Když se zajímavá nezávislá hra Project Zomboid v listopadu 2013 objevila na Steamu, už měla za sebou dva roky v předběžném přístupu. Jen se tomu tak tehdy ještě neříkalo, protože se tehdy digitální distribuce teprve začala pořádně rozjíždět.
Jde o zajímavý „sandbox“ ze světa zaplněného zombie, kde hráči mají za úkol shánět zásoby a bojovat o přežití. Hlavní myšlenku hry nejlépe vystihuje slogan: „Je jen na vás, jaký způsobem zemřete“, tragická smrt je zde totiž nevyhnutelná a můžete ji maximálně jen dlouho oddalovat.
Původně čtyřčlenný vývojářský tým Indie Stone se v průběhu let několikanásobně rozrostl a nyní má své členy rozprostřené po celém světě. Na nezávislou nízkonákladovou hru má Project Zomboid solidní čísla a každý den si jejich hru pouštějí tisíce hráčů. Nejnovější update s pořadovým číslem 41 ovšem už tak úspěšnou hru vyslal k nevídaným výšinám.
Dosavadní koncept byl vylepšen v mnoha ohledech, přibylo nové město, lepší simulace zranění a především změny v multiplayeru. A komunita na to zareagovala.
Už jen fakt, že se počet denních hráčů poprvé přehoupl do pěticiferných čísel, se dá brát jako veliký úspěch, ovšem to byl jen začátek. Po Novém roce se hra dostala až na neuvěřitelných 65 tisíc hráčů denně a zařadila se tak mezi vůbec nejpopulárnější hry na Steamu.
„Samozřejmě jsme doufali ve velký nárůst zájmu, ale doufat a očekávat jsou dvě naprosto odlišné věci a absurdní rozsah nebylo možné předvídat,“ řekl magazínu PC Gamer ředitel studia Chris Simpson. A čím si myslí, že je tento skokový nárůst způsobený? „Myslím, že největším tahákem je možnost lepšího přizpůsobení postavy, přepracování animací a soubojů, což má obrovský vliv na to, jak dobře hra vypadá a jak dobře se hraje. Díky tomu je hra o něco přístupnější a vizuálně přitažlivější pro hráče, kteří měli tendenci se nám vyhýbat ve prospěch pohlcujících FPS zážitků.“
Jestli si však myslíte, že po tak dlouhé době budou chtít autoři odejít na vrcholu a jít se pro změnu věnovat zase něčemu jinému, jste na omylu. „Musíme hru dostat do stavu, abychom – až se jednou v budoucnu ohlédneme zpátky – neměli pocit, že jsme mohli ještě něco přidat,“ shrnul Simpson jejich vývojářskou filozofii.