R.C. Cars - závody terénních aut

  • 1
Každý kluk někdy zatoužil být slavným závodníkem. Ačkoliv se vám s R.C. Cars tento sen pravděpodobně nesplní, protože se ujmete terénních aut na dálkové ovládání, vypadá to, že by z nich mohla vyrůst velice solidní závodní hra. Podívejme se tedy, co přinese nového a zdali bychom se jí měli vůbec zabývat.

R.C. CarsRychle hupněte do kombinézy, na hlavu si narazte helmu, v duchu si ještě naposledy projeďte celou trať, a pak již můžete dupnout na (možná by bylo lepší ji jen stisknout) plynovou páčku dálkového ovládání a neohroženě vyrazit na trať plnou úskalí v podobě obrovských nohou, schodů, míčů, psích fekálií, vypitých flašek od alkoholu a dalších záležitostí, které normálnímu člověku mohou možná znečistit obuv či v nejhorším případě přivodit naražení odkrytého palce.

To je totiž náplní nové hry od ruských Creat Studio, připravované pod distributorskými křídly 1C. V R.C. Cars ("R.C." překvapivě značící Remote Control) se totiž chopíte dálkového ovládání terénních autíček, abyste se s nimi proháněli po deseti různorodých tratích rozdělených do tří skupin podle prostředí, ve kterém jsou situovány. Tratě budou posety desítkami překážek, přičemž některé mělčí dolíčky a menší hrbolky budou velmi efektně a hlavně efektivně tlumeny odpružením vašeho vozítka. Naopak hlubší rigoly nebo velké balvany a jiné překážky autíčko (k vaší velké radosti) odhodí a pootočí úplně jiným směrem. Ale pozor, různé překážky nejsou jen na obtíž. Například je po zapnutí zrychlení a výskoku lze využít k různým skokům a z nich vyplývajícím akrobatickým kouskům, R.C. Carsza které budete náležitě ohodnoceni cennými bodíky. Jak se zmínil náš šéfredaktor Petr Prošek, který měl možnost si R.C. Cars na chvíli vyzkoušet na letošní výstavě ECTS, tratě se nacházejí v lokalitách, kde probíhá normální život. Například po silnici jezdí automobily, mezi jejichž koly budete kličkovat, po pláži se procházejí lidé, kteří vyjeknou a chytí se za nohu, pokud do nich narazíte.

Podobně jako tratě, budou i autíčka rozdělena do tří různých skupin podle typu a vlastností (každé z vozítek bude charakterizováno určitou ovladatelností, zrychlením a manévrovacími schopnostmi), které si budete moci postupem času vylepšovat. Hráči budou o své místo na výsluní soupeřit v klasických a již dosti otřepaných, leč také spolehlivě ověřených módech single race, time trial a championship.

Po grafické stránce vypadají R.C. Cars více než vydařeně (screenshotová galerie). Od kol, která za sebou nechávají na měkkém povrchu stopy odlišitelné i podle vzorku, odletují kamínky, velmi pěkně je zpracována voda a ani za vlastní modely autíček se autoři nemusejí stydět. Jsou totiž dost detailní a hezky otexturované, tlumiče tlumí nárazy, pružná anténka se ohýbá přesně tak, R.C. Carsjak má, a vše vypadá velice živě a též se tak i hýbe. Přitom hra nemá nikterak krvavé hardwarové nároky, ba naopak. Vždyť procesor 400 MHz s 64 MB RAM, což je předpokládaná minimální konfigurace, tvoří dnes podprůměrný počítač, na kterém si už drtivou většinu nových her slušně nezahrajete, a jeho obvyklým biotopem bývá kancelářský stůl, kde slouží slečnám sekretářkám.

Co říci na závěr? Podle předběžných informací, které máme k dispozici z ECTS a od Petra, se můžeme těšit na nadprůměrnou hru s příjemnou grafikou a sympatickými hardwarovými nároky, která by, přestože nepřináší nic výjimečně originálního, mohla již tuto zimu rozvířit poklidné, až hnilobně stojaté vody závodních arkád na PC.


Témata: Alkohol, obuv