Brave: The Search For Spirit Dancer, jak se celá hra v našich končinách jmenuje, je na první pohled klasickou dětskou chodičkou ve stylu Jaka. O to více nás zarazilo, kromě vyšších hodnocení na zahraničních serverech, že za Brave nestojí studio Walta Disneye, ale ne zase až tak extra známé studio VIS Entertainment a o to spíš je divné, že distributorem je Sony. Že by další titul do rodiny Jaků a Ratchetů?
Od jisté chvíle nám začala klasická chodička připadat spíš jako adventura.
Hra vypráví o dobrodružství malého indiána, který se překvapivě zove Brave. Zlý šaman Wendigo však ovládl jeho vesnici a malému odvážnému capartovi nezbývá nic jiného, než se vypravit hledat největšího šamana všech dob, Dancer Spirita, aby mu pomohl vesnici zachránit. Tímto jde veškerá vážnost stranou, Sony se příběhem příliš nezabývala, ostatně je to hra pro děti a ty jsou vděčné za cokoli. Zase takový propadák jako třeba Ty The Tasmanian Tiger by to ale být nemusel, Brave má v rukávu několik nápaditých es.
Vypadá to jak Jak
Ještě než se zmíníme o prvcích, které nejsou v podobných druzích her obvyklé, podívejme se na hru zblízka. Nejedná se o žádnou grafickou bombu, ale cartoonovské pojetí hry tomuto stylu vyhovuje, stejně jako nadprůměrná animace, takže po dlouhé době můžeme vidět zcela synchronizovanou mimiku postav při dialozích, která pasuje do dabingu. Místo, kde se však evidentně šetřilo, byly polygony, ale to se při dynamické hře ztratí.
Pořád to vypadá jak Jak
Engine Brave nijak nevybočuje ze standardu 3D chodiček, postavičku vidíme zezadu a jakmile jsme si vyzkoušeli ovládání, zjistili jsme, že je to vlastně stejné jako Jak and Dexter, Batman Begins nebo cokoli podobného. Pravou páčkou se ovládá kamera, levou pohyb, je tu také možnost dvojitých skoků a vůbec, klasika. Okolí vypadá nádherně, všechno je barevné a postavy, se kterými jsme se potkali nebo je případně hromadně pobíjeli, byly vesměs roztomilé. Začali jsme přemýšlet,
čím nás hra zaujme a čím se bude lišit od ostatních. Prozatímní rychlý průzkum okolí nás neutvrzoval v tom, že by to
mělo být lepší
než Jak. Po několika krocích jsme trochu změnili názor.
Brave je mixem různých nápadů, které si v Sony ověřili v předchozích hrách.
Ono se to vlastně hraje trochu jinak jak JakPo několikadenním flámu nás příjemně překvapily nápovědy během hraní, což jsme uvítali, neboť jsme při hraní nemuseli tolik myslet. Ze země jsme podle nápovědy utrhli klacík, podle další vyskočivší nápovědy jej zapálili o louč a podpálili přehoz z deky, který bránil v průchodu dál. Od této chvíle nám začala klasická chodička připadat spíš jako adventura. Hořící klacek jsme používali také na souboje z mrzutým čmelákem, ale brzy jsme našli posilu: malý tomahawk. Během hry se nám podařilo upgradovat Bravovu zbraň na zlatý tomahawk, luk a šípy, házecí sekeru atd. Každá tato zbraň měla i jakýsi svůj druhotný úkol: možnost rozbití překážky za účelem dalšího postupu, rozsvícení ornamentů atd. Mysleli jsme, že to tím končí, ale v průběhu postupu nás hra zaujala přece jen ještě nějakými novinkami.
No, ono to je vlastně něco úplně jiného jak Jak
Mezi další věci, které značně rozmělňují fádní chození a zabíjení všeho, co se hýbe, je schopnost napodobovat hlasy zvířat. Tímto způsobem lze třeba přivábit zvíře, které donese nedosažitelný předmět, přenese Brava na nedosažitelné místo nebo se napojit na mysl zvířete a v jeho kůži splnit nějaký úkol. Pro tyto účely jsou na mapě rozmístěny obětní místa, ze kterých se zvíře ovládá. Rozhodně tyto minihry osvěží hratelnost a příjemně překvapily. Autoři do hry zařadili i činnosti, které nejsou většinou nutné k dalšímu postupu, ale děti určitě pobaví. Mezi ně zahrňme například lovení zlaté rybky nebo podplouvání překážek pod vodou.
|
Přestože je hra evidentně pouze pro jednoho hráče, autoři připravili několik misí, kde využili jakýsi kooperační mód, což je každopádně zajímavá věc, kterou navíc v klasických jednoduchých chodičkách většinou nenajdeme. Abychom zase moc nechválili, velkým nedostatkem této jinak zajímavé adventurky je kamera, která zvláště při boji zlobí natolik, že jsme často v zuřivém bojovém amoku slyšeli padat těla nepřátel, kteří nebyli ani vidět na obrazovce. Volně se po kraji lze rozhlížet jen v režimu vábení zvěře, což je škoda.
|
Brave: The Search for Spirit Dancer | ||||||
| ||||||
| ||||||
| ||||||
|