• Triky, triky a ještě jednou triky
  • Různorodost prostředí a tratí
  • Hlavní kampaň by mohla být delší
  • Malý výběr módů pro jednoho hráče

Inovativně pojaté adrenalinové závody na čtyřkolkách doplněné o šílené triky ve vzduchu a několik dalších vychytávek. Pro závodníky tělem i duší povinnost.

Pure Xbox360

Pure Xbox360Black Rock Studio je známé především díky akčním adrenalinovým závodům a na poli off-road taškařic téměř nemá konkurenci. Možná také proto byl její nejnovější titul Pure očekáván s velkými nadějemi. Závody na všech světových kontinentech, vymakaný tuning vaší čtyřkolky, šílené triky stovky metrů nad zemí. Vypadalo to hodně slibně. Nyní se nám konečně dostává do rukou a my můžeme zhodnotit konzolovou verzi.

V Pure jde o čiré závodění v pravém slova smyslu, navíc spojené s praštěnými triky, které do každého závodu musíte chytře vtěsnat. Navíc je ze závodů cítit neuvěřitelný pocit rychlosti, o kterém se takovému Need for Speed může jen zdát. Překvapivě na to stačí jednoduchý vzorec. Pár originálních nápadů, účelná grafika a skvělá prezentace. Voilá.

Pure toho nabízí málo, z toho co má ale dokáže vymáčknout maximum.

Pure Xbox360Jako první vám zajisté padne do oka hlavní singleplayerový mód, Světové Turné. To je rozděleno na deset částí, z nichž každá čítá různý počet jednotlivých závodů (od tří do sedmi). Naleznete tu klaciké Race, což je závod o několika kolech, kde je nejdůležitější být první, dále je tu Sprint, ve kterém jde především o co nejrychlejší projetí trati, která je na to primárně uzpůsobena a nakonec Freestyle jasně dává znát, že tu musíte vystřihnout co nejhustější triky, na které vaše pneumatiky stačí. Na kola se tu nehraje, dokud vám nedojde benzín, musíte zběsile trikovat. Vyhrává pak ten, který nasbírá nejvíce bodů. Pokud tu hledáte ještě něco jiného, nenajdete. To ale vůbec neznamená, že je Pure nudná záležitost na jedno odpoledne. Pure toho nabízí málo, ale z toho, co má, dokáže vymáčknout maximum.

Pure Xbox360Začněme u tratí. Na své pouti navštívíte všechny možné lokace všude po světě. Zajezdíte si tak například na Novém Zélandu, v USA, Mexiku i Thajsku. Všechny tratě jsou sice smyšlené, oku lahodící detaily ale nepostrádají a především jsou neuvěřitelně členité. Jednou tratí je tak možné projet několika způsoby a občas vůbec nebudete tušit, jak jste se proboha ocitli tam, kde jste.

Ještě důležitější ale je, že tratě nabízejí spousty skokánků a nájezdů pro vzdušné triky. Kromě lesních stezek, kaňonů a pouští ale především ohromí oslňující pohled do dálky, když se z obrovského skokánku vznesete stovky metrů do vzduchu, slunce oslepuje kameru a v dálce se tyčí obrovský most či známá památka. Když pak do toho střihnete trojité salto s vrutem bez držení, srdce vám zaplní oprávněná radost.

Důležitou součástí závodů je i Boost Meter, který plní několik úloh. Jednak slouží k částečnému zrychlení, které tak dobře známé z mnoha závodních her. Především ale Pure Xbox360odemyká dva další typy triků. Začínáte totiž vždy s těmi nejjednoduššími a pokud neplýtváte boostem, postupně se odemykají pokročilé a nakonec i profesionální triky, za které samozřejmě dostanete boostu více. Každý závod tak musíte strategicky přemýšlet, zda se vyplatí trikovat o sto šest, nebo vše vyprázdnit do boostu a přesunout se do čela smečky.

Triků je spousta, každý je hodnocen jinak a jejich pořadí vám také dokáže přidat několik bodů navíc. Pokud tak často opakujete stejný trik, moc bodů si neužijete. A aby to nebylo tak jednoduché, před každým skokem se musíte připravit. Nakloníte páčku dozadu a těsně před odrazem jí švihnete dopředu, čímž se vymrštíte výše do vzduchu. Triky pak musíte dokonale načasovat a po chvilce tréninku už budete přesně vědět, co si můžete dovolit a kvůli čemu už byste hryzali hlínu. Vývojáři ale naštěstí zvládli velice pohodlné a intuitivní ovládání, takže i spoustu úkonů během závodů v pohodě zvládnete

Pure Xbox360Hra boří mýty o chatrnosti čtyřkolek a budete se divit, kolik toho vaše vozítko vydrží. V garáži, kde budete mít postupně místo na 11 strojů, si můžete sestavit model dle libosti, každý určený pro ten který typ závodu. Na výběr jsou spousty součástek, postupně si na konstrukci přiděláte tlumiče, pneumatiky, motor, řídítka, chrániče rukou, karosérii a mnoho dalšího a vše si navíc obarvíte k obrazu svému. Díky tomu žádná čtyřkolka nevypadá stejně, což dodává závodům na různorodosti.

Atlas v kapse

V Pure se podíváte všude po světě, ale kde konkrétně? Podívejte se níže:

Nové Mexico
Wyoming
Itálie
Nový Zéland
Francie
Thajsko
USA

Pure Xbox360Pure by ale rozhodně mohlo nabídnout podstatně více. Světové Turné lze bez problémů dohrát za půl dne intenzivního hraní, jednotlivé závody v Single Race jsou pak zábavné spíše v obležení kamarádů, kde je možné soupeřit o nejlepší triky. Naštěstí ale hra nezapomíná na multiplayer, i když jen částečně. Split-screen tu nenajdeme, i když se u podobného typu her přímo sám nabízí. Xbox Live ovšem hře životnost rozhodně prodlouží, především Freestyle je s živými lidmi neopakovatelný zážitek. Poté už ale nastupuje definitivní konec.

Pohled na míle daleko, který se vám otevře při každém větším skoku, je k nezaplacení.

Graficky se Pure řadí do slušného nadprůměru, i když by rozhodně neuškodily ostřejší textury. Mnohé objekty totiž vypadají při bližším zkoumání dost rozmazaně. Pure Xbox360Dobrou zprávou je, že na bližší zkoumání nebudete mít čas, protože většinou všude prosvištíte rychlostí světla a i když občas příjde držkopád a chvilka, kdy si můžete okolí jakž takž prohlédnout, stejně se začnete ihned připravovat na další skok, kterých je hra plná.

Celkově ale hra vypadá báječně, jednotlivé tratě jsou barevné a veselé, skrz listí proniká sluneční svit a pohled na míle daleko, který se vám otevře při každém větším skoku, je k nezaplacení. Čtyřkolky se chovají realisticky a jezdci pořád vrtí hlavou, otáčejí se a především oslavují své skoky. Díky rozmazávání obrazu pak hra nabízí velice přesvědčivý pocit z rychlosti, který vylepšují vibrace v ovladači, jež značí, že jste právě najeli do bláta.

Zvuková stránka hry dopadla na výbornou. Ostatně nebylo těžké pořádně ozvučit řvoucí čtyřkolky a pustit nám do uší rockový nářez (ano, soundtrack hře skvěle sedne). Neustálé hulákání jezdce po úspěšném skoku sice po chvíli začne lézt na Pure Xbox360nervy, ale je to spíše úsměvné, než vyloženě špatné.

Pure se tak ukázalo jako velké překvapení a úspěšně odstartovalo sezónu zimních hitů, které se na nás nezadržitelně řítí. Kvantitu přebíjí kvalitou a nabízí zábavné a adrenalinové závodění říznuté zběsilými triky a tuningem čtyřkolek. Mohlo by to celé sice být delší a občas zabolí absence větších možností, to je ale malá daň za kvalitní zážitek, kterým Pure bezesporu je.

85 %

84 %

Doposud hodnotilo 115 čtenářů