Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

  12:00aktualizováno  1. června 2:55
Mix logické hry a RPG. Zní to jako lečo, ale není lečo jako lečo. Tohle lečo můžu a to jsem prý vybíravý. Říkala včera moje máti. Když do mě cpala její lečo.

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords S logickými hrami se na PSP poslední dobou roztrhl pytel. Ne že bychom nebyli denně zaplavováni podprůměrnými, rádoby chytlavými hříčkami napříč všemi platformami, ale nutno uznat, že PSP na druhém konci kvalitativního žebříčku předvádí za poslední dobu poměrně slušnou řádku her, které stojí za více než jen za pozornost. Puzzle Quest není výjimkou.

Vedle ostatních úspěšných her žánru na PSP vypadá PQ jako chudý příbuzný. Žádné audiovizuální orgie jako v Lumines nebo Every Extend Extra, žádné stylové experimenty ve stylu LocoRoco či Exit. Puzzle Quest je, co se týče technického zpracování, de facto minimalistickou záležitostí. Rýpalové jistě nadhodí, že na vině je NDS, na který PQ vyšel také. Jak to ale u takových her bývá, nejjednodušší řešení je to správné, co na tom, že i to minimum grafických efektů je zpracováno úsměvně amatérským způsobem.

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

PQ je interesantním skloubením jednoduchého logického úkolu s RPG prvkem.

Náplň hry? Seskládat stejné symboly do řady o minimálně třech kusech, nabít tím manu a na soupeře v zápětí vyslat salvu firebalů. V mezihře se naučit nová kouzla, vylepšit statistiky vámi zvolené postavy, potrénovat jezdecké zviřátko a v kovárně si ukout nový mečík. Na bitvu s Medusou do omezeného množství slotů kouzel navolit raději ohnivý štít než ledovou sprchu a pohrát si s amulety. A pak do zemdlení ve tři ráno a pak ještě dál. To je Puzzle Quest.

PQ je, jak jste asi pochopili ze stručného popisu herních mechanismů, interesantním skloubením jednoduchého logického úkolu s RPG prvkem, který je, v rámci Puzzle Quest: Challenge of the Warlords zachování snadného přístupu a srozumitelnosti, vyveden do „obřích“ rozměrů. Nechybí volba postavy s rozdílnými schopnostmi, nechybí mapa krajiny, po které se pohybujete, nechybí města, kvanta nepřátel, statistiky, tabulky, levely a dokonce nechybí ani příběh. O podstatě příběhu nemá smysl mluvit. Respektive, toto oznámení je pro mne jistým alibismem, protože jsem prostě nemohl pročítat nekončící rozhovory o tom, jak se někam musí jít a někoho tam osvobodit nebo porazit. Jediné důležité oznámení bylo, že ten kostlivec byl poslední boss. Docela mě to zamrzelo, ale to mi nezabránilo si na PQ ujet dalších X hodin.

Tyto herní variace obohacují hru natolik, že si ani neuvědomíte, že třetí den děláte pořád to samé.

Hra samotná si ve své podstatě nezadá s Tetrisem, Lumines, nebo Koloomn. Těmto hrám je společná jednoduchá manipulace s herními kameny tak, aby byl Puzzle Quest: Challenge of the Warlords naplněn požadavek pro jejich odmazání. Pro PQ je stejný jako pro Koloomn – dostat tři stejné kameny do jedné řady (vodorovné nebo svislé). Pro výše zmíněné hry to znamenalo jen dosypání dalších hracích kostek, ale PQ jde o kus dál. Za každý typ kostek totiž dostáváte manu, kterou pak můžete využívat k sesílání kouzel, ať útočných, obranných nebo podpůrných v jiném slova smyslu. Tato kouzla vám nejsou zpřístupňována jen tak, nejprve musíte lapit potvoru, která tímto kouzlem disponuje, a následně se kouzlo naučit. Kromě toho po místním světě lovíte zvířata, která vám slouží jako dopravní prostředek (přidávají další kouzlo do aktivního slotu magie a upravují statistiku vaší postavy). Nemohu ale nepoznamenat, že občas jsem měl neodbytný pocit v tom, že si CPU nadržuje. Na můj vkus až podezřele často nastává situace, kdy orkovi, minotaurovi či jiné bestii po odmazání kostek v jejich tahu do hrací plochy dopadnou další kostky tak, že dojde k prodloužení řetězové reakce.

Základní typy kostek

Barevné kostky (červené, žluté, zelené a modré) zastupují manu.Za každou kostku hráč dostane manu odpovídající barvy. Na hrací ploše se ale občas objeví i speciální kostky, které násobí množství obdržené many.

Kostky zkušeností (fialové) po odmazání přidávají zkušenostní body vaší postavě.

Mince (zlaté) naplňují vaši kasičku.

Lebky po odmazání způsobují ztrátu života vašemu nepříteli. Ve hře se vyskytují také lebky s detonačním účinkem pro nejbližší okolí.

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords Všechny tyto činnosti jsou řešeny skrze výše popsaný herní mechanismus, přičemž pro jednotlivé kategorie hry se liší v detailech, které ale v podstatě mění styl vašeho hraní. Základním úkolem je odmazávání kamenů ve tvaru lebky, čímž nepříteli (i AdHoc) uberete život (v závislosti na síle vaší postavy, zbrani a podobně). Někdy jde o odmazání určitého počtu toho kterého druhu kamene, jindy o vymazání všech kamenů v poli, dalším úkolem je vytvářet řady čtveřic totožných kamenů. A ukout nový meč z těžce vybojovaných run je nejspíše tou největší výzvou, kterou hra nabízí.

Tyto herní variace obohacují hru natolik, že si ani neuvědomíte, že třetí den děláte pořád to samé – skládáte k sobě barevné kostky. Největší kouzlo hry je v tom, že tyto variace jsou díky RPG prvku vzájemně spojené natolik, že se vám nikdy neomrzí. Začalo vás nudit kosení nepřátel? Nevadí, naučíte se nová kouzla,

Klady a zápory

Plus Hrací doba
Plus RPG prvky
Plus Herní variace
Plus „Příběh“

Mínus Hudba

nebo vyrobíte zbraň. Tam, kde jiné hry nabízejí minihry, PQ nabízí jednu obrovskou maxi relaxační záležitost, u které budete trávit doslova dny. Bohužel, už po prvních hodinách přijdete na to, že smířit se musíte nejen s průměrnou grafikou, ale také s podprůměrným audio doprovodem. Zvukovou kulisu bych ještě přešel, ale hudební doprovod je k uzoufání omezený. Naštěstí není audio stopa neoddělitelnou součástí hry a tak PQ můžete hrát se sluchátky napojenými třeba k mp3 přehrávači.

A dobrá zpráva na konec je, že se chystá druhý díl.

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords
Výrobce/Distributor Vicious Cycle / D3 Publisher
Platforma PlayStation Portable, NDS
Ukládání pozic: 128 kB
Multiplayer: 2 hráči
Verdikt: Další z vychytaných logických her na PSP.
Hodnocení: 80% (info)

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

Poslední Tomb Raider je ve slevě a autoři za to čelí vlně kritiky

Shadow of the Tomb Raider

Ani ne dva měsíce po vydání je hra Shadow of the Tomb Raider ve slevové akci. Někteří hráči nemohou unést fakt, že ji...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Šťastný je ten, kdo si nepamatuje minulost? Recenze We Happy Few

We Happy Few

Dlouho očekávaná survival akce z dystopického světa je konečně tady. Má cenu se do ní pouštět, nebo si radši máte dát...

RECENZE: World of Warcraft vyostřil boj Hordy a Aliance - druhá část

World of Warcraft: Battle for Azeroth

V pořadí již sedmá expanze online hry na hrdiny World of Warcraft láká na válku mezi znepřátelenými frakcemi, ale i...

Příběh barda po třiceti letech. Recenze The Bard's Tale IV

The Bard’s Tale IV: Barrows Deep

Říká se, že hudba je nejlepší lék. Ve světě The Bard's Tale je také nejmocnější silou. The Bard's Tale IV je návrat do...



Najdete na iDNES.cz