" A vy vstupte také a přečtěte si tuto obsáhlou novinku.
Project IGI (I'm Going In)

Když se řekne Innerloop, tak se asi jen málokomu něco vybaví. Ještě tak možná lidem znalým jazyka anglického či leteckých simulátorů. Ti se zamyslí a pak nejistě řeknou: "Loop... to bude asi ... něco s létáním ... asi." A budou mít pravdu. Innerloop je společnost se sídlem v Oslu (žádné hloupé vtípky, prosím), která stojí za vznikem známého leteckého simulátoru Joint Strike Fighter. Ale co to? Okolní screenshoty moc nenapovídají tomu, že hlavní roli v připravované hře I'm Going In bude mít zrovna létání. Tedy pokud na tom nebudete opravdu, ale opravdu hodně špatně.

Ano, je to tak. Lidé v Innerloop provedli také jakési "vnitřní přetočení", jak již mají v názvu, a od simulátorů přešli k 3D akcím. Toto rozhodnutí se může zdát být podivné, protože na trhu se to obdobnými hrami jen jen hemží a Innerloop, navzdory všem skutečnostem, nepatří zrovna mezi nejrenomovanější společnosti. Má však v ruku jeden nepopiratelný trumf, a tím je společnost Eidos Interactive, která bude I'm Going In distribuovat (na britských ostrovech se hra objeví pod názvem Project IGI). Ale jestli se na trhu uchytí, nebo jestli to bude jen černá díra na investované peníze, to zjistíme až po prázdninách, kdy by měla být uvedena na trh. My se zatím můžeme podívat, co se to na nás z Norska vlastně hrne.

Project IGI (I'm Going In)

Námět hry je, co si budeme povídat, slabý jak odpolední kafíčko roztřesené babičky na lavičce v parku. Britský agent Jones (pro neznalé - něco jako náš pan Novák) je najat výzvědnou službou Spojených států na sérii akcí "temnější než půlnoc", které může splnit jen on. Jones je tedy odeslán do Estonska, kde má "prošetřit" krádeže jistých zbraní. Brzy však zjistí, že za zdánlivě banálním případem se ukrývá mnohem víc... No, jestli je jenom trošku inteligentní, tak mu velice brzy dojde, že v Interloopu poněkud odbyli primární námět a sáhli po tom prvním, co je napadlo - po jaderné hrozbě ze zemí bývalého Sovětského svazu. Inu dobrá. Námět jako takový originalitou sice zrovna neoplývá, ale to je na druhou stranu jeden z rozpoznávacích znaků 1st person akčních her. Pokud se však lidem z Innerloopu podaří hráče zaujmout kvalitou zpracování či novými herními prvky, ještě stále mohou obsadit horní příčky žebříčků oblíbenosti.

Project IGI (I'm Going In)

A zatím se zdá, že přesně toho si jsou v Innerloop vědomi. Téměř to vypadá, že vědomě obětovali propracovanost příběhu ve prospěch samotného zpracování. To by nemělo kopírovat scháma klasické 3D akce, ale dát na duševní schopnosti více, než u těchto her bývá běžné. Protivníky totiž nebudou poněkud přihlouplí mutanti, ale (doufejme) inteligentní bytosti. I'm Going In se tak snaží zasloužit si heslo, které má v podtitulu - "Think your way in / Shoot your way out", které by bylo možné přeložit jako "Cestu dovnitř si promysli / Ven se prostřílej".

Autoři nám slibují engin používající technologii, díky které budete moci používat špionážní satelit Project IGI (I'm Going In) s prakticky neomezenou rozlišovací schopností nebo se rozhlížet dalekohledem po rozhlehlém okolí. Prostředí by navíc mělo být velice realistické, jak již konec konců napovídají okolní screenshoty. Tvůrci se však neomezili jen na grafické napodobení skutečnosti, pokusili se přírodu dohnat i na poli fyzikálních zákonů. Tenká dřevěná stěna vás tedy před kulkou neochrání, ve větším bezpečí budete spíš v úkrytu za železným žebříkem - tam je alespoň šance, že se střela odrazí.

Podobná vylepšení však tvůrcům pravděpodobně nestačila, a tak nám nabídli, jak již bývá v poslední době běžné, i alternativní způsoby dopravy, než je tolik zprofanovaná houpavá chůze, nebo ještě více okoukaný houpavý běh. V I'm Going In vás čeká kromě přesunů po vlastní ose i cestování letadlem, vlakem, na lanovce a další druhy cestování. A spousta dalších věcí, na které si budete muset počkat, až hra vyjde.

Teď jen doufejme, že se Innerloopu podaří splnit vše, co slíbili. Pak by měli velkou šanci vytvořit hru, která by mohla úspěšně konkurovat již zavedeným titulům. Jinak je čeká jen blamáž nepříjemných rozměrů.


Témata: Osel, simulátor, Vlak