Quantum Theory je vcelku očekávanou hrou díky tomu, že většina majitelů PlayStation 3 stále závidí vlastníkům Xboxu 360 jednu z vlajkových lodí jejich platformy – Gears of War. Púvodně totiž mělo Quantum Theory vyjít exkluzivně pro PS3. Srovnání s GoW je opravdu na místě, což poznáte už z obrázků a videí. Všechno je totiž velice podobné: počínaje prostředím, přes nepřátele, až po hlavního hrdinu hry.
To všechno dohromady vytváří pocit sledování Marcuse Fenixe, jak se probíjí hordami Locustů, jen skrz jiné brýle. Všimněte si Japonského stylu prostředí a objektů. To ale určitě není zrovna špatnou změnou. Pojďme se tedy podívat, co všechno Quantum Theory nabízí navíc.
Filena bude pro hráče zajisté dost důležitá.
Příběh hry je jednoduchý a zároveň lehce tuctový. Země byla téměř zničena jedním z mnoha konfliktů, který vyhladil lidskou rasu až na pár těch, co přežili. Ti se shromáždili a založili nové společenství Cocoon, jehož základy leží mezi troskami staré civilizace. Mezi přeživšími se ale objevuje virus Diabolisis, který většinu z nich infikuje a mění je na krvelačná monstra. A jako by toho nebylo dost, objeví se další nebezpečí v podobě temné hmoty jménem Erosion, která se transformuje do živoucí věže. Tím se objevuje váš první a hlavní úkol – zničit ji.
Hráč se ujme role obávaného a svalnatého bojovníka Syda (japonská verze Arnieho Schwarzeneggera), jemuž na cestě skrz věž pomáhá sexy bělovlasá Filena (samozřejmě také Japonka), která má svůj plán k dosažení vrcholu věže. S její pomocí se také půjde daleko lépe prostřílet některými pasážemi.
Sice s touto partnerkou nejde nikterak moc kooperovat, ale lze z ní udělat něco na způsob lidské šipky a pořádně s ní poškádlit protivníky. Jeden z monstrózních bossů dokonce jde porazit jedině touto technikou, takže Filena bude pro hráče zajisté dost důležitá.
Z hratelné verze bylo znát ještě hodně nedodělků.
V tomto žánru her jsou hned vedle vysokého stupně brutality a uspokojení dřímající agresivity nejdůležitějšími faktory prostředky, jimiž vraždění hnusných mutantů provádíte. Tentokrát se však žádná revoluce nekoná, jelikož titul počítá s tím, že hráči bude stačit klasická pistole, samopal, ostřelovačka a raketomet.
Je ale vcelku možné, že se nějaké další a inovativní kvéry objeví v multiplayeru, jenž by sám o sobě měl vydržet dlouhou dobu po dohrání základní příběhové linky. Bude obsahovat klasické herní režimy a na výběr bude několik postav známých z kampaně (například Filena), což by mělo pomoci odlišit od sebe styly boje.
Důležitou součástí Quantum Theory je rovněž ona živoucí věž, která nabídne opravdu rozsáhlou paletu různých herních prostředí, protože se každou chvilku transformuje a mění povahu míst, kde se hrdina právě pohybuje. Po vzoru krále terramorphingu (změny terénu) Fracture se tedy malinké místnůstky mohou za pouhý okamžik změnit v rozlehlé síně a naopak. Prostředí by tedy nikdy nemělo začít nudit či se okoukat. Rozhodně je to dobrý nápad.
Co se hratelné verze na letošní Tokyo Game Show týče, bylo z ní znát ještě hodně nedodělků, ať už z grafického hlediska či po stránce hratelnosti. Snímková frekvence se na četných místech zpomaluje a zasekává a z ničeho prezentovaného nebyla vidět ona slibovaná transformace herního prostředí. To se snad do vydání celé hry zlepší.
Z TGS traileru je také dost poznat inspirace západními akcemi – silácké řeči hlavních postav, střílení od boku a kamera jako vystřižená z již několikrát zmíněných Gears of War.
Vývojáři z firmy Tecmo jsou jistě zkušení natolik, aby zvládli udělat zajímavou a chytlavou hru, která sice neudělá žádnou díru do světa, ale také neurazí. Ačkoliv se bojíme toho, že by mohlo jít o poněkud slabší odvar strhující akce z Gears of War, věříme, že díky své neobvyklé vizualizaci (až na šedivé barvy) a možnosti udělat z protivníků sekanou půjde přinejmenším o zábavnou, stylovou a machoidní 5-ti hodinovku.
Na to, že Quantum Theory vychází už 21. kv2tna tohoto roku, se o ní ví stále zatraceně málo. Tím lépe však bude, když nás nakonec překvapí. To se ale všechno ještě uvidí.
Index očekávání: 75%