Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojmy z akčního RPG Sacred 2

  0:06aktualizováno  0:06
Zahráli jsme si skvěle vypadající pokračování kvalitního akčního RPG Sacred a konstatujeme, že Diablo 3 má vážnou konkurenci!

Sacred 2Mít v současné době ve vývoji akční RPG není záviděníhodný úděl. Nedávno ohlášené Diablo 3 na sebe definitivně strhlo veškerou pozornost, kterou jsou fanoušci tohoto žánru schopni poskytnout a další tituly tak mohou jen paběrkovat. Nebo snad ne?

Německé studio Ascaron si takové problémy rozhodně nepřipouští a popravdě ani nemá proč. Jeho Sacred 2 na první pohled vypadá větší a hezčí než Diablo 3. Jenže bude také lepší? Aspoň trochu nám napověděl čas, který jsme měli možnost strávit s ranou verzí hry u českého distributora Cenegy.
 
Sacred 2 se odehrává dva tisíce let před událostmi jedničky. Oproti předchůdci se nyní scénáristé pod vedením legendy Boba Batese (např. Shannara) činili. Ancaria je na pokraji občanské války, protože mezi vládnoucí elfy je vražen klín v podobě rozdílných názorů na úlohu prapůvodní energie.
 
Sacred 2Zda ji využívat jako surovinu k rozvoji, magickým hrátkám či s její pomocí vyhladit všechny ostatní rasy. Konflikt eskaluje a divili bychom se, kdyby se do něj hráč za jednu ze šestice postav (dryáda, seraphimka, strážce chrámu, stínový válečník, inkvizitor a vznešená elfka) nepřimíchal hodně natěsno.
 
Už na začátku vás čeká první z oněch zásadních rozhodnutí. Budete se muset přidat k jedné z frakcí – světlé či stínové. Od výběru se pak odvíjí motivy, cíle, úkoly a samozřejmě i závěr. Již v prvním questu narazíte na rozdíly. Premisa, tedy nalezení výzkumné skupiny, která se vydala nalézt zdroj energie, je stejná.
 
Zatímco kladný hrdina poté přiloží ruku k dílu a pomůže se ziskem vzácné esence, bude se padouch snažit celou operaci sabotovat. Pravda, je to docela průhledné a třeba v Jade Empire byly jednotlivé cesty ducha mnohem více zastřené, v ryze akčních RPG jde ale přeci jen o osvěžující novum.

Video

Sacred 2První, co vás po spuštění hry trkne, je obrovská rozloha světa Arcanie. Ta se může směle rovnat takovým velikánům, jako je Gothic 3 či Oblivion a možná je ještě větší. Rozhodně jsme se ale necítili ztraceni. Ať už zvolíte jakoukoliv postavu, probudíte se a nedaleko vás stojí tajuplný mág, jenž vám oznámí pár nepříliš jasných slov v tom smyslu, že jste opět byli přivedeni k životu a čeká vás zásadní úkol. Příjemné je, že každý z charakterů začíná na zcela odlišném místě mapy a dostává se tak k událostem z poněkud odlišné strany.
 
Přestože je Arcanie obrovská, nemusíte se bát toho, že byste se cítili ztracení. Vůbec ne. Již v alfaverzi hra dokázala účinně vést za ruku. Za pár desítek minut nashromáždíte hned několik vedlejších úkolů a je jen na vás, zda se je vrhnete plnit po rozlehlém okolí, kam vás přehledně navádí šipky na minimapě, nebo dáte přednost postupu v hlavním questu.
 
Sacred 2Pokud se na veškerou vedlejší činnost vykašlete, počítejte s tím, že uvidíte pouze čtvrtinu toho, co si na vás autoři připravili. A to by byla škoda. Přeci nenecháte ležet ladem na osm stovek dalších questů, které navíc – aspoň podle našich drobných zkušeností – nejsou tak generické jako v jiných akčních RPG. Jistě, točí se kolem shánění předmětů, pobíjení nepřátel či eskortování důležitých osob, na druhou stranu jsou ale velmi dobře zakomponovány do běhu zdejšího fantasy světa.
 
Sacred 2 je v zásadě tradičním akčním RPG, kdy jde především o pobíjení nejrůznější havěti, sbírání kořisti a samozřejmě levelování. To bylo na prvních úrovních příjemně svižné a úrovně přibývaly přesně tak, abychom se toužili dostávat stále výš a výš. To je velmi důležité a zdá se, že s vyvážeností hra problémy mít nebude.
 
Sacred 2Postavy se od sebe diametrálně liší. Nejen bojovými styly a schopnostmi, jichž není na první pohled takové množství, ovšem takřka všechny jsou opravdu použitelné, ale také vlastními příběhy. Třeba stínového válečníka trápí bezmála hamletovské otázky: Kdo jsem? Odkud pocházím? A především: proč jsem mrtvý? Odpovědi naleznete v několika desítkách speciálně vytvořených questů a poté se buď vydáte za krvavou pomstou, nebo…ale to už se nechte překvapit.
 
Po Ancarii se lze vůbec pohybovat ještě dlouho poté, co si odškrtnete poslední povinný quest. A zdaleka nemusíte být sami – vedle spíše bezvýznamných AI poskoků si můžete přímo do své hry přizvat až patnáct dalších přátel, kteří se tu budou volně pohybovat. Se čtyřmi z nich se dá vytvořit parta, která se vydá na lov těch nejcennějších skalpů. Ty však lze získat i sólo – obtížnost se vždy přizpůsobí aktuálním poměrům. Pro zkrácení dlouhé chvíle pak dobře poslouží deathmatche.
 
Sacred 2Každý, kdo někdy hrál akční RPG, jistě bude souhlasit s tím, že pro úspěch takového titulu je zcela zásadní pocit z boje. Buď je záživný a bude vás jakýmsi nepopsatelným způsobem uspokojovat i po zabití tisícího monstra, nebo je plytký a bude vás od začátku nudit.
V případě Sacred 2 není proč se bát, vše funguje tak jak má a bitky, přestože vlastně probíhají jen pomocí klikání, respektive držení tlačítka myši, rychle utíkají a ani vám nepřijde, že stále opakujete tu samou činnost.
 
Nepřátelé navíc po finálním úderu fyzikálně trochu přestřeleně odlétávají, což uspokojení napomáhá ještě více. Nehledě na to, že se podařilo namíchat slušný mix v podobě řadových, trochu lepších, ještě lepších a vůdcovských nepřátel. Bossové jsou potom velcí jako barák.
 
Sacred 2Po grafické stránce má Sacred 2 rozhodně co nabídnout. Oproti svému předchůdci je plně 3D a je tak možné natáčet či přibližovat kameru. Pro postup hrou to možná není tak důležité, ale pro ten pocit uvěřitelného světa zcela určitě.
 
A vězte, že se z krásy prostředí budete těšit hodně dlouho. Stromy a tráva se hýbají ve větru. Samotný denní cyklus je potom zážitek, když se pomalu stmívá a pak zase rozednívá. Sacred 2 tak ani omylem není strnulým titulem, naopak se brzy pohroužíte do zdejšího světa, který žije a budete se snažit zbavit ho nepříjemné hrozby.
 
Z toho, co jsme si mohli vyzkoušet, nemůžeme dělat kdovíjaké závěry. Ty si schováme až na recenzi. Jednoznačně ale můžeme prohlásit, že Sacred 2 má pořádný potenciál a je na nejlepší cestě ho využít. Už první díl zaznamenal velký úspěch – nikoliv neoprávněně.
 
Ascaron tedy ví, jak se dělají akční RPG a své know-how chce nyní ukázat světu v plné kráse. Na tomhle projektu totiž ani trochu nešetří a jeho snažení místy hraničí až s megalomanstvím. Pokud se podaří udržet v jistých hranicích, je to pro hráče jen dobře.
Autor:


Témata: bitka, Diablo


Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Další z rubriky

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.