Project Origin

Project Origin

Project Origin - budeme se bát

  • 8
Ne všechny děti jsou hodné. Zvláště ty s paranormálními schopnostmi, které v nás dokáží vyvolat obrovský strach.

Po tahanicích ohledně vlastnických práv je již nyní konečně jasné, že se pokračování populární FPS F.E.A.R. na trhu objeví pod názvem Project Origin. Fanoušci prvního dílu budou jistě vědět, o co se jedná. Příběh rozpitvávat do mrtě nebudeme, ale Project Originzákladní informace si povíme. Po závěrečném výbuchu v původní hře se stalo to nejhorší, co mohlo. Nebezpečná Alma utekla na svobodu a již nadále není pod kontrolou. Vaší hlavní postavou bude Michael Beckett, člen komanda delta. To bylo před závěrečnými událostmi v originálu vysláno, aby zadrželo vysoce postaveného vedoucího tajných paranormálních výzkumů.

Jenže jak to tak v hororových hrách bývá, tak nic nevyjde tak jak má a Beckett se nakonec ocitne v rukou šílených doktorů. Po probuzení zjistí hlavní hrdina hry velmi zajímavou věc. Dokáže totiž pomocí vlastní vůle zpomalit čas. Že se mu tak nepřátelé likvidují lehčeji není nutné zdůrazňovat, ale kam se poděl zbytek jeho jednotky?

Půjde opět především o střílečku, která klade velký důraz na hororové prvky.

Hra začíná a již od prvního pohledu je jasné, že Project Origin nebude hrou, která se snaží přinést tucty inovací a revolučních prvků. Půjde opět především o střílečku, Project Originkterá klade velký důraz na hororové prvky. O děsivé scény plné krve, pohybujících se stínů a lekavých momentů, tedy nouze opravdu nebude. Zmutovaných nepřátel má být více, než v originále, což by potvrzovalo i další tvrzení, že pronikneme hlouběji do příběhu a přijdeme na kloub některým záhadám z prvního dílu. Hra by se měla opět povětšinou odehrávat ve stísněných chodbách, ale podívat bychom se měli i do trošku rozsáhlejších interiérů.

Kromě mutantů a jiných zjevů, jejichž existenci nelze vysvětlit, budete bojovat i s lidskými nepřáteli. Narazíte na soukromé žoldáky, kteří v boji hrají tak trochu každý sám na své triko a příslušníky jednotek Replica. Ti budou mezi sebou více spolupracovat a snažit se vás dohnat do úzkých. Pamatujete na mechy z první hry? Tak ti by se měli vrátit také, přičemž jejich vybavení by mělo být ještě více těžkotonážní.

Novinkou bude možnost převracet stoly a používat je jako provizorní kryt.

Samozřejmě nebudou chybět zbraně a těch v Project Origin rozhodně málo nebude. Od základní pistole, přes kulomet, laser, plamenomet, až po hřebíkomet, se kterým bude doslova a do písmene možné přišpendlit nepřátele ke stěně. Novinkou bude Project Originmožnost převracet stoly a používat je jako provizorní kryt. Dobře, nejedná se o nic převratného, ale ve výsledku by to mohlo být fajn.

Mnohem zvýrazněným prvkem by také mohl být prvek volně se šířícího ohně. Plamenomet jsme již zmiňovali, takže jak vznikne již víme, ale důležitý by měl být i způsob, jak ho uhasit, protože ne vždy bude tento element na vaší straně. . K tomu by měly sloužit dle neověřených informací vodní plochy (v interiérech?) a hasicí přístroje. Základní koncept hry však dle nás tyto doplňky nijak neovlivní. Datum vydání prozatím známo není, ale konec příštího roku vidíme jako reálný. Pokud tedy bude vývoj pokračovat stejným tempem jako doposud, tak bychom se mohli opět dočkat dalšího slušného FPS, u kterého kromě toho, že si zastřílíme, se i občas lekneme.


Témata: ALMA