Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Project: Snowblind - futuristická FPS

  12:00aktualizováno  13. ledna 2:12
Project: Snowblind je vyvíjená akční futuristická FPS pro PC a konzole. Skloubí v sobě akční bitvy, ale i špionážní mise. To vše se bude odehrávat v Hong-Kongu roku 2035. Že to zní zajímavě? Čtěte dále...

Úvod
Project: Snowblind Ve hře Project: Snowblind se vžijete do role biomodifikovaného podporučíka, Nathana Frosta. V počátcích vývoje se na ní podíleli i lidé mající prsty v proslulém Deus Exovi, včetně legendárního Warrena Spectora. Jejich vliv prý poznáte ve zbraních, schopnostech a vybavení, co bude mít hráč k dispozici. Ale jak šel vývoj tohoto díla kupředu, tím si Project: Snowblind získal vlastní, originální podobu. Tvůrci se soustředili na zachycení hrdinských momentů z různých filmů s tématikou 2. světové války, za všechny zmiňme Spielbergovský Zachraňte Vojína Ryana. Tato dávka "hrdinství" navíc bude ještě smíchána s prvky sci-fi a fantastična. Celá hra se tedy podle jednoho z hlavních vývojářů nezaměřuje jen na válčení, měli bychom se dočkat i slušné příběhové linie...

Zbraně
Tento nejnovější počin od společnosti Eidos a studia Crystal Dynamics nabídne jeden z nejrozsáhlejších zbraňových arzenálů, co kdy byl ve hrách spatřen. Do rukou se nám dostane celkem 24 zbraní, každou budeme moci použít jak v primárním, tak v alternativním módu. Frostovy hračky se navíc dělí na dva typy - střelné a vrhací. Obzvláště v tom druhém případě se můžeme těšit na dechberoucí okamžiky. V prvních misích si budeme hrát s udělátkami, jejichž absence by každou střílečku strhla pod bod mrazu - brokovnice, raketomet a další legendy žánru jsou přeci samozřejmost. Project: Snowblind Jak ale budete postupovat hrou, k dispozici budete mít vymoženosti, jejichž použití vás opravdu posadí na zadek, a pokud u hraní už sedíte, ještě vám k tomu spadne brada :-). Osobně si sice myslím, že účinnost zbraní hratelnost nevytváří, ale pokud jsou náboje k nalezení v adekvátním množství, nějaké destruktivní stříkačky nejsou na škodu. Třeba takové UTčko s náboji do Redeemera na každém rohu... No nic, to jsme trochu odbočili :-).

Konkrétněji: Narazíme na tzv. Flechette Gun střílející kolečka nabitá vysokou energií a se schopností odrážet se za roh. Alternativní mód střílí roj útočných dronů, kteří dokáží způsobit opravdový povyk mezi nepřáteli. Nebo třeba HERF Gun, elektrický plamenomet. Zapálení jednoho protivníka způsobí řetězovou reakci a sprovození ze světa celého hluku nepřátel za několik málo sekund. Sekundární mód vystřelí minu odprásknuvší každého, kdo se jí přiblíží.
Vrhací (sekundární) zbraně poskytují ještě více možností. Můžete nepřítele oslepit flasbangem, imobilizovat plynovým granátem nebo použít tzv. Riot Wall - přenosná zeď, kterou může hráč umístit kdekoliv a ochránit se tak před kulkami.
Kapitolou samou pro sebe jsou speciální vlastnosti hlavního hrdiny, označovány vývojáři jako "augmentations". Pomocí nich si budete moci hru přizpůsobit svému stylu hraní. Pokud jste jako hráč opatrnější, určitě využijete pozorování protivníků skrz zdi. Akčnější hráči odkojení Quake 3 Arenou a Max Paynem si zamilují "Reflex Boost" - Project: Snowblind zpomalovač času a budou ho využívat hlavně při velkých bitvách, co jsou označovány jako "Total War".

Mise
Jak už bylo nakousnuto v předchozím odstavci, ve Project: Snowblind se setkáme s dvěma druhy misí - velké bitvy, nejspíše alá Call of Duty a tzv. infiltrační, které nám podle mého názoru budou připomínat hry typu Splinter Cell. Nelze přesně určit, v jakém poměru se ve hře budou vyskytovat, protože v některých kapitolách nás pověří jak dobytím nějakého území, tak třeba vyřazením bezpečnostních systémů v právě nově dosažené oblasti.

Vozidla, roboti, stroje
Těšit se můžeme na nejrůznější auta, roboty a bojové transportéry. Tyto dopravní prostředky budou hrát daleko větší roli v multiplayeru - jsou podporovány více jak polovinou map! V multiplayeru si ale zaválčíme s kompletně přepracovanými vehikly. Podobně jako v UT2004, i zde se do jednoho sedadla usadí řidič/pilot a do druhého střelec.

Multiplayer
Stejně jako v single-playeru, tak i ve hře více hráčů vývojáři usilují o to, aby i po dlouhé době strávené hraním bylo stále co objevovat. Kromě klasického Deathmatche a Capture the Flag si zastřílíme i v misích s originálnějším konceptem. Příkladem budiž Demolition, kde se oba týmy snaží pronést bombu do nepřátelské Project: Snowblind základny - a o její následné udržení, dokud neskončí odpočet (zase "tak" originální to není :) - pozn. Ondřej). Na začátku každé mise si vyberete povolání, každé bude mít unikátní zbraně a "augmentations". Odstřelovač se svým zneviditelňováním a flashbangy je jednoznačná volba pro ty, co se raději vyhýbají přestřelkám v bezprostřední blízkosti. Průzkumníka se zrychleným během, brokovnicí a Riot Wall si zamilují hráči, kteří si jdou prohlédnout nepřítele z blízka a poté rychle utíkají. Vybere si prostě každý. To, že si svůj tým namixujete z různých povolání, je samozřejmostí. Možných taktik bude tedy bezpočet.

Technologie
Project: Snowblind pohání engine od samotných Crystal Dynamics. Grafika mi přijde až moc konzoloidní, což je bohužel kvůli malé výpočetní síle PS2 a X-boxu nutnost. Ale na druhou stranu, majitelé PC budou svým konzolovým kolegům závidět exkluzivní multiplayerové módy.

Závěr
Jestli se vývojáři vyvarují nedodělků, bugů a do Project: Snowblind zakomponují všechny slibované prvky, tak tu na konci února 2005 máme skutečný cyber-punkový nářez. Držíme palce. Už je to totiž čtyři a půl roku, co se něco takového naposledy povedlo.

Index očekávání: 90%

Autor:



Nejčtenější

První zahraniční ohlasy na českou hru Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Některé zahraniční servery již publikovaly recenze na českou hru Kingdom Come: Deliverance. Jak si vede? U kritiků...

OBRAZEM: Vychází Kingdom Come, přinášíme své dojmy po prvních 20 hodinách

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji sice pár...

Nejočekávanější česká hra poslední dekády je konečně tady. My už ji pár dnů testujeme, ale vzhledem k jejímu obrovskému...



Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

RECENZE: Subnautica je nejlepší podmořská hra všech dob

Subnautica

Podmořská Subnautica je na první pohled nenápadná hra, která se od svého vydání drží mezi nejprodávanějšími hrami na...

Další z rubriky

Napodruhé a lépe. Battlefront 2 potěší každého milovníka Hvězdných válek

Star Wars Battlefront 2

Vydali jsme se do mrazivého Švédska okouknout zblízka napjatě očekávanou hru z prostředí Hvězdných válek. A dlouhé...

Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Detroit: Become Human (PS4)

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se...

Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Hobo: Tough Life

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na...

Najdete na iDNES.cz