Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Project Origin – bojíte se tmy? Máte proč

aktualizováno 
Cítíte bolest, z úst vám unikne téměř neslyšný výkřik, ale zase usínáte – to má pravděpodobně na svědomí ta silueta s velkou injekcí v ruce.

Sedm dní!
Příběhová linka druhého F.E.A.R.u začíná půl hodiny před koncem toho prvního. V kůži Michaela Becketta se zapojíme do Delta Force týmu, jenž má za úkol Project Originzneškodnit Genevieva Aristida, vedoucí Armachamu. Když už vše nasvědčuje tomu, že mise proběhne jako po másle, odhodí vás náhle tlaková vlna a svět vám tmavne před očima.

Protivníci se dočkají inovací – měli by být chytřejší a hlavně různorodí.

Asi už uběhlo pár hodin, co jste omdleli. Jste tak unaveni, že nemůžete otevřít ani oční víčka, a tak sledujete siluety, jež se nad vámi shýbají se skalpely v ruce. Cítíte bolest, z úst vám unikne téměř neslyšný výkřik, ale zase usínáte – to má pravděpodobně na svědomí ta silueta s velkou injekcí v ruce.

Probouzíte se. Jste na operačním sále, kde v posledních třech hodinách dělali doktoři všechno možné, aby vás znovu převedli k životu. Otevíráte oči a zjišťujete, že vaši zachránci jsou nyní rozmetáni všude po lesklých kachličkových stěnách. Stěží Project Originvstáváte a belháte se ven z nemocnice. To, co vidíte, jde popsat jen jedním slovem: apokalypsa. Nejde však jen o to, že jste odteď na všechno sami, ale hlavně o to, že je Alma zase na svobodě.

Einstein, těší mě
A hned v prvních úrovních poznáváte, že se hodně z dějství Project Origin odehraje v exteriérech. V předchozích dílech jsme se totiž na povrch dostali jen velice zřídka, což autoři považují za velkou chybu a hodlají ji řádně napravit. Nejenže projde viditelnou změnou design prostředí, ale i protivníci se dočkají jistých inovací – měli by být značně chytřejší a hlavně různorodí.

V prvním F.E.A.R.u se snad na každém rohu objevoval ten samý znepřátelený voják, ale podle slibů autorů by typů nepřátel mělo být v pokračování přes dvacet. Kromě odlišných vlastností bychom se měli dočkat i jejich jedinečného chování, jelikož se díky jejich zvýšené interakci s prostředím jedna situace vícekrát neopakuje.

Pokud je po ruce například stůl, můžete jej shodit a chvíli se krýt.

Project OriginMichael bude muset čelit kupříkladu odporné zrůdě, jež nejspíš utekla z akce Resistance, a to hned několikrát za level: vždy by tedy měl být souboj s ní výzvou. Dokáže lézt po zdech a také vás pořádně vystrašit krvavými nápisy na stěnách či děsivým mumláním - hned na začátku se s ním setkáte – jakmile jej uslyšíte, pomyslíte si asi, že je to Glum, ale z omylu vás vyvede na stěně načmáraná věta „He sees?“. Mimo jiné dostanou protivníci do područí i vylepšené brnění (powered armor), které z nich udělá daleko silnější a hlavně těžce porazitelné jedince. Šeptá se o tom, že jej bude párkrát moci využívat i Michael.

Hlavním a největším protivníkem však pořád zůstává Alma, která si nyní může dělat, cokoliv se jí zachce, takže se nemůžete divit, když vedle vás čas od času spadne nějaký ten Boeing. Hra se podle slov vývojářů kromě frenetického zabíjení všeho, co se pohne, zaměří i na vztah mezi Almou a Michaelem, a vůbec na psychologickou Project Originstránku hry. Ale nebojte, akce si užijete do sytosti.

Ratatatata!
Arzenál zbraní však navzdory všem těm překopávkám zůstane naprosto nedotčen. Ten z Extraction Pointu sice přítomen nebude, přesto se ale můžeme se těšit třeba na originální paprskomet či účinnou brokovnici.

Systém boje nablízko bude rovněž z velké míry vylepšen, nicméně nepočítejme s tím, že bychom na konci hry nakopli Almu do zadku a tím by všechno skončilo – boj nablízko je stylizován spíše jako pomocná ruka v momentech, kdy vám začne naprázdno cvakat i příruční pistole a v kapse zrovna nemáte dvě tuny olova.

Při boji půjde nově využívat svého okolí k vašemu prospěchu: když vám kulky prolétají kolem hlavy, není vždy moc čas hledat nějakou zeď, za níž by se dalo schovat. Pokud je tedy po ruce například stůl, můžete jej rychle shodit a chvíli se krýt, dokud si pořádně nerozmyslíte, co dělat dál. V Project Origin bude také přítomen klasický Project Originmatrixovský zpomalený mód, jenž vás dokáže také částečně vytáhnout z bryndy.

Plnohodnotné pokračování
Druhý díl F.E.A.R.u, na nějž se většina hráčů těší jako na boží smilování, určitě nezklame na plné čáře. Dva nemastné neslané datadisky tvůrce totiž pravděpodobně poučily dostatečně na to, aby už chyby jako je linearita prostředí či stále se opakující modely protivníku, nikdy neudělali. Nezbývá nám tedy nic jiného, než držet Monolithu palce a doufat, že nám připraví tu rychlou akci přetékající adrenalinem, na jakou jsme zvyklí. Project Origin vyjde již na podzim tohoto roku na platformy PS3, X360 a PC.

Index očekávání: 90%

Autor:




Nejčtenější

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.