Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

PRVNÍ DOJMY: Akce Killing Floor 2 by měla být nuda. Přesto ohromně baví

aktualizováno 
Je mi to skoro až hloupé napsat. Killing Floor 2 žánru stříleček nepřináší prakticky nic nového, přesto je mnohdy zábavnější než inovativní Evolve. Killing Floor 2 je precizně a zábavně odvedená práce, překvapující prvky však od hry nečekejte.

Killing Floor 2 | foto: Andrej Brabec

Titul je svěží variací na žánr zombie akcí, který se hraje pouze po síti. Místo nemrtvých se však po prostředí pohybují armády mutantů, které omylem vytvořila korporace Horzine Biotech během klonovacích experimentů. Typů mutantů je celá řada, mnohdy jsou rychlí a disponují speciálními dovednostmi.

Herní náplň je podobná sérii Left 4 Dead. Kiling Floor 2 je tedy kooperativní řežba, ve které odoláváte vlnám nepřátel a týmová spolupráce je pro přežití naprosto nezbytná. Nutno dodat, že hra je tuhá i na normální obtížnost a při jejím zvýšení poctivě otestuje schopnosti nejednoho hráče. Přesněji řečeno až šesti hráčů.

Fotogalerie

Titul je momentálně dostupný v rámci předběžného přístupu. V porovnání s jinými hrami je však nadstandardně odladěný a na chyby narazíte jen vzácně.

Jediným omezením je ve stávajícím stavu menší množství obsahu. Vývojáři tvrdí, že se chtějí soustředit na vyvážení, a hráče proto zatím nezavalují možnostmi.

V současné době je tak na výběr ze čtyř specializací a hraje se na třech mapách. Plná hra má oproti tomu zahrnout deset povolání a několik dalších úrovní. Stávající hra přesto baví, hrozí však brzký stereotyp. O značce Killing Floor se však říká, že opakování je pointa hry.

Učíte se totiž, odkud chodí nepřátelé, jaká jsou nejlepší místa pro obranu před hordami protivníků a jak správně spolupracovat s týmem. Ve hře navíc získáváte úrovně, které vylepšují pasivní schopnosti vaší postavy.

Některá povolání díky tomu odhalí neviditelné nepřátele na větší vzdálenost, prodlužují zpomalení času či zrychlují svůj vlastní pohyb.

Mezi postavami tak vzniká symbióza, která pomáhá přežít některé silně chaotické momenty. Chvílemi se na vás řítí i několik desítek nepřátel a obklíčení mnohdy znamená smrt.

Pokud však tyto vypjaté momenty zvládnete, hra vás odmění nezvykle krvavou scenérií. Vývojáři totiž vymysleli technologii, která umožňuje vykreslovat téměř absurdní množství krve, a ta tak v rámci zápasu vůbec nemizí.

Killing Floor 2

Killing Floor 2 si ostatně na brutálnosti zpracování zakládá. Mutanti mají devatenáct bodů, které jim lze zbraní useknout, či ustřelit. Části těla lze navíc oddělovat vertikálně i horizontálně, a to v libovolných kombinacích. V praxi je však nejlepší mířit na hlavu a akce je natolik rychlá, že systém při hraní příliš nevnímáte.

Zuřivé bitky oživují drobné nápady. Například možnost zatavit dveře svářecím přístrojem. Na čas tak můžete zarazit vlnu nepřátel a čelit útokům z menšího počtu stran. Zatavení lze navíc obnovovat.

Znamená to však, že se neúčastníte akce, a hráči to proto mnohdy ignorují. A pokud se nepřátelům jednou zatavené dveře podaří prorazit, do konce zápasu je již svařit nelze.

Dynamiku hry pak diktují odlišné typy monster. Utkáte se se základními mutanty, kteří se pohybují pomalu a zraní vás jen zblízka. Narazíte na zuřivě běhající monstra s mačetou, skákající pavouky, neviditelné ženy i příšery s obrovskou výdrží či plamenometem.

Killing Floor 2

Podle nastavení je třeba odrazit čtyři, sedm, nebo deset vln a zápas končí soubojem s bossem. Dohrání mapy zpravidla zabere mezi dvaceti až čtyřiceti minutami a boss nejednou zadupe do země i jinak dobře sehraný tým. Právě boss je však jedním z prvků, který by snesl vylepšení.

Souboj s ním je zábavný, hře by však prospělo více typů závěrečných nepřátel. Mohla by z nich volit náhodně a vedlo by to k odlišným závěrům zápasu.

Potěší vizuální zpracování hry. Je znát, že autoři titul vytvářejí s radostí a všechny prvky apokalyptické atmosféře náramně sednou. Ať už jsou to nahrávací obrazovky, menu, či vzhled nepřátel, vše vytváří ten správný dojem.

Ačkoliv tedy Killing Floor 2 nevyhraje žádné ceny za originalitu, je to náramně povedená akce. Většinu nápadů už zkušenější hráči viděli jinde, výsledná kombinace přesto funguje perfektně.

Je to přímočará krvavá kooperace, kterou nejlépe doceníte se skupinou přátel a komunikací přes mikrofon. Ale když zdoláte vyšší obtížnosti, hra vás odmění zadostiučiněním. Milovníky čistokrevné akce proto hra potěší, vyznavači příběhů by si však od titulu měli držet citelný odstup.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Civilization III
Třetí díl kultovní Civilization je dočasně zdarma. Nepropásněte ho

Využijte časově omezené nabídky a zařaďte si starší, ale stále skvěle hratelný třetí díl Civilizace do vaší steamové knihovny úplně zdarma.  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
První dojmy: nový Assassin’s Creed mnohé naštve, ale hraje se skvěle

Vydali jsme se do Londýna podívat se, jak se povedl restart už poněkud vyčpělé série Assassin’s Creed. Všechny fanoušky můžeme uklidnit, Origins jsou přesně...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
TEAM LEADER s NJ a AJ

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.