Domácí konzole od Sony si získaly desítky milionů příznivců zejména díky mnoha dnes již legendárním hrám, přičemž série bojovek Tekken od Namca je jednou z nich. Není tedy divu, že při trendu, který můžeme na pozorovat dlouhodobě na PSP, tedy snaze o konverze co největšího počtu úspěšných titulů z PS2, přichází na řadu i nová přenosná verze této světově proslulé bojovky. Opatrnost je ovšem b tomto případě více než na místě. Posledně to totiž na handheldech Tekken moc dobře nezvládl.
Režim Dojo vás vrhne na ostrov, kde jsou roztroušeny tělocvičny, v nichž trénují další borci a vaším úkolem je probojovat se až na samotný vrchol.
Na druhou stranu, PSP je jistota. Výkon této mašiny lze s jistými přiblíženími srovnat s PS2, a tak tvůrci mohli doslova udělat Tekkena jako na PS2. Paradoxně to je ale největší a v podstatě i jediný výrazný zápor Dark Resurrection. Jedná se totiž prakticky o to samé jako v případě Tekkena 5. Stejný bojový systém, stejné příběhy jednotlivých postav, stejné možnosti nakupování různých částí kostýmů, zkrátka stejný Tekken. A to nás upřímně řečeno poměrně dost štve, jelikož nebýt dvou nových postav a několika málo dalších víceméně okrajových záležitostí, stal by se Dark Resurrection bez většího přehánění titulem pouze pro ty největší Tekken maniaky, kteří zkrátka musí mít doma úplně všechno, co se této série týká. Naštěstí ale tato hra dokáže s trochou snahy přitáhnout i svátečnější bojovkáře.A to v prvé řadě tím, že je zde na výběr více než třicítka postav, až na pár výjimek tedy prakticky všechny, které se kdy v sérii objevily. Výjimky jsou dány kupříkladu tím, že klan Lawů zde zastupuje pouze Marshall, Jackové zde rovněž nejsou všichni atd. Naproti tomu je zde nově Lili, což je buržoustská dcerka vlivného monackého magnáta a poprvé v celé sérii se objevuje i ruský voják Dragunov. Při daném počtu postav je jasné, že jejich bojové styly, respektive jejich účelnost a využitelnost, vykazují jisté známky podobnosti s postavami, které známe z dřívějška, nicméně i tak je obdivuhodné, jak se autorům v rámci možnosti podařilo je odlišit od ostatních, takže rozhodně nemá člověk pocit, že by se jednalo vyloženě pouze o jinak vypadající známou postavu.
V Dark Resurrection je Jinpachi docela čajíček.
Pochválit musíme i poměrně širokou paletu režimů, kdy ty klasické jako Story, Practice, Time Attack či Survival jsou doplněny několika dalšími, které hru velmi vítaně rozšiřují a prodlužují její trvanlivost. Kromě online možností máme na mysli zejména režim Dojo, jenž vás vrhne na ostrov, na němž jsou roztroušeny tělocvičny, v nichž trénují další borci a vaším úkolem je vždy se v dané tělocvičně probojovat až na samotný vrchol. To se děje prostřednictvím lig, v nichž je potřeba vítězit, abyste stoupali v žebříčku stále výš a zároveň s tím se zvyšuje i vaše hodnost bojovníka. Začínáte klasicky na desátém kyu a stoupáte výše. Nezanedbatelnou položkou jsou samozřejmě i peníze, které získáváte za vítězství nejen v Dojo. Za ty si pak klasicky můžete nakoupit nejrůznější pitominky pro zkrášlení vaší postavy.Funguje to na podobném principu jako v Tekkenovi 5, respektive ve Virtua Fighter 4: Evolution, kdy každý z počítačem řízených soupeřů je zároveň reprezentován i virtuálním hráčem, což má zajistit větší variabilitu v tom smyslu, že i když dva „hráči“ hrají se stejnou postavou, každý z nich hraje jiným stylem. Tuto variabilitu ve hře lze vypozorovat, ovšem tento aspekt zde není dopracován až tak, jako ve zmíněném VF4E. Na poměry handheldu se jedná ale o velice slušný počin.
To ostatně platí i o grafice, která je zběžným pohledem takřka nerozeznatelná od Tekkena 5, ovšem při pohledu bližším je samozřejmě jasné, že PSP Tekken ztrácí. To by ovšem samozřejmě zase až tak nevadilo, horší je ale to, že grafika není zase až tak plynulá jako na PS2, což v případě elitní bojovky představuje menší problém. Ten první. Tím druhým je pak ovládání, které na PSP bohužel není tak přesné jako na PS2 a to zejména díky jinému směrovému kříži. Tlačítka jsou v pohodě (pokud se ovšem obejdete bez dvou postranních tlačítek z DualShocku), ale práce s křížem je bohužel poměrně nepřesná, zejména co se týče šikmých směrů. Údajně má k této hře existovat speciální nástavec právě na směrový kříž, ovšem ten jsme s review verzí nedostali, takže jeho přínos bohužel nejsme schopni ohodnotit. Z dostupných informací ovšem vyplývá, že tento nástavec by z děleného směrového kříže, jenž je na bojovky obecně nejvhodnější, udělal kříž nedělený, jenž se zatím v daném žánru příliš neosvědčil.
Stejně jako vše ostatní, zůstaly zachovány i pohyby jednotlivých postav, alespoň tedy v základních rysech, které dokáže běžný hráč posoudit, což je na jednu stranu dobře, jelikož se člověk nemusí učit prakticky nic nového, co by neznal z Tekkena 5, ovšem na stranu druhou to ještě víc přispěje k tomu, že si řeknete, že tohle tu už zkrátka bylo. A ve výsledku se něco stejně učit muset budete, jelikož jak bylo řečeno v předchozím odstavci, ovládání není zcela ideální, a tak se budete muset učit přinejmenším to, jak dělat staré známé kousky „za nových podmínek“.
|
To dává smysl i vzhledem k tomu, že se tentokráte hraje na handheldu, zvláště když se předpokládá, že tuto hru bude
|
Tekken: Dark Resurrection | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|