Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prototype 2 ukazuje New York zamořený mutagenním virem

aktualizováno 
Hlavní hrdina Alex Mercer nepatří zrovna mezi typické dobráky. Vypustil totiž v New York City supervirus, který z něj sice udělal nadpřirozeně silného mutanta, ale většinu obyvatel proměnil v infikovaná monstra. Ze světové metropole se tak stala válečná zóna, ve které se armáda snaží získat kontrolu.

Prototype 2

Alex Mercer se ztratil čtrnáct měsíců poté, co v New Yorku propukly boje. Armáda se pokouší obnovit pořádek a rozdělila město do tří bezpečnostních zón podle míry infikace. Červená zóna je nejhorší, zde stále panuje nezvladatelný chaos a virus má navrch. 

James Heller je rodilý Newyorčan a sloužil jako voják v Afghánistánu či Iráku. Při propuknutí viru ztratil dceru a ženu, takže je plný zloby a touhy po pomstě. Dobrovolně se přihlásí ke službě v červené zóně. Chce zemřít a chce s sebou vzít co možná nejvíc mutantů.

Heller má ale víc štěstí, než by mohl očekávat. Uprostřed červené zóny totiž naráží na samotného Alexe Mercera, monstrum, které zničilo jeho rodinu a shodou okolností postavu, za níž jste hráli v prvním dílu hry. V souboji vítězí pochopitelně Mercer a infikuje Hellera virem. Brzy se dozví, že si tak stvořil největšího nepřítele.

Autoři odvracejí námitky k faktu, že z hrdiny prvního dílu udělali hlavního záporáka. Podle vývojáře Matta Armstronga je hlavním hrdinou hry virus, nikoliv určitá postava. "Je to jako když naplníte pipetu viry a pak sledujete, co se bude dít," vysvětluje Armstrong.

Hlavní mutační schopnost Jamese Hellera je založena na zvláštních masitých šlahounech, které vystřeluje a zachytává jimi jakékoliv objekty, ať už jsou to auta či nepřátelé. Ti jsou pak dosti brutálně roztrháni zvláštní silou. Další schopnosti má mít nový hrdina podobné jako ten starý.

Jednou z nich jsou třeba "kladivové pěsti", kterými se můžete pustit třeba proti tankům. Na rozdíl od předchůdce mají nyní veškeré stroje autentický model poškození, takže si s jejich destrukcí můžete vyhrát. K dispozici je dokonce řada "závěrečných úderů". James Heller tak například tanku utrhne střílnu a plnou silou s ní udeří do ostatků pancéřového stroje.

Mocné schopnosti využijete i proti organickým, rovněž zmutovaným nepřátelům, mezi nimiž vynikne zejména řada vizuálně zajímavých bossů. Poněkud rozporuplnou informací je to, že se autoři chystají zjednodušit bitky. Řada hráčů si prý stěžovala na příliš vysokou obtížnost. Doufáme jen, že hra nebude jednoduchá až moc, protože pak by se zase vytratila motivace.

Autoři slibují různorodější boje. Pomocí kontextového menu půjdou rychle kombinovat různé mutace, jež dají ve výsledku mocná komba. Prototype 2 by se ale nemělo objevit před zraky dětí. Součástí vizuálních orgií totiž bude i oddělování jednotlivých částí těl. To sice nebude povinné, ale kromě toho, že to dobře vypadá, to může přinést i bojovou výhodu. Například příliš rychlého protivníka se vyplatí nejprve zpomalit apod.

První díl nabízel zdánlivě atraktivní příběh, ovšem hráčům příliš neulehčoval orientaci v něm. Ti se tak poměrně brzy ztratili. Důvodem byla špatná kombinace vyprávění děje a herního obsahu. To se má ve dvojce změnit. Těšit se můžete na jasnou strukturu příběhu. Ústřední dějová linka sleduje vztah mezi Hellerem a jeho úhlavním nepřítelem Mercerem. V rámci této linky hráči i uvidí, jak moc se New York změnil.

Vedlejší linie příběhu se věnuje roli jednotlivých frakcí. Například jakou úlohu v tom všem má korporace Gentech nebo co sleduje vládní agentura Blackwatch. S těmito frakcemi přijdete do kontaktu a v rámci otevřené struktury města pro ně budete (podle vlastního uvážení) plnit úkoly.

Hlavní hrdina od svého soka odkoukal také asi nejzajímavější schopnost, kterou je absorbování lidských protějšků a přebírání jejich zevnějšků. Autoři slibují mise, které budou této schopnosti ušity doslova na míru, ale zároveň nabídnou větší množství různých řešení.

První díl Prototype byl povedenou a v mnohém novátorskou hrou. Pokračování by se mělo nést v podobném duchu, a nabídne tak snad ještě vybroušenější zábavu.

Autor:


Témata: bitka, Virus


Nejčtenější

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.