Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy

  12:03aktualizováno  10:04
Stanete se agentem protiteroristické jednotky bezpečnostní organizace Mindgate. Budete využívat ty nejlepší zbraně a své psionické schopnosti. To vše v této akční hře, na níž vám přinášíme recenzi!
69

Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy

Platforma: PC
Výrobce: Midway

Herní karta

Tak tu máme další z řady her z budoucnosti, kde hlavní hrdina využívá své psionické schopnosti a připomíná spíše terminátora, než homo sapiens sapiens. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy Hra se při jejich hojném užívání stává pastvou pro oči, ale také zde vyvstává jistý problém - pokud vývojáři hráči dopřejí supersilná zneškodňovadla, nebude celý výtvor poté příliš snadný na dokončení? Musí se tedy postupně zvyšovat i obtížnost, aby ta hra za něco stála. A jak dopadla akční hra z pohledu třetí osoby, honosící se jménem Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy, kterou jsme si dnes vzali na mušku, to se dočtete v následujících řádcích.

Jak jsem už naznačil, největším hnacím motorem této střílečky bude celkem vyvážená kombinace využívání speciálních duševních sil, které se vám hodí jako výpomoc při samotných "střílecích" akcích.
Hráči dostanou do rukou, Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy tedy spíš pod prsty, postavu Nicka Scryera, agenta protiteroristické jednotky bezpečnostní organizace Mindgate (odtud název hry). Při obraně ropné rafinérie na středním východě je spolu s ostatními zajat teroristy z frakce "The Movement" - "Hnutí" a využit tajemným vůdcem, který chce získat nadvládu nad veškerou lidskou populací. K tomu si má dopomoci starodávným artefaktem, jakýmsi Monolitem.
Protože Nick Scryer utrpěl ztrátu paměti, jeho vzpomínky a speciální schopnosti se mu vrací velmi, velmi pomalu, to vysvětluje jejich postupné získávání ve hře. Protože se jedná o střílečku z pohledu třetí osoby, tak je ovládání prakticky stejné jako v legendárním Max Paynovi, tedy pokud nepočítám bullet-time, který hoši z Midway mezi speciální Nickovy schopnosti nezařadili. Máte také navíc možnost plížit se. Tu využijete, pokud budete chtít nepříjemně překvapit nepřítele, který je k vám otočen zády. Ale i přesto je zde znát konzolový původ podivnostmi v ovládání, nějaké tlačítkové kombinace se hodí opravdu spíše na joystick, než na klávesnici.
Povězme si něco o zbraňovém arzenálu. Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy Jde celkem o klasické složení - pistole s tlumičem, která se hodí hlavně v počátcích. Samopal s rychlou kadencí (ratatatata a ještě větší :-)), brokovnice s rozptýleným výstřelem, útočná puška a konečně odstřelovačka, kde jeden zásah = jedna mrtvola. Ale i s ostatními zbraněmi lze dosáhnout vysoké účinnosti, pokud se trefíte do hlavy nepřítele. Speciální zbraně, jako plamenomet a raketomet lze používat jen s myšlenkovou kontrolou protivníků (viz níže), protože jsou nepřátel a normálně nepřístupné.
V jednu chvíli můžete u sebe mít maximálně dva kvéry, přičemž jeden z nich musí být pistole s tlumičem, ta bohužel zahodit nejde. Určitě se tedy dočkáte situací, kdy budete muset nechat ležet daleko lepší zbraň na zemi jen kvůli tomu, že máte vrabce v hrsti, avšak s plným zásobníkem :-).

Ale celá hra není jen o střelných zbraních. Jde hlavně o psionické schopnosti, zvláště telekineze. Gravity Gun v HL2. Havok engine. Stále nic? Ti pohotovější zajisté vytušili, že má tato schopnost něco společného s těmi dvěma vyjmenovanými záležitostmi, které hráči opěvují po celém světě. Ano, Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy opět jsme se dočkali fyzikálních orgií. Můžete s každým objektem hýbat a házet kam chcete, dokonce i s lidmi! Této schopnosti najdete využití všude, což je jen dobře. Pokud se např. nebudete moci dostat přes nějakou nebezpečnou překážku, uděláte si z něčeho, co bude zrovna po ruce, "létající koberec" a hle, problém bude najednou za vámi. Z dalších speciálních schopností bych zmínil:
Aura View - uvidíte skryté nápisy a tenčí zdi, které na první pohled nelze probourat, ale poté, co si je touto schopností prohlédnete, to již zjistíte. Myšlenková kontrola - rozšíření telekineze o ovládání lidí. Chcete stisknout tlačítko v místnosti, kam se nemůžete dostat, ale nějaká osoba tam je? Žádný problém, stačí ji ovládnout. Pyrokineze - jak už název napovídá, bude spousta, spousta ohně. Avšak tyto schopnosti stejně nemůžete používat, pokud nemáte dostatek tzv. psi-energie, což je taková obdoba many z fantasy RPG a příbuzných žánrů. Můžete jí získávat sbíráním obnovovacích kufříků, ale lze ji také vysát z člověka. Větší množství získáte samozřejmě ze živé bytosti.
Přestože umělá inteligence nepřátel celkem ujde, tak skutečnost, že má Nick tolik silných schopností, Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy hru dělá velice jednoduchou. Ale bossové jsou přesto celkem silní a svým uměním vás donutí zapomenout na vaše zbraně a použít vaši výkonnou psioniku. Finální potvory jednotlivých úrovní jsou velice rozmanité a jejich přelstění je vždy otázkou vyřešení nějakého hlavolamu.

Nevím, jestli je to mou sestavou, ale ať jsem se snažil nastavit grafiku hry jakkoli, celý obraz zůstával včetně HUDu podivně kostrbatý (vyjma cut-scén), což můžete posoudit na screenshotech okolo textu. Pokud tuto nepříjemnost pominu a budu se snažit ji nevnímat, tak uvidím celkem pěknou grafiku s dobrými texturami, kvalitně vymodelovanými objekty a rozpoznatelnými herními charaktery :-). Efekty psionických sil, výbuchů a dalších "speciálních efektů" také ujdou.

Hudba a

Klady a zápory

Plus Psionické schopnosti se dají ve hře důvtipně využít
Plus Havok engine

Mínus Lehká obtížnost
Mínus Více originality by neškodilo

zvukové efekty jsou zkrátka adekvátní - nic hrozného, ale žádná revoluce se také nekoná. Dabéři odvedli také dobrou práci. Jde ve hrách v oblasti zvuku vymyslet vůbec ještě něco nového?

Verdikt:
Vynést závěrečný verdikt nad Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy není příliš těžké. Oproti konzolové verzi, kde hra dostávala hodnocení okolo 85%, půjdeme s hodnocením dolu, poněvadž na PC to taková bomba zase není. Když vezmu v potaz důvtipné využití fyzikálního Havok enginu a speciálních schopností hlavního hrdiny a naopak odečtu bodíky za lehkou obtížnost a nepřílišnou originalitu, vyjde mi 69%. Hrát se to tedy dá, ale na nějaké opěvování to opravdu není.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

69 %

Čtenáři

88 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 974 čtenářů


Nejčtenější

Nejvtipnější chyby z českého hitu Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come: Deliverance

Kingdom Come je obrovská a propracovaná hra, ale její autory čeká ještě spousta práce při odlaďování mnoha chyb, které...

RECENZE: Kingdom Come naučí svět milovat českou historii

Kingdom Come: Deliverance

Nejočekávanější česká hra poslední dekády nezklamala. Je to sice o dost náročnější záležitost, než na jaké jsme si v...



O Kingdom Come: Deliverance je v Česku zájem, mnohé obchody mají vyprodáno

Kingdom Come: Deliverance

Česká hra Kingdom Come: Deliverance sice vyšla teprve v úterý, mnohé obchody však měly rozprodanou většinu z první...

Hrajete už Kingdom Come: Deliverance? Jak se vám zatím líbí?

Kingdom Come: Deliverance

Dnešní anketa je určena pro ty z vás, kteří už se ponořili do české hardcore hry na hrdiny Kingdom Come: Deliverance....

RETRO: Winter Challenge je i po 25 letech nejlepší herní olympiádou

Winter Challenge

Je to s podivem, ale i po čtvrt století od vydání zůstávají neoficiální zimní hry od Accolade tou nejlepší olympijskou...

Další z rubriky

RECENZE: SpellForce III je parádní mix strategie a hry na hrdiny

SpellForce III

Kombinace strategie a hry na hrdiny ve stylu Baldur’s Gate bude atraktivní vždycky. SpellForce III je toho důkazem, i...

RECENZE: S DOOM VFR zažijete krvavé peklo zase trochu jinak

DOOM VFR

Jde vůbec dohromady spojení frenetické akce a virtuální reality? Král bezduchých stříleček vám v tom přichází udělat...

Druhý přídavek k Wolfensteinovi dokazuje, že střílení nácků se neomrzí

Wolfenstein 2: The Diaries of Agent Silent Death

V novém DLC k Wolfensteinovi sice tentokrát hrajeme za tajnou agentku, náplň je však pořád stejná: mordovat nácky po...

Najdete na iDNES.cz