Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pohyb hráče v původním Quakeovi byl pomalý, aby mapy vypadaly větší

  17:34aktualizováno  17:34
Jeden z autorů legendární hry prozradil jednoduché tajemství, kterým natáhli herní dobu legendární střílečky, aniž by jim to dalo příliš práce.

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Blog legendárního vývojáře Johna Romera je studnicí zajímavých „historek z natáčení.“ Ve svém posledním příspěvku vysvětluje autor nezapomenutelných stříleček, proč že je pohyb postavy v prvním Quakovi o tolik pomalejší než v předchozích superrychlých Doomech.

Quake

Věděli jste, že Quake měl být původně RPG?

Na vině je samozřejmě technologie. Quake byl jednou z prvních kompletně 3D her, na rozdíl od většiny konkurence si nevypomáhal tím, že by objekty a nepřátele nahrazoval jen dvourozměrnou texturou. Kromě realističtějšího zážitku však byly důsledkem tohoto přístupu i větší nároky na data. V době prvopočátků internetu se počítal každý kilobyte navíc, vývojáři si tedy stanovili, že maximální limit na jednu mapu bude 1,4 megabytu. Proto musely být mapy o dost menší, než bylo do té doby zvykem.

Aby se na to jen tak nepřišlo a hráči nic nepoznali, rozhodl Romerův neméně slavný kolega John Carmack o tom, že výrazně zpomalí pohyb hlavní postavy. Díky tomuto jednoduchému triku hra vydržela déle, aniž by si museli autoři lámat hlavu s výrobou dalších levelů. Prosté, že?

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

V Assassin’s Creed Odyssey nebudete asasínem, ale žoldnéřem bez štítu

Assassin’s Creed Odyssey

Zdánlivě nesmrtelná série Assassin’s Creed letos zavítá do starověkého Řecka, kdy řády templářů a asasínů ještě nebyly...

Deset slibných her, které zapadly na herním svátku E3 2018

Satisfactory

Letošní E3 se nesla ve znamení velkých her, což se podepsalo na nedostatku pozornosti věnované menším projektům. Ori a...

Zaostřeno na fenomenální ukázku The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II patřila na letošní herní akci E3 k nejdiskutovanějším hrám výstavy. Studio Naughty Dog hru...



Najdete na iDNES.cz