Společnost Loot Drop žádala komunitu o zafinancování tradiční tahové hry na hrdiny.

Společnost Loot Drop žádala komunitu o zafinancování tradiční tahové hry na hrdiny.

Studio Johna Romera zrušilo v říjnu ohlášený projekt, hrozil neúspěch

  • 22
Měla to být pocta tradičním hrám na hrdiny, vývojáři ji však pro možný neúspěch zrušili. Řeč je o titulu, za kterým stála společnost Loot Drop. Tedy firma vedená bývalými kolegy z id Software, jmenovitě Johnem Romerem a Tomem Hallem.

Na návrhu hry se měla podílet též Brenda Brathwaitová, která stojí za sérií Wizardry. Projekt však žádal o peníze prostřednictvím komunitního financování na serveru Kickstarter. A ačkoliv uživatelé mohou přispívat po dobu jednoho měsíce, vývojáři projekt zrušili již po patnácti dnech.

Projekt se jmenoval Shaker a autoři ho označovali za hru na hrdiny ze staré školy. "V tomto průmyslu se (vývojáři) snaží prodat herní koncepty každý den. Některé pokročí do dalšího kola, ale řada z nich nikoliv. S lítostí oznamujeme, že Shaker patří do té druhé skupiny," napsali vývojáři na Kickstarteru.

Autoři projektu pak prostřednictvím stránky poděkovali za současnou podporu. Plánují prý nabídnout silnější vizi, která si získá větší přízeň.

"Náš koncept ve finále nebyl dostatečně silný. Jistě, mohl uspět. Mohli jsme bojovat a možná dojít úspěšně do konce. Po čtení vaší zpětné vazby jsme se však rozhodli, že projekt raději zrušíme a nabídneme něco zajímavějšího," vysvětluje společnost Loot Drop.

Shaker měl být...

Projekt Shaker měl být tahovou hrou na hrdiny. Lákal na cestování v čase i řadu ras a profesí (více o projektu).

Rozhodnutí může vyplývat z analýzy úspěšných projektů na Kickstarteru. Většina z nich totiž získá požadované peníze během několika úvodních dní. A po zbytek třicetidenní lhůty již jen čerpají finance nad minimální stanovenou částku.

Shaker však za 15 dní získal necelou čtvrtinu potřebných financí. Vývojáři požadovali celkem jeden milion dolarů, tedy zhruba 19 milionů korun. A před zrušením projektu měli na kontě potenciálně 4,7 milionu korun.

Kickstarter však funguje na principu všechno nebo nic, a vývojáři tak prostředky dostanou jen při úspěšném dosažení cílové částky. Doposud nashromážděné příspěvky se tedy z příslušných účtů vůbec neodečtou.


Témata: software