Prototype

Prototype

Prototype - mutantem snadno a rychle

  • 8
Freeroamová akce s mutantem v hlavní roli? Ne, opravdu není řeč o Shrekovi.

PrototypeAlex Mercer je podle svého názoru naprosto normální občan města New York. Ráno si uvaří kafe, zapne televizi, přečte si Times a jde do práce. Jako každý Američan. Ve městě obecně přezdívaném Big Apple však propukla extrémně nebezpečná epidemie, jejíž oběti se mění v obludné mutanty a řádí v ulicích. Alex se toho dne, kdy začne panovat ve městě chaos, probudí na ulici a nemá zdání, co se mu stalo – sotva si totiž vzpomíná, jak se jmenuje. Jelikož má ale příšerný vztek, že se právě na něm vyřádil nějaký bláznivý vědec, vydá se hledat důvody své náhlé mutace.

Abyste získali jinou podobu, musíte vybraného člověka sežrat.

Já, mutant
V jeho pouti za ztracenou pamětí mu budou napomáhat speciální nadpřirozené schopnosti, které by měly obsahovat špetku Hulka a kapku Spider-Mana – vybíhání Prototypepo zdech budov, skákání z auta na auto, zavěšení na helikoptéru a její následná krádež; s tím vším se v Prototypu setkáme. Sice by Alex mohl být skvělý akrobat, avšak umí toho daleko víc. Kupříkladu na sebe může vzít podobu kohokoliv se mu zlíbí, aby se poté dostal do jinak nepřístupných vysoce střežených míst. Nicméně je zde jeden háček: abychom získali jinou podobu, musíme vybraného člověka drasticky zabít. Vlastně, řekněme to bez obalu, sežrat. Tímto činem pak hrdina nejen vypadá jako on, ale získává i jeho schopnosti. Takže když avizovaným způsobem zamorduje pilota helikoptéry, automaticky s ní umí létat.

Zajímavě zní možnost upgradování rukou hrdiny, třeba na dvě těžká kladiva. Díky tomuto prvku se dozajista vyhneme frustrujícím okamžikům, kdy nám dojde munice. Stejně tak jednoduše půjde z rukou udělat kusy pancíře. Zároveň bychom měli mít k dispozici na dvacet rozličných zbraní, které však v Prototype sehrají pouze sekundární roli.

PrototypeK pilotování a řízení toho bude také skutečně mnoho. Vývojáři slibují naprostou svobodu pohybu po městě, ať už pěšky, či v plně vyzbrojeném tanku. Ve hře bychom pak měli narazit na známé typy vehiklů, setkáme se například se stíhačkou Raptor F-22 či s vrtulníkem Apache. Podle tvůrců však nebude možno využívat civilní vozidla, což většině hráčů snad ani nevadí – vždyť budeme v kůži mutanta! Kupříkladu krádež vrtulníku probíhá tak, že z vyvýšeného místa Alex skočí směrem, kde se právě požadovaná helikoptéra pohybuje, následně se jí zachytí, vleze dovnitř, vyhodí pilota a k obědu si dá jeho kolegu.

Válka gangů
Jak jsme již zmínili, při průchodu městem budeme mít absolutní volnost. Naše počínání se při toulkách po New Yorku promítne do hledanosti a snahy tamních obranných složek oddělat nás z cesty. Samozřejmě že se renomé u policie vztahuje na tu kterou osobu, v jejíž kůži své činy právě vykonáváme, a jsme tím pádem Prototypepronásledováni do doby, než podobu nezměníme znovu.

Po krvavé lázni ukradl Alex tank a několika výstřely vyhodil budovu do povětří.

Město bude rozděleno na části, jež ovládají odlišné frakce – hned po mutantech budou Alexovými úhlavními protivníky vojáci z Blackwatch Special Forces. Jde o supertajné oddělení armády, které se zabývá onou virovou nákazou a má k dispozici speciální výzbroj, jež byla vytvořena výhradně na zabití hlavního hrdiny. Na žádných trailerech či gameplay videích jsme takové jednotky dosud neviděli, každopádně jsme zhlédli nějaké návrhy concept designu: představte si vojáky SS ozbrojené granátomety a krátkými šavlemi, snad si uděláte obrázek. Dále tu bude část ovládaná armádou, a pak už zbývá jen ten sektor města, jehož vládci budou mutanti sami.

PrototypePo New Yorku se budeme moci prohánět i po síti, nedávné střípky informací potvrzují, že Prototype bude skutečně podporovat multiplayer, a sice kooperativní režim pro dva hráče. Klasická kampaň nabídne rovněž kooperativní mód pro dva, jenž má obsahovat stejné mise jako singleplayer (druhý hráč bude ovládat klon Alexe). Podobně bude řešen i versus mód, taktéž pro dva hráče.

A jde do tuhého
Na videu z hraní jsme měli možnost spatřit, jak to vše vypadá za běhu. Alexův úkol v misi byl tehdy zničit dvě hlídané vojenské základny. Vše začalo saltem z padesátimetrové výšky a hladkým přistáním na silnici a pokračovalo rychlým během hrdiny (něco jako jamajský sprinter) a bleskovým prolétnutím ulicí. V pekelně se pohybujícím rozmazaném tělese jsme poznali Alexe, který se mezitím stihl odrazit od desítek aut, proběhnout po zdech mrakodrapů a už se před ním tyčila budova, kterou hledal. Vojáci kolem ní byli po zuby ozbrojeni a vypadalo to, že do Prototypezákladny nepronikne ani myška, naštěstí ale vedle postával zřízenec ochranky, tudíž jej hrdina chytl pod krkem, zatáhnul do vedlejší uličky a … slupnul. V jeho podobě pak klidně prošel kolem defenzivních sil a konečně se dostal do budovy. Když už ji infiltroval, rovnou si dal jako hlavní chod i velitele, a v jeho kůži se tak dostal do ovládacího centra, kde nasměroval raketový útok přesně na místo, kde stál. Rychle proběhl chodbičkami a tak tak stihnul utéct před tlakovou vlnou a stovkami letících trosek.

Nadějné vyhlídky

Radical Studios mají na svědomí již několik sandboxových her, jmenovitě The Simpsons: Hit & Run, Incredible Hulk a Scarface: World’s Yours. Všechny byly alespoň nadprůměrné a Radical říká, že Prototype bude obsahovat výtažek toho nejlepšího ze všech zmíněných titulů. Zajímavá představa mafiána skákajícho ze střechy na střechu se žlutým obličejem.

PrototypePři destrukci druhé základny však bylo povražděno daleko více lidí ručně, díky Alexovým břitvám. Hrdina se jako dřevorubec prosekal zástupem nepřátelských vojáků – rozpůlení většiny z nich bylo zaviněno pouhým stiskem páru tlačítek – a jelo se dál. Po krvavé lázni ukradl Alex tank a několika výstřely vyhodil budovu do povětří, což samo o sobě zdůrazňuje, kolik násilí bude Prototype obsahovat. Obzvlášt peprně vypadá jeden smrtící pohyb, v němž Alex jednou rukou dusí protivníka, druhou (vybavenou tvrdým kladivem) se rozmáchne a zarazí mu hlavu mezi ramena. Moc pěkné, těšíme se na rating.

Pochopitelně je zde důvod, proč se všechny tyto potrhlosti dějí. Jak jsme již zmínili, celý New York je v zajetí virové epidemie a Alex v ní hraje důležitou, ale tajuplnou roli. V prezentaci jsme zahlédli, jak se hrdina potkal se čtyřmi mutanty, avšak místo tvrdé a přímé konfrontace se dal na útěk. Při unikání před nepřáteli využil svého pancéřování, a díky tomu mohl probíhat dopravní zácpou na Manhattanu daleko Prototypehladčeji, než normálně. Náhle se ale ukázalo, že úprk nebyl znamením zbabělosti – hrdina vedl své pronásledovatele do jiné zóny ovládané armádou. Vojáci na ně okamžitě zaútočili, a jakmile je zlikvidovali, Alex už byl v bezpečí daleko od nich.

Jak to vypadá?
Když je řeč o grafice, Prototype zase perlí. Alexův model je značně propracovaný až do detailů, kaskadérské kousky a obecně pohyb je naprosto plynulý. New York vypadá také dobře, lidé z Radical Studios tvrdí, že finální verze města bude na 70 - 80 procent podobná té reálné. Po celém městě by se měli procházet chodci, což vdechne hře pomyslný život. I o zvuku je překvapivě co říct, jelikož Radical už potvrdili, že Prototype bude jedna z prvních her podporujících formát THX 7.1 Surround.

Prototype je jistě velmi zajímavým titulem a je toho hodně, co bychom se o něm ještě chtěli dozvědět. Vývojáři slibují časem další informace, sama hra by pak podle plánu měla vyjít ve třetím čtvrtletí roku 2008, a to na PlayStation 3, Xbox 360 a PC.

Index očekávání: 85%