Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

id Software ujišťuje: Víme, co s Quake Champions děláme

  17:48aktualizováno  17:48
Nový díl střílečky Quake vyvolal rozporuplnější reakce, než by si vývojáři pravděpodobně přáli. Základním stavebním kamenem značky totiž vždy byla vyvážená síťová hra. A právě to může narušit koncept hrdinů se speciálními dovednostmi, který díl Quake Champions zavádí.

Quake Champions | foto: id Software

Tvůrci však během letošní akce Quakecon systém přiblížili a vyvrátili veškeré spekulace o podobnosti s týmovou akcí Overwatch. Všichni hrdinové totiž budou mít možnost sbírat všechny zbraně a nosit u sebe kompletně celý arzenál.

Koncept hrdinů ostatně pro server Polygon objasnil šéf id Software, kterým je Tim Willits. „Když jsme se o Champions ve firmě začali bavit a snažili se všechny naladit na stejnou vlnu, popisovali jsme hru jako křížení Street Fighteru s Quakem,“ vysvětluje Willits.

„Ve Street Fighteru všichni mohou kopat vysoko i nízko a mlátit pěstí. Ale každý má unikátní prvky, kterými se liší a ve finále pořád hrajete Street Fighter.“

Není se proto třeba obávat předem dané výbavy, kterou by hrdina měl fixně přidělenou. Postavy se však liší ve speciálních dovednostech i obratnosti. Willits navíc tvrdí, že hrdinové zásadním způsobem neproměňují způsob, jakým titul hrajete.

„V herním průmyslu existuje prostor pro frenetickou akci v klasickém arénovém stylu. Víme ale, že nemůžeme vydat další Quake 3 s lepší grafikou. A jak jsem řekl, věřím, že hrdinové hru modernizují a přidávají jí hloubku. Když v kanceláři hrajeme týmové režimy, zahrnuje to více strategie.“

Mezi jednotlivými postavami má existovat dynamika ve stylu kámen-nůžky-papír. Někteří hrdinové jsou proto ideální na likvidaci specifických nepřátel. Mezi schopnosti pak patří například možnost teleportovat se na krátkou vzdálenost či útočit na nepřítele s rozběhem.

Quake Champions

KOMENTÁŘ BONUSWEBU: Koncept se značně odchyluje od klasického pojetí série. Je však třeba mít na paměti, že studio id Software proslulo hrami, které se v rámci série zásadním způsobem odlišují. A právě to je často součástí jejich atraktivity.

Nezbývá proto než doufat, že využití hrdinů pro sérii nebude představovat zásadní přešlap. Například „příběhová“ kampaň v letošním DOOMu je naprosto excelentní (recenze titulu). Síťovou hru ale považujeme za bídnou.

Autor:



Nejčtenější

Výrobce armádních Humvee žaluje po deseti letech tvůrce Call of Duty

Call of Duty: World at War

Firma vyrábějící ikonická auta pro americkou armádu žaluje vydavatele nejpopulárnější série stříleček za neoprávněné...

Jedna z nejlepších adventur všech dob, Syberia, je dočasně zdarma

Syberia 3 (PC)

Syberia je klasika klasik, kterou by měl znát každý, kdo má alespoň trochu rád počítačové hry. Nyní je k mání dočasně...



Starcraft 2 je ode dneška úplně zdarma

StarCraft II medic

Firma Blizzard dává zcela zdarma k dispozici jeden ze svých vůbec největších hitů. Žádný háček v tom nehledejte a...

Progamer napadl během hry svoji přítelkyni, kamera vše živě přenášela

League of Legends

Diváci herního utkání populárního čínského hráče hry League of Legends se nečekaně stali svědky domácího násilí, které...

TEST: Xbox One X je nejvýkonnější konzole na trhu a je to znát

Xbox One X

Nejvýkonnější konzole, říkali. Nativní 4K, HDR a stabilních 60 snímku za sekundu, snažili se ohromit. A ona je to...

Další z rubriky

Mordování nácků i bez Blazkowicze. Jízdní řád obsahu do Wolfensteina II

Wolfenstein II: The New Colossus - jízdní řád obsahu po vydání

Tři placené přídavky ukážou osvobozování Ameriky od nacistů, kteří v alternativní realitě vyhráli druhou světovou...

Progamer napadl během hry svoji přítelkyni, kamera vše živě přenášela

League of Legends

Diváci herního utkání populárního čínského hráče hry League of Legends se nečekaně stali svědky domácího násilí, které...

Fanoušek předělal úvod prvního Zaklínače do enginu třetího dílu

Remake Zaklíanče 1 do enginu třetího dílu

Šikovný fanoušek si vytyčil nelehký úkol. Chce svoji milovanou deset let starou hru přenést do enginu moderního...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.