Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

id Software ujišťuje: Víme, co s Quake Champions děláme

  17:48aktualizováno  17:48
Nový díl střílečky Quake vyvolal rozporuplnější reakce, než by si vývojáři pravděpodobně přáli. Základním stavebním kamenem značky totiž vždy byla vyvážená síťová hra. A právě to může narušit koncept hrdinů se speciálními dovednostmi, který díl Quake Champions zavádí.

Quake Champions | foto: id Software

Tvůrci však během letošní akce Quakecon systém přiblížili a vyvrátili veškeré spekulace o podobnosti s týmovou akcí Overwatch. Všichni hrdinové totiž budou mít možnost sbírat všechny zbraně a nosit u sebe kompletně celý arzenál.

Koncept hrdinů ostatně pro server Polygon objasnil šéf id Software, kterým je Tim Willits. „Když jsme se o Champions ve firmě začali bavit a snažili se všechny naladit na stejnou vlnu, popisovali jsme hru jako křížení Street Fighteru s Quakem,“ vysvětluje Willits.

„Ve Street Fighteru všichni mohou kopat vysoko i nízko a mlátit pěstí. Ale každý má unikátní prvky, kterými se liší a ve finále pořád hrajete Street Fighter.“

Není se proto třeba obávat předem dané výbavy, kterou by hrdina měl fixně přidělenou. Postavy se však liší ve speciálních dovednostech i obratnosti. Willits navíc tvrdí, že hrdinové zásadním způsobem neproměňují způsob, jakým titul hrajete.

„V herním průmyslu existuje prostor pro frenetickou akci v klasickém arénovém stylu. Víme ale, že nemůžeme vydat další Quake 3 s lepší grafikou. A jak jsem řekl, věřím, že hrdinové hru modernizují a přidávají jí hloubku. Když v kanceláři hrajeme týmové režimy, zahrnuje to více strategie.“

Mezi jednotlivými postavami má existovat dynamika ve stylu kámen-nůžky-papír. Někteří hrdinové jsou proto ideální na likvidaci specifických nepřátel. Mezi schopnosti pak patří například možnost teleportovat se na krátkou vzdálenost či útočit na nepřítele s rozběhem.

Quake Champions

KOMENTÁŘ BONUSWEBU: Koncept se značně odchyluje od klasického pojetí série. Je však třeba mít na paměti, že studio id Software proslulo hrami, které se v rámci série zásadním způsobem odlišují. A právě to je často součástí jejich atraktivity.

Nezbývá proto než doufat, že využití hrdinů pro sérii nebude představovat zásadní přešlap. Například „příběhová“ kampaň v letošním DOOMu je naprosto excelentní (recenze titulu). Síťovou hru ale považujeme za bídnou.

Autor:




Nejčtenější

Marvel vs. Capcom: Infinite
Nebaví vás učení komb? Marvel vs. Capcom Infinite je bojovka pro vás

Jestli rádi bezmyšlenkovitě bušíte do ovladače, je bojovka Marvel vs. Capcom: Infinite něco pro vás.   celý článek

Ataribox
Tajemná konzole Ataribox je průměrné PC sázející na nostalgii a otevřenost

V červnu Atari oznámilo, že se vrací do hardwarového byznysu. Nyní jsme se dozvěděli, že to bude počítač střední třídy s Linuxem, na němž poběží archiv her...  celý článek

Blizzard oslavil 25 let své úspěšné existence
Na založení Blizzardu si půjčil peníze od babičky. Dnes má miliardy

Mike Morhaime, prezident společnosti Blizzard a jeden z nejbohatších mužů v herním průmyslu, zavzpomínal na své nelehké začátky. Nebýt jeho štědré babičky,...  celý článek

Dead or Alive: Extreme 3
Autoři končí s podporou sexy bojovky Dead or Alive 5. Bude šestý díl?

Do konce roku vyjde poslední placený přídavek do populární mlátičky Dead or Alive 5 a poté se vývojářský tým přesune na jiný projekt. Můžeme doufat v šestý...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Další z rubriky

Tomb Raider film
První trailer filmového Tomb Raidera s Alicií Vikander jako Larou Croft

Netrpělivě očekávaná ukázka z chystaného filmu na motivy herní série Tomb Raider je konečně venku. Ať už si o něm myslíte cokoli, musíte uznat, že to hlavní...  celý článek

Everybody’s Gone to the Rapture
Úspěch není vše. Tvůrci Dear Esther dočasně odcházejí ze scény

Nezávislé studio The Chinese Room, které stojí za populárními hrami jako Dear Esther nebo Everybody’s Gone to Rapture oznámilo, že propustilo většinu...  celý článek

Need for Speed Payback
Podívejte se na závody Need for Speed Payback ve 4K a na HW nároky

Podívejte se, jak vypadají připravované arkádové závody Need for Speed Payback v rozlišení 4K.  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.