Pohyb hráče v původním Quakeovi byl pomalý, aby mapy vypadaly větší

  17:34aktualizováno  17:34
Jeden z autorů legendární hry prozradil jednoduché tajemství, kterým natáhli herní dobu legendární střílečky, aniž by jim to dalo příliš práce.

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Blog legendárního vývojáře Johna Romera je studnicí zajímavých „historek z natáčení.“ Ve svém posledním příspěvku vysvětluje autor nezapomenutelných stříleček, proč že je pohyb postavy v prvním Quakovi o tolik pomalejší než v předchozích superrychlých Doomech.

Quake

Věděli jste, že Quake měl být původně RPG?

Na vině je samozřejmě technologie. Quake byl jednou z prvních kompletně 3D her, na rozdíl od většiny konkurence si nevypomáhal tím, že by objekty a nepřátele nahrazoval jen dvourozměrnou texturou. Kromě realističtějšího zážitku však byly důsledkem tohoto přístupu i větší nároky na data. V době prvopočátků internetu se počítal každý kilobyte navíc, vývojáři si tedy stanovili, že maximální limit na jednu mapu bude 1,4 megabytu. Proto musely být mapy o dost menší, než bylo do té doby zvykem.

Aby se na to jen tak nepřišlo a hráči nic nepoznali, rozhodl Romerův neméně slavný kolega John Carmack o tom, že výrazně zpomalí pohyb hlavní postavy. Díky tomuto jednoduchému triku hra vydržela déle, aniž by si museli autoři lámat hlavu s výrobou dalších levelů. Prosté, že?

Autor:

Nejčtenější

Dal pěstí feministce v Red Dead Redemption 2, YouTube mu odstavil kanál

Red Dead Redemption 2 - hlavní hrdina mlátí aktivistku

Youtuber vystupující pod přezdívkou Shirrako zveřejnil video, v němž ve hře Red Dead Redemption 2 dá ránu pěsti...

Zemřel Stan Lee, spolutvůrce komiksového světa značky Marvel

Stan Lee

Ve věku 95 let zemřela legenda komiksu Stan Lee, který byl spolutvůrcem proslulé značky Marvel. O smrti muže, který se...

KOMENTÁŘ: Jak Red Dead Redemption 2 zastínil Assassin’s Creed: Odyssey

Red Dead Redemption 2 versus Assassin’s Creed Odyssey

Assassin’s Creed Odyssey a Red Dead Redemption 2 jsou dva nejnovější přírůstky do rodiny akčních příběhových her v...

PRVNÍ DOJMY: Svět Falloutu 76 je obrovský a detailní, ale vládne mu nuda

Fallout 76

Prvních několik hodin ve světě nového Falloutu nás příliš nepřesvědčilo. Rozlehlý svět není zaplněný adekvátním obsahem...

World of Warcraft Classic je trip pro nostalgiky. První dojmy

World of Warcraft Classic

Návštěvníci akce Blizzcon, ale i majitelé virtuální vstupenky, si vyzkoušeli, jak se hrál World of Warcraft v době...

Další z rubriky

Jak hrát celou noc a nezničit si záda? Ani sebelepší křeslo vás nespasí

South Park

Propařená noc neznamená pro hráče počítačových her těžkou ranní kocovinu a výpadky paměti, ale syndrom karpálního...

KOMENTÁŘ: Xbox nabírá v konzolové válce dech. Projeví se to ale až později

Xbox One X

V aktuální generaci konzolí, která je ve znamení měření sil mezi PlayStationem 4 a Xboxem One, tahá druhý jmenovaný za...

OBRAZEM: Realita vs. hra ve špičkových závodech Forza Horizon 4

Začátkem měsíce vydané festivalové závody Forza Horizon 4 jsou zasazeny do...

Začátkem měsíce vydané festivalové závody Forza Horizon 4 jsou zasazeny do Velké Británie. Vývojář Chris Trentham,...

Najdete na iDNES.cz