Alma

Alma

Project Origin – bojíte se tmy? Máte proč

  • 8
Cítíte bolest, z úst vám unikne téměř neslyšný výkřik, ale zase usínáte – to má pravděpodobně na svědomí ta silueta s velkou injekcí v ruce.

Sedm dní!
Příběhová linka druhého F.E.A.R.u začíná půl hodiny před koncem toho prvního. V kůži Michaela Becketta se zapojíme do Delta Force týmu, jenž má za úkol Project Originzneškodnit Genevieva Aristida, vedoucí Armachamu. Když už vše nasvědčuje tomu, že mise proběhne jako po másle, odhodí vás náhle tlaková vlna a svět vám tmavne před očima.

Protivníci se dočkají inovací – měli by být chytřejší a hlavně různorodí.

Asi už uběhlo pár hodin, co jste omdleli. Jste tak unaveni, že nemůžete otevřít ani oční víčka, a tak sledujete siluety, jež se nad vámi shýbají se skalpely v ruce. Cítíte bolest, z úst vám unikne téměř neslyšný výkřik, ale zase usínáte – to má pravděpodobně na svědomí ta silueta s velkou injekcí v ruce.

Probouzíte se. Jste na operačním sále, kde v posledních třech hodinách dělali doktoři všechno možné, aby vás znovu převedli k životu. Otevíráte oči a zjišťujete, že vaši zachránci jsou nyní rozmetáni všude po lesklých kachličkových stěnách. Stěží Project Originvstáváte a belháte se ven z nemocnice. To, co vidíte, jde popsat jen jedním slovem: apokalypsa. Nejde však jen o to, že jste odteď na všechno sami, ale hlavně o to, že je Alma zase na svobodě.

Einstein, těší mě
A hned v prvních úrovních poznáváte, že se hodně z dějství Project Origin odehraje v exteriérech. V předchozích dílech jsme se totiž na povrch dostali jen velice zřídka, což autoři považují za velkou chybu a hodlají ji řádně napravit. Nejenže projde viditelnou změnou design prostředí, ale i protivníci se dočkají jistých inovací – měli by být značně chytřejší a hlavně různorodí.

V prvním F.E.A.R.u se snad na každém rohu objevoval ten samý znepřátelený voják, ale podle slibů autorů by typů nepřátel mělo být v pokračování přes dvacet. Kromě odlišných vlastností bychom se měli dočkat i jejich jedinečného chování, jelikož se díky jejich zvýšené interakci s prostředím jedna situace vícekrát neopakuje.

Pokud je po ruce například stůl, můžete jej shodit a chvíli se krýt.

Project OriginMichael bude muset čelit kupříkladu odporné zrůdě, jež nejspíš utekla z akce Resistance, a to hned několikrát za level: vždy by tedy měl být souboj s ní výzvou. Dokáže lézt po zdech a také vás pořádně vystrašit krvavými nápisy na stěnách či děsivým mumláním - hned na začátku se s ním setkáte – jakmile jej uslyšíte, pomyslíte si asi, že je to Glum, ale z omylu vás vyvede na stěně načmáraná věta „He sees?“. Mimo jiné dostanou protivníci do područí i vylepšené brnění (powered armor), které z nich udělá daleko silnější a hlavně těžce porazitelné jedince. Šeptá se o tom, že jej bude párkrát moci využívat i Michael.

Hlavním a největším protivníkem však pořád zůstává Alma, která si nyní může dělat, cokoliv se jí zachce, takže se nemůžete divit, když vedle vás čas od času spadne nějaký ten Boeing. Hra se podle slov vývojářů kromě frenetického zabíjení všeho, co se pohne, zaměří i na vztah mezi Almou a Michaelem, a vůbec na psychologickou Project Originstránku hry. Ale nebojte, akce si užijete do sytosti.

Ratatatata!
Arzenál zbraní však navzdory všem těm překopávkám zůstane naprosto nedotčen. Ten z Extraction Pointu sice přítomen nebude, přesto se ale můžeme se těšit třeba na originální paprskomet či účinnou brokovnici.

Systém boje nablízko bude rovněž z velké míry vylepšen, nicméně nepočítejme s tím, že bychom na konci hry nakopli Almu do zadku a tím by všechno skončilo – boj nablízko je stylizován spíše jako pomocná ruka v momentech, kdy vám začne naprázdno cvakat i příruční pistole a v kapse zrovna nemáte dvě tuny olova.

Při boji půjde nově využívat svého okolí k vašemu prospěchu: když vám kulky prolétají kolem hlavy, není vždy moc čas hledat nějakou zeď, za níž by se dalo schovat. Pokud je tedy po ruce například stůl, můžete jej rychle shodit a chvíli se krýt, dokud si pořádně nerozmyslíte, co dělat dál. V Project Origin bude také přítomen klasický Project Originmatrixovský zpomalený mód, jenž vás dokáže také částečně vytáhnout z bryndy.

Plnohodnotné pokračování
Druhý díl F.E.A.R.u, na nějž se většina hráčů těší jako na boží smilování, určitě nezklame na plné čáře. Dva nemastné neslané datadisky tvůrce totiž pravděpodobně poučily dostatečně na to, aby už chyby jako je linearita prostředí či stále se opakující modely protivníku, nikdy neudělali. Nezbývá nám tedy nic jiného, než držet Monolithu palce a doufat, že nám připraví tu rychlou akci přetékající adrenalinem, na jakou jsme zvyklí. Project Origin vyjde již na podzim tohoto roku na platformy PS3, X360 a PC.

Index očekávání: 90%