Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Quake III: Team Arena - trumf v rukávu?

  12:00aktualizováno  28. listopadu 7:56
Mezi příznivci her Quake a Unreal panuje již dlouhotrvající boj o to, která z těchto 3D akcí si zaslouží titul „Nejlepší multiplayer všech dob“. ID Software do této partie co nevidět zasáhne svou novou kartou, kterou bude - add-on Team Arena. Bude to červené eso, nebo zelená sedma?

Quake III: Team ArenaZatímco hráčská obec je rozdělena do dvou nesmiřitelných táborů, z nichž jeden tvrdí, že nejlepší multiplayerovou 3D akcí je Quake III Arena, a druhý hrdinně brání svůj obdivovaný Unreal Tournament, mají samotní tvůrci těchto her zcela jiné starosti. Snaží se předhonit se navzájem tím, kdo nabídne hráčům lepší produkt. A tak poté, co ID Software dokončil svou Arenu, začal ihned pracovat na jejím rozšíření. To dostalo název Quake III: Team Arena a jak již jeho název napovídá, půjde o rozšíření směrem k týmovým hrám.

Co si budeme povídat, Quake tento datadisk již dávno potřeboval. Ve své holé verzi sice patří mezi světovou špičku, ale pouze v deathmatchi. Kooperativní módy ID Software, alespoň se to tak zdá, až dodnes silně zanedbával, a tak je jedině dobře, že se to snaží nyní napravit. A co vám Quake III: Team Arena nabídne?

U grafiky příliš mnoho vylepšení nečekejte - nekonají se. Engine se nezměnil ani nepodstoupil nějaké markantnější změny, takže prostředí bude totožné s tím, na které jste již zvyklí. Snad jediné, co zde stojí za zmínku, je přidání několika možných skinů a vizuální rozlišení družstev. Poslední zmiňovaná úprava byla nezbytná, protože v Team Areně Quake III: Team Arenaje rychlá možnost zjištění totožnosti hráče otázkou života a smrti - doslova a do písmene.

Novinkami jsou dva multiplayerové módy podporující týmovou spolupráci. Kromě klasické bitvy o vlajky, kdy každé družstvo má jednu, a bitvu o jedinou vlajku, která se nachází uprostřed arény a je zapotřebí ji donést na protivníkovu základnu, se zde objevují dva zcela nové módy. Prvním je Overload, ve kterém máte za úkol zničit obelisk na protivníkově základně. Ten má celkem 2500 bodů, které z něj musíte postupně odčerpat. Podle jeho zabarvení dobře poznáte, jak jste se zničením obelisku daleko - čím méně bodů mu zbývá, tím více je zbarven do červena. Aby však váš úkol nebyl jednoduchý, tak pokud není pod přímou palbou, pomalu se obnovuje - rychlostí cca 15 bodů za vteřinu.

Druhým novým módem je Harvester. Ten je ještě o něco zajímavější. V něm jsou v aréně vyznačeny tři důležitá místa - vaše a protivníkova základna a „lebkový generátor". Z něj pokaždé, když zemře jeden z hráčů, vypadne lebka stejné barvy, jaké je jeho družstvo. Člen druhého týmu pak musí tuto lebku sebrat a dopravit ji na protivníkovu základnu. Poměrně komplikované, ale po čase si na to zvyknete.

Quake III: Team ArenaTyto dva herní módy by však byly poměrně málo, kdyby k nim nenabídl ID Software kompletní podporu i u jiných herních prvků. Setkáte se zde tedy s novými power-upy, které jsou přizpůsobeny týmové hře. Protože tvůrci předpokládali, že si hráči při každé hře rozdělí role, máte možnost si je ještě trošku vylepšit. Pokud chcete hodně útočit a jít přes mrtvoly, je zde pro vás Doubler, který zdvojnásobí veškerá zranění, která protivníkům způsobíte. Lze jej ještě kombinovat s Quad Damage, takže se můžete změnit doslova ve smrtící stroj. Pro obránce je zde power-up Guard, který vás zbaví starostí o své zdraví. Jednorázově vám jej totiž zvýší na maximální úroveň a to samé provede i s brněním. A aby toho nebylo málo, tak vám jej bude neustále po každém zranění opět zvyšovat, takže nikdy nebudete nuceni opustit svou obrannou pozici ve snaze doplnit si je na alespoň trochu snesitelnou úroveň.

Pochopitelně, že čas od času nastane situace, kdy je zapotřebí dohnat protivníka (například který vám uloupil vlajku), a jediné, na čem záleží, je vaše rychlost. Pro tyto případy zde je Scout, který zvýší vaši rychlost pohybu i střelby, ale nepovolí vám nosit žádné brnění. Přes toto omezení se jedná o velice užitečný power-up, protože o situace, ve kterých zlomky vteřiny mohou rozhodnout, není v Quake III: Team Arena v žádném případě nouze.

Quake III: Team Arena

Zatím se tedy zdá, že nejnovější add-on ke slavnému Quakovi je čistě multiplayerovská záležitost. Nenechte se tím však mást, i pro hráče, kteří nemají možnost bojovat proti skutečným soupeřům, má Team Arena své kouzlo. Protihráči i členové vašeho týmu jsou nahrazeni klasickými boty s poměrně dobrou AI. A protože jste velitel týmu, můžete jim zadávat různé příkazy - od klasického „útoč" či „mazej zpátky na základnu" až po takové, jako „tady zůstaň a hlídej" nebo „kryj mě". Máte tedy téměř pocit, že vaši spoluhráči nejsou pouhými počítačem řízenými roboty, ale skutečnými členy družstva.

Add-on Quake III: Team Arena sice neaspiruje na to, aby se stal rozhodujícím argumentem v souboji příznivců Quaka a Unrealu, ale rozhodně stojí za ozkoušení. Ke spuštění demoverze - narozdíl od verze finální - nepotřebujete mít nainstalován původní Q3, takže vám nic nebrání abyste si ji stáhli - například z našeho serveru (120 MB). Určitě vám zajistí dostatečnou zábavu do Vánoc, kdy by měla vyjít Team Arena ve své konečné podobě.

Autor:


Témata: Robot, software


Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.