ProQuake Tournament Fall2k - den druhý

  • 16
ProQuake Tournament pokračuje. Jak se zdá, překonal počáteční nesnáze a nyní šlape tak, jak má. Souboje o postup do finále v singleplayeru skončily, došlo na měření sil jednotlivých týmů. Ano, přinášíme vám druhou várku aktuálních informací přímo z místa činu.

Stejně jak se včerejší den nesl ve znamení nepříjemného shonu a zmatků, tak dnešek začal a pokračuje v poklidné atmosféře, kdy všechno klape tak, jak má. Do Kněževsi jsem dorazil ještě před rozlosováním soutěžících do finálových zápasů, vybaven nejen funkčním digitálním fotoaparátem, ale také notebookem a GPRS telefonem, díky kterým vám budu moci zprostředkovat svoje dojmy tak, abyste z toho i vy měli co nejvíce. A protože úvodní článek byl na informace poměrně skoupý, přinášíme vám nyní podrobnosti o tom, co všechno se zde v hale v Kněževsi odehrálo a co nás ještě čeká.

Včerejší večer, stejně jako dnešní dopoledne a brzké odpoledne, probíhaly souboje v "singleplayeru", jak je zde nazýván zápas jeden proti jednomu. A ačkoliv se začalo více než se čtyřiadvacetihodinovým zpožděním, nezdá se, že by se to na celkové kvalitě turnaje nějak podepsalo. Zápasy, ve kterých se rozhodovalo o finalistech, trvaly až do pozdních nočních (nebo brzkých ranních) hodin a poslední dohrávky skončily až po obědě, který většina účastníků konzumovala narychlo a vestoje. Nastalou situaci však nebylo možné řešit žádným jiným způsobem, protože téměř sto padesát hráčů muselo odehrát v průměru pět zápasů. Sami si jistě dokážete přdstavit, kolik času a sil takovéto nasazení stojí.

Všechno se ale naštěstí stihlo zhruba podle plánu a ve tři hodiny odpoledne již nic nebránilo tomu, aby mohlo započít rozlosování do turnaje v TeamPlayi. PQT se účastní "pouze" dvacet devět družstev (pět pro Q1, devět pro Q2 a ve Q3A se jich rozhodlo změřit si své síly patnáct), takže na jednotlivá utkání v předkolech bude mnohem více času, než jako tomu bylo u singleplayera. Pravidla jsou jasná. Hraje se na dvě mapy, přičemž každou si volí jeden tým. Při nerozhodném výsledku (každé družstvo jednou zvítězí) rozhoduje ne celkový počet fragů, jak by se mohlo zdát být běžné, ale jejich poměr v jednotlivých mapách. Důvod je logický - každá mapa je na fragy jinak bohatá, v některých se člověk nestačí otáčet a střílet, v jiných je naopak rád, když získá dvouciferný počet fragů. Tímto způsobem by měla být zajištěna co největší objektivnost hodnocení.

A jak celá akce probíhá? Jak se zdá, největší problémy, se kterými se museli organizátoři potýkat na začátku turnaje, jsou již vyřešeny, a to včetně časového skluzu. "V současné době bychom potřebovali hlavně větší spolupráci ze strany hráčů," sdělil nám zástupce ProGamers na otázku, s jakými problémy se musejí potýkat nyní, když je turnaj v plném proudu. "Často se nám stává, že ti, kdo zápas prohráli, nám nepřijdou potvrdit výsledek. Nakonec jsme to museli vyřešit tak, že když se nám někdo nenahlásí do určitého termínu, je to bráno jako přiznání prohry."

Ozvaly se zde také stížnosti na to, že síť je stále pomalejší a pomalejší a někteří hráči měli při soutěžení problémy se zasekáváním připojení. Záhy se však zjistilo, že chyba není na straně pořadatelů, ale u účastníků samotných. Někteří totiž začali navzdory upozornění stahovat různé soubory, a protože jsou všechny počítače propojeny přes jeden HUB, došlo ke zbytečnému přetížení místní sítě.

Jak se tedy zdá, vrcholu celého turnaje, kterým bude zítřejší finálové klání, nestojí nic v cestě. Pokud tedy dopadne vše dobře, přineseme vám zítra interview s pořadateli této akce a aktuální zprávy přímo z Kněževsi. V pondělí se pak pokusíme získat také rozhovor s vítězi jednotlivých soutěží.


Témata: Notebook