Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nad piráty se stahují mračna. Firmy nad nimi snad poprvé vítězí

aktualizováno 
Úspěšná obrana před piráty prý může vést ke vzniku většího počtu PC her. Věří v to mnohá herní vydavatelství, podle kterých se čísla ilegálně stažených her pohybují mezi osmdesáti až devadesáti sedmi procenty z celkového počtu instalací.

Ilustrační snímek | foto: iDNES,cz

Boj s piráty je dlouhodobý a tvůrci softwaru spíše prohrávají. Loni se však objevil první náznak, že by autoři her nad bezplatným šířením kopií mohli alespoň částečně zvítězit.

Hra Just Cause 3 ze září 2015 totiž podle zástupce autorské společnosti dodnes zůstala neprolomená. A to díky novému ochrannému systému Denuvo, jenž začíná využívat více a více titulů.

Problémy s prolomením této protipirátské ochrany přiznala i proslulá hackerská skupina 3DM. Zakladatelka jejího diskusního fóra, známá jako Bird Sister, na začátku letošního roku napsala: „Stále věřím, že kód lze prolomit. Pokud však trendy v šifrovací technologii budou pokračovat, za dva roky nám nemusí zůstat žádné bezplatné hry.“ A Just Cause 3 o čtvrt roku později stále zůstává neporaženým titulem.

Just Cause 3 (PS4)
Just Cause 3 (PS4)
Just Cause 3 (PS4)
Just Cause 3 (PS4)

Výbušná hra Just Cause 3 zůstává i více jak půl roku po vydání neprolomená.

„Denuvo je momentálně o krok napřed. Je to výsledek mnohaleté práce a zkušeností týmu, který řeší jeden z našich největších problémů,“ prohlásil k tomu Lee Singleton, manažer společnosti Square Enix.

Na dotaz serveru Gamastura ohledně prolomitelnosti Denuva pak reagoval i Doug Bone, šéf digitální distribuce ze Square Enix. „Rádi bychom v to věřili. Moderní technologie pirátům život rozhodně komplikují. Ale uvědomujeme si, že prolomení může být jen otázkou času.“

V případě titulu FIFA 15 se ostatně ochranu odstranit podařilo. Pirátům to však zabralo 48 dnů, což může zajistit uspokojivé úvodní prodeje. Když totiž pirátská verze produktu není k dispozici během několika dnů po vydání, řada lidí si koupí originální verzi.

„Ačkoliv se objevují zprávy, že pirátství můžeme zcela zlikvidovat, vnímáme to realističtěji. Naším cílem je pomáhat vydavatelstvím, aby ubránila úvodní prodejní období. Chceme oddálit čas, kdy dojde k prolomení hry. V tomto období se totiž spousta lidí pro nákup rozhodne,“ tvrdí Thomas Goebl, ředitel Denuva.

Just Cause 3 (PS4)

Just Cause 3

Systém Denuvo se zaměřuje výhradně na PC hry programované v jazyce C++ a v tom tkví jeho síla. Většina titulů totiž vzniká multiplaformně a pro všechny verze proto využívá univerzální řešení. Ta jsou však roky prolomená a hackeři údajně využívají automatizované nástroje, se kterými tato zabezpečení dokážou odstranit takřka bezpracně.

Denuvo je kód, který vznikl úplně od nuly. Přidávat vrstvu k existujícím obranným systémům by hráče prý jen obtěžovalo. „Nechtěli jsme lidem přidělávat starosti a nezpůsobovat propad počtu snímků za vteřinu,“ vysvětluje Singleton.

Sytém od Denuva je tedy výrazným krokem vpřed a vydavatelství v souvislosti s ním tvrdí, že by lepší ochrana PC her mohla videohernímu průmyslu posloužit.

Pokud totiž na platformě naroste počet prodávaných kopií, může se zvýšit i vůle pro předělávání konzolových her na počítače. I dočasné potlačení pirátů tak může být vítězstvím, po kterém tvůrci her po dekády tolik touží.

V listopadu loňského roku zaujal případ Jakuba Froňka, který nelegálně šířil hry, software, filmy i hudbu takřka osm let:

Autor:




Nejčtenější

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Autoři Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Destiny 2
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Další z rubriky

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Autoři Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Left Alive
Sony oznámilo nové hry na PlayStation, některé potěší i PC hráče

Firma Sony oznámila na japonské výstavě několik nových her a remaků. Tím nejlákavějším jménem bude zřejmě nová střílečka Left Alive, kterou si zahrají i hráči...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.