Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohyb hráče v původním Quakeovi byl pomalý, aby mapy vypadaly větší

  17:34aktualizováno  17:34
Jeden z autorů legendární hry prozradil jednoduché tajemství, kterým natáhli herní dobu legendární střílečky, aniž by jim to dalo příliš práce.

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Blog legendárního vývojáře Johna Romera je studnicí zajímavých „historek z natáčení.“ Ve svém posledním příspěvku vysvětluje autor nezapomenutelných stříleček, proč že je pohyb postavy v prvním Quakovi o tolik pomalejší než v předchozích superrychlých Doomech.

Quake

Věděli jste, že Quake měl být původně RPG?

Na vině je samozřejmě technologie. Quake byl jednou z prvních kompletně 3D her, na rozdíl od většiny konkurence si nevypomáhal tím, že by objekty a nepřátele nahrazoval jen dvourozměrnou texturou. Kromě realističtějšího zážitku však byly důsledkem tohoto přístupu i větší nároky na data. V době prvopočátků internetu se počítal každý kilobyte navíc, vývojáři si tedy stanovili, že maximální limit na jednu mapu bude 1,4 megabytu. Proto musely být mapy o dost menší, než bylo do té doby zvykem.

Aby se na to jen tak nepřišlo a hráči nic nepoznali, rozhodl Romerův neméně slavný kolega John Carmack o tom, že výrazně zpomalí pohyb hlavní postavy. Díky tomuto jednoduchému triku hra vydržela déle, aniž by si museli autoři lámat hlavu s výrobou dalších levelů. Prosté, že?

Autor:



Nejčtenější

Autoři hry se omluvili za příliš detailně vymodelované pohlaví

Detail ženského pohlaví ve hře Playerunknown's Battlegrounds

Hráči Playerunknown’s Battlegrounds si v nové aktualizaci mohli kromě nové mapy vychutnat i neobvyklou míru detailů na...

Stahujte Assassin´s Creed 4: Black Flag pro PC, hra je dočasně zdarma

Assassin's Creed 4: Black Flag

PC verze čtyři roky staré pirátské akce Assassin´s Creed 4: Black Flag je nyní dočasně zdarma ke stažení.



Obtížnost ve hrách: jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát?

Doom

Jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát? Napište nám, jak vnímáte obtížnost v dnešních hrách.

Zvolte hru roku 2017 na PC

Hra roku 2017 na PC

V čtenářské anketě Hra roku 2017 na Bonuswebu pokračujeme hlasováním v kategorii her na PC.

Takhle vypadá pařanský ráj. Podívejte se na největší sbírku her na světě

Joel Hopkins alias LastGamer vlastní největší sbírku her na světě

Australan Joel Hopkins je zapsaný v Guinessově knize rekordů jako majitel největší sbírky počítačových her na světě....



Další z rubriky

Zvolte hru roku 2017 na PlayStation 4

Hra roku 2017 na PlayStation 4

Ve čtenářské anketě Hra roku 2017 na Bonuswebu pokračujeme hlasováním v kategorii her na PlayStation 4.

Zvolte hru roku 2017 na Switch

Hra roku 2017 na Switch

Hlasování ve čtenářské anketě Hra roku 2017 na Bonuswebu zahajujeme kategorií s hrami, které jsou určené pro hybridní...

Obtížnost ve hrách: jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát?

Doom

Jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát? Napište nám, jak vnímáte obtížnost v dnešních hrách.



Najdete na iDNES.cz