Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pomsta je tím sladší, čím je brutálnější. Recenze akce Prototype 2

aktualizováno 
První díl krvavé akce nás mile překvapil. Tvůrci z Radical Entertaiment si pak vzali nějaký čas, aby Prototype 2 stál za to a potěšil fanoušky jedničky.
75

Prototype 2

Platforma: Xbox360
Výrobce: Radical Entertainmen

  • Zábavně krvavé
  • Dynamické
  • Dostatek schopností hlavního hrdiny
  • Nezáživný příběh
  • Slabší grafika

Nenáročná, ale zábavná akce, která si neláme hlavou s hektolitry krve. Škoda jen nedotažené technické stránky.

Herní karta

První díl si pořídily více než dva miliony hráčů. Budou spokojeni i s pokračováním? Pravděpodobně ano. Není bez chyb, ale i tak jde o velmi slušnou hru, u které se dají zažít fajn chvilky.

Prototype 2 odkazuje na předchozí díl, ovšem s tím, že se mění hlavní hrdina. Je jím James Heller, voják, který se vrací domů z Iráku a zjišťuje, že během zmatků a krveprolití, které způsobil ústřední hrdina jedničky Alex Mercer, zemřela jeho rodina. James touží po pomstě. A s tou mu může pomoci i to, že se sám nakazí zákeřným virem a získá speciální schopnosti, které mu usnadní jeho cestu za vendetou.

Pokud chcete odhalit všechny detaily toho, jak na sebe obě hry navazují, budete si muset přečíst chystaný třídílný komiks. Do Prototype 2 se lze ovšem pustit i bez předchozí průpravy. Hra je koncipovaná tak, aby nebylo nutné mít zkušenosti s prvním titulem.

Kromě toho, děj sám o sobě není největším tahákem hry. Není sice úplně obvyklé, když se hlavní hrdina původní hry stane záporákem v pokračování, jenže po chvíli vás přestane zajímat, proč Heller dělá, co dělá. Hlavní je, že je to pořádná legrace.

Prototype 2

Akce je sama o sobě povedená. Heller má k dispozici několik zajímavých útoků, které získal díky viru, a vůbec si neláme hlavu s cákanci krve. Prototype 2 se opět nebojí brutality a velké porce násilí. Ano, v reálném světě je to špatné, ale v herním zatraceně poutavé.

Tvůrci si dali hodně záležet, aby úmrtí byla dostatečně brutální a zabíjení nepřátel neomrzelo. Heller ovládá dostatek způsobů rozmáznutí protivníků. Už na začátku je slušně vybavený a postupem času se zpřístupňují nové schopnosti, které pomáhají předcházet stereotypu. I když ne úplně. Časem se mu nevyhnete, úrovně nejsou příliš rozmanité.

Za své konání získáváte Evolution Points, které slouží k rozvoji základních schopností a za absorpci konkrétních osob speciální bonusy. K dispozici je hromada vychytávek, například šance udělat z nebohých lidí biologické zbraně. Samozřejmě jim dokážete krást vzpomínky i vzhled, cupovat je svými pařáty, ale nepohrajete si jen s protivníky z masa a kostí, kteří proti vám obvykle nic moc nezmohou. Poměříte síly i s těžkou vojenskou technikou či vrtulníky, které pro vás nebudou více než obtížný hmyz.

Prototype 2

Heller ovšem není nezdolná mašina. Rivalové vám klidně zatopí a ne jednou. Už jen to, že se často vyskytují ve větším počtu, může znamenat problém, stejně jako někteří strážci úrovní.

Titul sází na otevřené město, ale i v něm existují omezení. Některé z lokací jsou přístupné až poté, co se děj posune dál. Herní plocha je rozdělena do několika zón s tím, že jejich barva reprezentuje zamoření/nebezpečí.

Jak je zvykem u titulů s podobným konceptem, nejsou tu jen dějové úkoly, ale i postranní. A byť nevynikají přehnanou variabilitou, dá se u nich strávit pár dalších hodin navíc. A bude to asi potřeba, protože Prototype 2 není kdovíjak dlouhou hrou. Podle míry plnění vedlejších úkolů se u ní dá strávit něco mezi deseti až patnácti hodinami.

Prototype 2

Často najdete i předměty, které můžete sbírat. Pokud nepatříte k fandům pátrání po různých objektech, nikdo vás nenutí, ale jsou s tím spojeny příjemné odměny, takže to doporučujeme. Byla by škoda proběhnout hrou příliš rychle a ignorovat, co nabízí.

Právě šance pohybovat se relativně volně v dané zóně je jedním z hlavních kladů, kterými Prototype 2 disponuje. Nudit se během "volných chvilek" nebudete, masakrování nebožáků v okolí jen tak neomrzí.

I když pravda, vaše počínání by mohlo být podpořeno lepším technickým zpracováním. První Prototype také nebyl na vrcholu grafických možností své doby a některé momenty ve dvojce působí, jako by byly vystřižené ze svého předchůdce.

Prototype 2

Fotogalerie

Nedá se říct, že by po vizuální stránce byla hra odfláknutá, ale je tu dost věcí, které by se daly udělat lépe, modernizovat. Pokud projekt porovnáte s aktuální konkurencí, vzhledově z toho nevychází úplně nejlépe. Hudba a zvuky jsou naprosto neurážejícím lehkým nadprůměrem, který plní, to co má.

Pokud tedy jde o herní mechanismy, Prototype 2 nenabízí nic příliš nového, ale neznamená to, že je nezáživný. Jde o onen typ hry, u které si může člověk beztrestně zařádit, uvolnit vztek a s ničím jiným si nelámat hlavu. A takový relax taky nezřídka přijde vhod.

Komiksový Prototype

Vznikne komiks, který osvětlí to, co se dělo mezi prvním a druhým dílem. Ale nebude první, protože už v roce 2009 vyšla šestidílná minisérie. Ta se soustředila na příběh dvou detektivů, kteří měli na starosti případ Alexe Mercera a generála Petera Randalla.

Komiks byl napsán Jimmym Palmiottim a Justinem Grayem a kresby obstarali Darick Robertson a Matt Jacobs. Minisérie vyšla pod hlavičkou nakladatelství WildStorms.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

75 %

Čtenáři

76 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 114 čtenářů

Témata: Vrtulník, Virus


Nejčtenější

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Inner Chains
Lidé prohráli boj s technologií i přírodou. Recenze hororu Inner Chains

Dystopický svět může mít mnoho podob. Svoji vlastní verzi pokřiveného obrazu Země servíruje i nová nezávislá hororová střílečka Inner Chains z Polska.  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.