Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Půlmiliardový Gameekonom

  12:00aktualizováno  1:10
Český trh plný pirátů přináší prodejcům půl miliardy korun *** Sony ztrácí důvěru bank *** Infogrames/Atari se zbavilo Civilizace ve snaze vyrovnat ztrátu *** Eidos stále hledá nevěstu či ženicha *** Nintendo DS je na trhu, chystá se online budoucnost

Český trh plný pirátů přináší prodejcům půl miliardy korun
Poměrně překvapivá čísla o objemu trhu s počítačovými hrami v České republice zveřejnila Cenega Czech. Podle Jaroslava Zapletala z někdejšího "dominátora" českého herního trhu čeští hráči a hlavně jejich rodiče utratí za hry přibližně 500 až 600 milionů korun. K této částce je potřeba přičíst ještě stovky tisíc, které utrácejí hráči online her, kteří platí měsíční poplatky a navíc si často i singleplayer hry nechávají posílat z obchodů jako je cdromshop.com. Čísla jsou pouze orientační, český herní trh nemá žádný centrální orgán, který by zastřešoval všechny distributory i vývojáře her, sami distributoři spolu ani nemají nejlepší vztahy.

Stejně jako všude na světě se nejvíce her prodá kolem vánoc, nákupní horečka začíná stále dříve tak, jak distributoři uvolňují nejočekávanější tituly na předvánoční trh. Ve srovnání se zbytkem roku jsou dva měsíce před vánoci ve znamení mnohanásobného zvýšení prodejů. Pro rodiče je hra jednoduše dostupný dárek, u kterého je téměř jisté, že potomkovi udělá radost. Obvyklá je i společná návštěva herního obchodu, stačí se podívat třeba do prodejen JRC, ale i do softwarových koutků super a hypermarketů, které se na celkových prodejích her podílejí stále větší měrou. Podle Cenegy se cestou obchodních řetězců prodá až 40 % her, podíl prodejů přes internet je stále nízký, přestože internetové obchody nabízejí nižší ceny a často také zákazníkům nabízejí nejrůznější dárky.

Netřeba dodávat, že uváděné číslo by mohlo být několikanásobně vyšší. Mohlo by, kdyby všichni hráči za hry platili a nekradli je. Podíl pirátství v oblasti počítačových her je odhadován na 70 %, což rozhodně není málo. Kvůli obtížnějšímu kopírování se u nás ani tolik neprosazují konzoly (jistě, modčipy existují, ale zkuste upravenou PS přinést do servisu), které jinak vládnou hernímu světu a odsouvají PC zpět do role kancelářských strojů a internetových terminálů.
Zdroj: ČTK

Sony ztrácí důvěru bank
Zábavní gigant Sony se dočkal smutného, ba trapného okamžiku, když mu agentura Standard & Poor snížila hodnocení důvěry ve finanční sílu firmy z výborného A+ na o něco horší A. Proč je vůbec změna finančního hodnocení Sony o jeden stupínek hodna dvou odstavců v GameEkonomu? Jde o první snížení tohoto ukazatele Sony za posledních deset let!
Důvodem je zhoršení finančních výsledků firmy, restrukturalizace, kterou prochází a horšící se pozicí Sony na trhu se spotřební elektronickou. Sony se negativně dotklo kromě jiného podcenění formátu MP3. Analytici přikládají značný podíl na novém ratingu Sony také kapesnímu přístroji Playstation Portable, který byl na trh uveden za neočekávaně nízkou cenu odpovídající 4,5 tisíci korun. To znamená, že Sony prodává nový přístroj s obrovskou ztrátou a bude potřebovat velký počet prodaných her a služeb na jedno PSP, aby se vrátily náklady na výrobu a hlavně vývoj celé herní platformy. "Optimistické" odhady hovoří o ztrátě několika desítek milionů dolarů jen na výrobních nákladech na PSP.
Sony nepomáhá ani aktuální nedostatek konzol Playstation 2 v Británii, který dostoupil vrcholu o tomto víkendu, kdy se skladové zásoby dostaly na nulu, což negativně ovlivní tržby společnosti v klíčovém předvánočním období. Podle nejnovějších informací se proto Sony rozhodla převést část kapacit původně vyčleněných na výrobu PSP na rentabilní a v tuto chvíli nedostatkové Playstation 2.
Zdroj: Gamasutra

Infogrames/Atari se zbavilo Civilizace ve snaze vyrovnat ztrátu
Společnost Infogrames, které patří značka Atari, zveřejnila finanční výsledky za první pololetí svého účetního roku. Ani tentokrát se kdysi slavné společnosti nepodařilo vymanit z červených čísel, ztráta firmy dosáhla smutných 42,2 milionu Euro při obratu 285,5 milionu, což je o necelých třicet "mega" méně než ve stejném období loňského roku. Infogrames zároveň oznámil prodej práv k sérii Civilization Sida Meiera, která Infogrames získala při převzetí společnosti Microprose. Nový majitel těchto práv není znám, oznámena byla pouze cena – 15,5 milionu Euro.
Společnost ale stále ještě neskládá zbraně, hra RollerCoaster Tycoon 3 dosáhla ve Spojených státech na první příčku prodejnosti her pro PC, zisk si Infogrames slibuje od vydání herní retrokonzoly Atari Flashback, do obchodů dodala půl milionu těchto zařízení, o které je podle všeho velký zájem. Za celý účetní rok 2005 počítá francouzský herní distributor se ziskem ve výši 20 až 30 milionů dolarů.
Zdroj: Games Industry

Eidos stále hledá nevěstu či ženicha
Představitelé britského vydavatele Eidos vydali prohlášení, podle kterého dále jednají s potenciálními kupci. Součástí prohlášení je také informace o odložení vydání hry Championship Manager 5 na začátek příštího roku. Důvodem k tomuto rozhodnutí je podle všeho konkurence ze strany Football Manageru od Segy, který hrozí, že Championship Managera sesadí z trůnu nejoblíbenější a nejprodávanější hry na britských ostrovech. Zároveň ale Eidos nemá žádný silný titul, který by vrhnul na vánoční trh. Jediným slušným úspěchem tak je Nam 67 Shellshock, který se prodal v přibližně osmi stech tisících kopiích.
Zdroj: EuroGamer

Nintendo DS je na trhu, chystá se online budoucnost
Minulý týden Nintendo uvedlo na trh kapesní zařízení Nintendo DS, které je vybaveno dvěma displeji, jedním s dotykovou obrazovkou, a řadou pokročilých funkcí včetně kvalitní 3D grafiky a podpory bezdrátových sítí. Přístroje určené pro úvodní dny prodeje byly většinou rozebrány už v předprodejích. Nintendo díky úspěšnému vstupu na trh zvýšilo odhady zisku pro aktuální účetní rok.
Podle rozhovoru, který pro japonský tisk poskytl Shigeru Miyamoto z Nintenda, lze během tří až čtyř let očekávat průnik Nintenda do oblasti online her a služeb, který by měl jako první podporovat právě kapesní přístroj Nintendo DS. Na vývoji online herního systému pro Nintendo DS pracuje podle stejného zdroje společnost Square Enix, která se podílela i na vývoji online herního systémů PlayOnline pro Sony Playstation 2.
Zdroj: IGN

Autor:


Témata: Sony, Zisk

Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

ANKETA: Hráli jste jako malí nepřístupné hry?

Duke Nukem

Nedávný průzkum mezi britskými rodiči ukázal, že více než polovina jich dovolí hrát dětem hry pro dospělé. Vypadá to...

Osm a jedna exkluzivní klasika, které by si zasloužily remake na PS4

Killzone 2

Po fenomenálním Shadow of the Colossus vývojáři z Bluepoint Games oznámili, že se chystají na další remake. Půjde opět...

RETRO: Sexy střílečku SiN potopil revoluční Half-Life i vlastní chyby

SiN

Letos slavíme dvacet let od vydání kultovní střílečky Half-Life, jejíž sláva zcela zastínila méně známou střílečku SiN....



Najdete na iDNES.cz