Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojmy z Air Conflicts

  12:00aktualizováno  19. ledna 11:12
Pojďte se spolu s námi podívat, jak se hraje arkádový simulátor od slovenského týmu 3DIVISION. Než usednete do kokpitu jednoho z letadel, přečtěte si naše dojmy z neveřejné demoverze.

Air Conflicts Není tomu tak dávno, co slovenský tým 3DIVISION oznámil vydání jejich prvního projektu s názvem Air Conflicts. Hra je již z větší části hotova, a díky tomu se můžeme podívat pod pokličku a potají ochutnat, co si na hráče 3DIVISION připravil. Do redakce totiž dorazila testovací verze, takže vám přinášíme čerstvé zážitky z bojů uprostřed druhé světové války. Plná verze bude obsahovat přes 10 nelineárních kampaní, ve kterých si zalétáte za Royal Air Force, Luftwaffe nebo Red Army Air Force. Celkově tak bude k dispozici více jak 200 různých misí reflektující skutečné historické události. Ty prožijete postupně v kokpitech dvanácti letadel (Spitfire, Mosquito, Avro Lancaster, He-111, Ju-87 Stuka, Me-Bf 109, Gloster Meteor, Gotha 229, DB3, IL2, Lavochkin 5, Bisnovat 5) a chybět nesmí ani multiplayer, který bude podporovat až 8 hráčů přes LAN. Ten jsme bohužel neměli možnost testovat, takže se teď podíváme jak vypadá kampaň pro jednoho pilota.

Nelenili jsme a vrhli se do zachraňování anglického království před neodbytnou Luftwaffe.

Air Conflicts Ve verzi, která nám byla zapůjčena jsou na výběr celkem tři kampaně (Battle of Britain, North Africa a D-Day) pouze za jednotky RAF. I nelenili jsme a vrhli se do zachraňování anglického království před neodbytnou Luftwaffe. Po krátkém tutorialu (pro vzlet stiskněte SHIFT nebo “.“ pro automatický vzlet) přišla první studená sprcha, ovládání je v základu nastaveno na myš a změnit se dá jen na klávesnici. Žádný joystick nebo alespoň gamepad, prostě jen klávesnice a myš. Nu což, jedná se o arkádu, tak lze tento podivný způsob překousnout. Celá hra je tomuto ovládání zcela uzpůsobena, takže po prvotním šoku jsem si celkem zvykl a ovládání svěřených letounů bylo až na drobnosti vcelku bezproblémové. Veškeré úkony, kromě startu a zaměřování bomb, lze dělat jen na myši a levá (nebo pravá) ruka má pauzu. Aby byl Air Conflicts dostupný široké veřejnosti, které nestojí o stovky klávesových zkratek, je odstraněno prakticky vše, včetně ovládání rychlosti. Celkem tady ovládáte jen pohyb letadla (nahoru, dolů, doleva a doprava) a zbraně (kulomety, bomby a rakety), tím jsou z okruhu potencionálních kupců vyřazeni fandové simulací, ale ti mají stejně svého Iljušina nebo Flight Simulator.

Postup v jednotlivých kampaních je řešen celkem originálním způsobem.

Air Conflicts Postup v jednotlivých kampaních je řešen celkem originálním způsobem, prohranou vzdušnou bitvu si nelze zopakovat, hráč je ihned postaven před další. Tím si Air Conflicts tak trochu násilně zajišťuje, že jej hráči budou hrát vícekrát. Vývojářský tým 3DIVISION si dal záležet na grafické stránce, hlavně jednotlivých letadel. Jejich modely vypadají skutečně a stejně tak i jejich textury, což se nedá říci o pozemních jednotkách. Tam mohli autoři trošku přidat, ale zase na druhou stranu je stejně moc nevidíte, protože během pár okamžiků vzplanou pod vaší palbou nebo zásahem bomby či rakety. Bohužel hra neobsahuje žádný model poškození, takže i když je Spitfire skoro na padrť (podle ukazatele poškození) stále si vesele létá zcela nepoškozen. Když se ukazatel dostane do červeného, začne se z motoru kouřit a pak je konec. I přes vytýkané vlastnosti se ale jedná o nadprůměrný počin, který si své přívržence jistě najde a na několik hodin zcela pohltí. Do vydání plné verze zbývají ještě přibližně čtyři měsíce, a tak doufejme, že se autoři pokusí ještě několik věcí vylepšit a model poškození hra nakonec obsahovat bude. Několik nových in-game screenshotů z testovací verze si můžete prohlédnout v naší galerii. V Česku má distribuci na starost společnost SeVeN M a předpokládaná cena bude kolem 799Kč za lokalizovanou verzi.
Autor:


Témata: Meteor, Raketa, simulátor

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Vypadá to jako Bioshock, ale není to Bioshock, co to je? We Happy Few

We Happy Few

Od prvotního návrhu prošla hra We Happy Few výraznými změnami. Místo sandboxové hratelnosti se teď soustředí především...

V Hitmanovi 2 můžete mlátit lidi chlazeným tuňákem po hlavě. První dojmy

Hitman 2

Po ukončení spolupráce mezi IO Interactive a vydavatelstvím Square Enix to se slavným plešatým zabijákem vypadalo...

Ulov si monstrum a zkus to přežít. První dojmy z Hunt: Showdown

Hunt: Showdown

Přežil jsi, abys zemřel příště. Lovec je ve světě Hunt: Showdown odpočitatelná položka a zároveň to nejdůležitější, co...



Najdete na iDNES.cz