id Software ujišťuje: Víme, co s Quake Champions děláme

  17:48aktualizováno  17:48
Nový díl střílečky Quake vyvolal rozporuplnější reakce, než by si vývojáři pravděpodobně přáli. Základním stavebním kamenem značky totiž vždy byla vyvážená síťová hra. A právě to může narušit koncept hrdinů se speciálními dovednostmi, který díl Quake Champions zavádí.

Quake Champions | foto: id Software

Tvůrci však během letošní akce Quakecon systém přiblížili a vyvrátili veškeré spekulace o podobnosti s týmovou akcí Overwatch. Všichni hrdinové totiž budou mít možnost sbírat všechny zbraně a nosit u sebe kompletně celý arzenál.

Koncept hrdinů ostatně pro server Polygon objasnil šéf id Software, kterým je Tim Willits. „Když jsme se o Champions ve firmě začali bavit a snažili se všechny naladit na stejnou vlnu, popisovali jsme hru jako křížení Street Fighteru s Quakem,“ vysvětluje Willits.

„Ve Street Fighteru všichni mohou kopat vysoko i nízko a mlátit pěstí. Ale každý má unikátní prvky, kterými se liší a ve finále pořád hrajete Street Fighter.“

Není se proto třeba obávat předem dané výbavy, kterou by hrdina měl fixně přidělenou. Postavy se však liší ve speciálních dovednostech i obratnosti. Willits navíc tvrdí, že hrdinové zásadním způsobem neproměňují způsob, jakým titul hrajete.

„V herním průmyslu existuje prostor pro frenetickou akci v klasickém arénovém stylu. Víme ale, že nemůžeme vydat další Quake 3 s lepší grafikou. A jak jsem řekl, věřím, že hrdinové hru modernizují a přidávají jí hloubku. Když v kanceláři hrajeme týmové režimy, zahrnuje to více strategie.“

Mezi jednotlivými postavami má existovat dynamika ve stylu kámen-nůžky-papír. Někteří hrdinové jsou proto ideální na likvidaci specifických nepřátel. Mezi schopnosti pak patří například možnost teleportovat se na krátkou vzdálenost či útočit na nepřítele s rozběhem.

Quake Champions

KOMENTÁŘ BONUSWEBU: Koncept se značně odchyluje od klasického pojetí série. Je však třeba mít na paměti, že studio id Software proslulo hrami, které se v rámci série zásadním způsobem odlišují. A právě to je často součástí jejich atraktivity.

Nezbývá proto než doufat, že využití hrdinů pro sérii nebude představovat zásadní přešlap. Například „příběhová“ kampaň v letošním DOOMu je naprosto excelentní (recenze titulu). Síťovou hru ale považujeme za bídnou.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

Cyberpunk 2077 vyjde ještě na současnou generaci konzolí

Cyberpunk 2077

Vývojáři z polského CD Projektu uklidňují nedočkavé fanoušky tím, že si kvůli jejich hře nebudou muset kupovat nové...

Poslední trailer na Star Citizen přinesl autorům další milion dolarů

Squadron 42

Vynikající trailer na chystanou hru Star Citizen znovu otevřel peněženky nedočkavých hráčů. I po šesti letech vývoje...



Najdete na iDNES.cz