Project: Snowblind - skvělé překvapení!
Ambice Project: Snowblind od Crystal Dynamics a Eidosu jsem podrobil analýze už v lednovém preview, a i když jsem mu udělil index očekávání 90%, obával jsem se, že tvůrci i přesto dokáží něco zpackat a degradují tak hratelnost a další složky hry. Inu, od preview uběhly necelé tři měsíce a Project: Snowblind mi byl svěřen na zrecenzování. Natěšený, ihned po přiběhnutí domů, strčil jsem DVD do mechaniky, hra se nainstalovala, já poklepal na ikonku a pustil se do hraní. A jen tak se od monitoru neodtrhnul. První věc, která mě nadchla, je dynamičnost a tempo, které vás provází každou minutou hry. Po krátkém úvodním filmečku (s nimiž se mimochodem setkáváte každou chvilku) jste vrženi do bitvy neslevující ze své rychlosti, ale zároveň i přehlednosti. Co mi to jen připomíná? Přesně tohle se mi líbilo i na Call of Duty, jedné z nejlepších her za poslední roky! Zařadí se mezi ně i Project: Snowblind? Odpověď můžete vyčíst z následujících odstavců...
A o co tedy vůbec jde? Vžijete se do role nadporučíka Nathana Frosta, který při jedné misi, kdy se snažil zachránit svého kolegu, zemřel a stal se pokusným králíkem tajného armádního projektu - oživili ho a udělali z něj nejrůznějšími biomodifikacemi supervojáka, ale v jeho nitru můžete stále nalézt člověka, který ke svým futuristickým vlastnostem přišel jak slepý k houslím. Slovo "futuristické" však není přímo na místě - v době, kdy se příběh hry odehrává, je lidstvo zvyklé už na hodně - bůhví, co za sebou budeme mít v roce 2065.
Stejně jako v Call of Duty a dalších válečných počinech, tak i zde vás tvůrci pustí do těch největších bitevních vřav, jaké si umíte představit. Stejně jako Spielberg v Zachraňte Vojína Ryana, tak i Crystal Dynamics se soustřeďují na jistou dávku hrdinství, kterým byl Nathan obdařen. Špatně se to popisuje, prostě se to musí vidět. Tento aspekt ještě umocňuje fakt, že žádného z vašich společníků nemůžete ovládat a soustředíte se tedy na samotnou hlavní postavu, za kterou hrajete. To ovšem neznamená, že spoluhráči nestojí za nic - umělá inteligence je provedena téměř na jedničku. Kolegové z armády se dobře doplňují a nestane se, že by vám překáželi v cestě, nebo byli vůbec někdy na obtíž. Za jejich mínus se dá považovat snad jedině nepříliš světoborná výdrž - neubývají přímo jako částka z mého bankovního konta, ale rozhodně toho vydrží daleko méně, než náš Nathan. Vždyť to jsou jen obyčejní lidé :-).
"Tvůrci vás pustí do těch největších bitevních vřav, jaké si umíte představit."
Kampaň je striktně lineární a hráč se v ní utkává s ozbrojenými nepřáteli v prostředí krásně vymodelovaného Hong Kongu. Kouzlo celé hratelnosti a krásy Snowblindu spočívá, nechci říct přímo v drzosti, snad vlezlosti, se kterou vám vývojáři servírují všechny bitky. Ale tyto dvě vlastnosti nejsou myšleny nijak pejorativně, ba naopak. Hra vás totiž po klepnutí na New Game opravdu jen tak nepustí. Adrenalinové zpracování, s jakým k vám přistupuje, je opravdu obdivuhodné a nesmírně hratelné.
Ale to není samozřejmě vše, co vás na Project: Snowblind upoutá. Rozmanitá škála různorodých nepřátel, odlišná, avšak stále pestrá a nápaditá prostředí, občasně zkombinovaná s různými bojovými stroji. Navíc je všechno na vás tak "nastraženo", že dochází k nápaditým situacím, vystřiženým jak z akčního filmu.
Ať už bojujete proti vojákům, mechům, či dostanete za úkol raketometem
Už jsem zde zmínil podobu jednotlivých úrovní. I když grafika přeci jenom trochu zaostává za současnými PC tituly, tvůrci z enginu vymáčkli maximum - můžete se kochat propracovanými, bohatými a příjemně pestrobarevnými exteriéry, i pěknými interiéry. Navštívíte svěží zahrady, industriální zóny i útroby obrovských věžáků.
Když už jsem naťukl tu grafiku... Kvůli použitému jemnému motion bluru vyvolává, i přes poněkud horší textury, příjemný dojem a je radost se na ní dívat. HUD nabízí zajímavé prvky - stisknutím klávesy F se vám před očima objeví indikátor, jakým směrem se nachází místo, kam máte dle zadaného questu dorazit (i přes překážky) a pokud se někde poblíž nachází save-point, ukáže i ten.
Zatím jsem nešetřil slovy chvály. Je zde také něco, co by šlo Project: Snowblind vůbec vytknout? Tak především, herní doba. Přibližně za 10 hodin plynulé adrenalinové akce najednou nastane útlum a vy se opět budete muset vrátit do reálného, nepříjemného a skutečného světa, byť se vám v té bývalé britské kolonii tak líbilo! :-)
Bohužel, vše jednou musí skončit. Tento "trend" není doménou pouze Project: Snowblind, ale i spousty dalších současných stříleček. Nabízejí super zábavu, ale ne v dostatečném množství...
Dále - konzoloidní ukládání pozic. Savovat nemůžete na každém kroku, nachází se zde "záchytné body", kde můžete save provést. Jednak je to typické pro konzole (odkud byl Project: Snowblind převeden) a jednak to prodlužuje hrací dobu. Určitě zažijete chvilky, kdy jste hru uložili už před úctyhodnou čtvrthodinou a nové úložiště nikde. Vybafne na vás maník s raketometem a zúčtuje s vámi. Ti choleričtější z vás párkrát praští do klávesnice a jdete to zkoušet znova. Pokud je savovací místnost za nějakým zákysovým místem (např. ulicí s velkým počtem nepřátel), dokáže neustálé hraní dokola jednoho levelu docela otrávit. Přesto bych tento titul řadil mezi ty relativně jednodušší. To ovšem neznamená, že můžete v Hong Kongu poskakovat a běhat jako v Q3A. Snadný pro vás bude jedině tehdy, když si budete dávat pozor na všudypřítomné číhající nepřátele a nebudete se bezhlavě vrhat přímo pod okno, kde za kulometem sedí nějaký odpůrce státu...
Verdikt:
Project: Snowblind je, jak jsem napsal v titulku, opravdu skvělým překvapením letošního jara. Díky adrenalinovému tempu a dynamičnosti, skvěle vytvořenému prostředí futuristického Hong Kongu, rozsáhlému arzenálu vyšperkovaného speciálními dovednostmi se jedná o dílo, jež si zaslouží vaši pozornost. Neoplývá sice absolutní originalitou, ale všechny jeho rysy a prvky jsou skloubeny do jednoho fungujícího celku. Kvůli krátké herní době, systému ukládání pozic a znatelnému konzolovému původu sice na devadesátku nedosáhl, ale i přesto ho mohu každému doporučit!
Hodnocení hry
Redakce
Čtenáři
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 285 čtenářů
Tak to se nepovedlo. Opětovné vydání dvacet let staré hry skončilo ostudou
Radost z opětovného vydání retro stříleček Star Wars: Battlefront nevydržela fanouškům dlouho....
Nosit sexy obleček se v chystané hře nevyplácí, boj s ním bude daleko těžší
Natěšeným fanouškům chystané akční hry Stellar Blade učaroval přiléhavý kostým, který si hlavní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
To byla rychlost. Polda 8 sehnal za den milion a rozloučí se s Luďkem Sobotou
Za pouhý den se podařilo sehnat peníze na vznik české komediální adventury Polda 8. Naposledy v něm...
Generace Z už na konzolích hrát chtít nebude, myslí si bývalý šéf Xboxu
Bývalý šéf značky Xbox Peter Moore se v rozhovoru s magazínem IGN nechal slyšet, že hardware...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii
Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...
Odpověď Applu na Dooma se jmenovala Marathon. Nyní míří zadarmo na Steam
Zatímco hráči na PC měli počátkem devadesátých let svého Dooma, majitele Macintoshů od Applu si...
Vyrábějí seznam woke her, fandí jim i Musk. Herní protestní hnutí nabírá sílu
O odporu proti konzultantské firmě, která podle kritiků kazí moderní hry korektní propagandou, se v...
Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii
Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...
Unikly specifikace PlayStationu 5 Pro, převezme žezlo nejvýkonnější konzole
Ačkoliv oficiálně nebylo prozatím nic oznámeno, citelně výkonnější verze konzole PlayStation 5 s...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!