Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První dojmy z nových Need for Speed: stará hra ve starém kabátě

  2:12aktualizováno  2:12
Jednotlivé díly ze série Need for Speed zpravidla spojuje jen velmi málo. A letošní titul s názvem The Run se rozhodl z prosmykovaných cestiček vybočit ještě víc. Přidává totiž pěší příběhové sekce. O to menší smysl však dávala ukázka na německém herním veletrhu Gamescom.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

Měli jsme možnost vyzkoušet jen průměrnou závodní pasáž. Titul tak zatím lze jen těžko odlišit od starších bratříčků.

Ačkoliv se má Need for Speed: The Run objevit v obchodech teprve koncem roku, vzhledem velmi připomíná loňský hit Hot Pursuit. Měl sice obstojnou grafickou stránku, žádné grafické orgie to ale nebyly. Jeho devizou byla zejména dobrá hratelnost, kterou světová média ocenila nadprůměrným hodnocením 88 %.

Prodejními taháky mají být v případě The Run vracení času, pasáže mimo automobil a ... a to je podle dostupných informací zřejmě vše. Lákadel je zatím velmi málo.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

Hráči na Gamescomu zkoušejí Need for Speed: The Run

Dobré, ale bez nápadů

Soupeření s ostatními jezdci je zábavné, jen těžko se však hledá nějaká zásadnější inovace a důvod pro listopadový nákup plné hry. Sekce mimo automobil jsme posoudit nemohli a přetáčení času pro změnu působilo podivně. Při jeho aktivaci se na černém pozadí vždy objevila animovaná ikonka, uživatel tak měl nad funkcí pramalou nebo žádnou kontrolu. Závodník se zřejmě vracel na fixní místo, či se čas v závodu přetáčel zpět o určitý počet vteřin. Nešlo o funkci, která by nám v dalším dílu Need for Speed chyběla.

Vlastní závody se nesou v tradičním duchu Need for Speed. Neklade se důraz na realistické chování vozidla, tratě zahrnují zkratky a hráč může k rapidní akceleraci využívat nitro. Automobil na vozovce opět sedí velmi precizně a do smyku jde jen zřídkakdy.

Need for Speed The Run

Auta je sice možné zlikvidovat, nejde však o důmyslný systém poškození. Drobné srážky se totiž na hráčově voze nijak neprojeví, prudký náraz do elektrického stožáru či jiného automobilu ale může skončit vyřazením ze závodu.

Ve hře je také možné sbírat zkušenostní body, které se hromadí například dlouhými smyky či bezchybným předjetím protivníka. Jejich využití však z ukázky nebylo patrné a lze si jen domýšlet, že poslouží například k odemykání nových vozů.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně

První dojmy ze hry tedy máme smíšené. Ukázka sice nabídla zábavné závodění, to však působí spíše jako recyklace starých dílů než jako díl zcela nový. Need for Speed: The Run jako by chyběly nové zásadní prvky, které by hráče motivovaly k nákupu.

Slepá ulička žánru?

Pasáže, ve kterých se hráči budou pohybovat pěšky, jsou podle vývojářů asi desetinou hry. Není však jisté, že tyto sekce hře jakkoliv prospějí. Pravděpodobně získají velmi pasivní podobu, při které hráč čas od času zmáčkne určité tlačítko a po zbytek těchto sekvencí bude jen "sledovat film". Tyto neherní pasáže však nebývají kvalitativně srovnatelné s hollywoodskými snímky, a čistokrevné závodění tak může být pro příznivce žánru daleko hodnotnější náplní hry.

Need for Speed The Run

Vyrovnat se tedy laťce, kterou nasadil titul Hot Pursuit, nebude pro Need for Speed: The Run jednoduché. Hot Pursuit navíc vyvíjelo studio Criterion proslavené zejména závodní značkou Burnout. The Run oproti tomu mají v rukou hoši z Black Box, kteří do série přispěli díly Carbon a Underground. Nad výsledkem tak poletuje nepřehlédnutelný otazník.

Hra vizuálně velmi připomíná Hot Pursuit a její závodní část v zásadě nenabízí nic nového. Je proto lehce zaměnitelná hned s několika staršími díly Need for Speed a mizí z redakčního seznamu ostře sledovaných her. Jestli se tak stalo neprávem, zjistíme po 17. listopadu. The Run v tu dobu vychází v Evropě a to pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Need for Speed: The Run na akci Gamescom v německém Kolíně
Autor:




Nejčtenější

Dishonored: Death of the Outsider
Dokážete zabít boha? Recenze Dishonored: Death of the Outsider

Loni vydaná hra Dishonored 2 patřila k nejpozoruhodnějším titulům minulého roku. Není tedy divu, že jsme o ní neslyšeli naposled. V Death of the Outsider na...  celý článek

Battleborn
Smolný Battleborn půjde do důchodu, žádný nový obsah už nebude

Zvláštní kombinace střílečky a strategie Battleborn se v těžké konkurenci nedokázala prosadit, a proto bude její další vývoj brzy ukončen. Servery hry ještě...  celý článek

Wolfenstein II: New Colossus
Nacisti, spousta krve, sex a hlášky. Nový trailer na Wolfensteina baví

Jedna z neočekávanějších her letošního roku na sebe upozorňuje novým trailerem. A ten je doopravdy podařený. Fanoušci Quentina Tarantina budou nadšení.  celý článek

Half-Life 2: Classic
Fanoušci předělávají Half-Life 2 do enginu prvního dílu

Restaurovat starší hry do moderní podoby je v dnešní době poměrně obvyklé. Skupina fanoušků se však rozhodla vydat opačným směrem a legendární Half-Life 2...  celý článek

Xbox One X
A pak že to nejde. Epic nakrátko propojil všechny platformy. Prý omylem

Definitivní důkaz, že po technologické stránce propojení hráčů na všech platformách nic nebrání, se podařil hře Fortnite. Jenže stav, kdy se mohli utkat hráči...  celý článek

Další z rubriky

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.