Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rabbids Go Home: odpalte otravné králíky na měsíc

aktualizováno 
Tentokrát vás ale nečeká další soubor miniher, ale dobrodružství, ve kterém musíte nasbírat co nejvíce čehokoliv.
55

Rabbids Go Home

Platforma: Wii
Výrobce: Ubisoft

  • Králíci jsou pořád super
  • Všudypřítomný humor
  • Editor králíků
  • Koncept hry
  • Z počátku totálně nezáživné
  • Vracení se ve městě
  • Stereotypní

Herní koncept Rabbids Go Home nám naprosto nesedl a pravděpodobně nesedne ani většině hráčů. Menší pařany a milovníky králíků ale možná potěší.

Herní karta

Rabbids Go Home

Rabbids Go HomeŠílení králíci si na Vánoce roku 2006 získali celý herní svět. Jsou malí, roztomilí, žvatlají a jsou tak trochu na palici. Původní soubor miniher, který nasměroval tuto sérii ze směru původně hopsačkového Raymana, se tak dočkal dvou dalších dílů. Teprve až nyní ale přichází hra, která se od schématu miniher vzdálila.

V nejnovějším dobrodružství pizizubých králíků si tato potrhlá stvoření usmyslela, že pochází z Měsíce a musí se za každou cenu dostat zpět. Jenže králíci nemají všech pět pohromadě a o kosmonautice nikdy nic neslyšeli, takže se na Měsíc snaží dostat pomocí všemožného harampádí tak, že ho prostě nahází na sebe a na Měsíc vylezou.

Králíci potřebují postavit co největší "věž", která je dostane na měsíční povrch.

Přestože zní zápletka zábavně a zábavná bezesporu je, tak to, co vás v následujících několika hodinách hraní čeká, nemá se zábavou dlouho nic Rabbids Go Homespolečného. Herní koncept je totiž tak specifický a vyhraněný (čtěte omezený), že zabaví málokoho. Pravděpodobně jen malé děti a nekritické fanoušky králíků, kteří jsou stejně pošahaní, jako oni sami.

Herní koncept totiž spočívá v tom, že s dvojicí králíků, z nichž jeden nosí trenky a druhý dámská tanga, budete na nákupním vozíku projíždět levely a sbírat téměř vše, co vám přijde pod ruku. Proč? Protože králíci potřebují všechno harampádí, aby se "logickou" cestou dostali na Měsíc.

Rabbids Go HomeLevely jsou designované tak, že abyste získali všechny potřebné předměty a postoupili dál, tak budete muset používat logické přemýšlení a řešit i jednoduché hádanky. Bohužel, přemýšlet začnete až zhruba od poloviny hry, protože do této části projdete, či spíše projedete všechny levely levou zadní a nebudete se muset vůbec snažit.

Králíci potřebují postavit co největší "věž", která je dostane na měsíční povrch. Jako podklad tak berou smetí, bedny, pizzu nebo třeba psy. Jakýkoliv zakroužkovaný předmět se pro stavbu hodí. Že by těchto věcí bylo ve hře nedostatek, se říct opravdu nedá. Téměř každá obrazovka je jimi přesycena. Po celou dobu hraní se nám nestalo, že by nás hra za nedostatečný sběr předmětů pokárala, a to jsme na to mnohdy nebrali nejmenší ohled.

Princip spočívá v tom, že po cestě budete narážet na problémy jako kaktusy nebo výbušné bomby. Ty vám berou životy, takže si na ně musíte dávat pozor. Mimo to jsou zde i živí protivníci, konkrétně lidé a psi. K jejich zlikvidování musíte použít takzvaný "bwaaah" útok. Ano, křik je jednou z nejsilnějších zbraní králíků. Rabbids Go HomeMimoto můžete požít i svého králičího parťáka jako dělovou kouli. Obvykle v případech, kdy musíte něco shodit, abyste se dostali v levelu dále.

Zpestření přichází pokaždé, když králíci seberou nějaký předmět, který jejich vyvalené bulvy ještě nespatřily. V tomto případě se můžete těšit na legrační animaci. Takových je ale ve hře jen pár a připadá na ně slušná porce nudy.

Ušáků je tu méně, neprojevují se tak výrazně a navíc se už docela okoukali.

Dále tu máme hlavní předměty, po jejichž doručení na určité místo level končí. Tyto předměty, jako například nemocný děda na smrtelné posteli nebo turbína od letadla, jsou rychlejší, levitují a tak dále. Hratelnost se díky nim stává hned zábavnější.

Po samotném úvodu hry se dostanete do města, které skýtá další levely k vysbírání. Jenže dostat se k nim skrze město ještě chvíli trvá. Každé místo k vysbírání přitom obsahuje několik levelů. Bohužel pokaždé, když vypnete hru, budete muset začínat od začátku města a k dané lokaci nejdříve dojít, nehledě Rabbids Go Homena to, kolik levelů jste v ní už dokončili. Stereotyp se tak hlásí o slovo dost často.

Jak jsme ovšem začátek hry hanili, tak druhou polovinu budeme spíše chválit. Projet úrovněmi již vyžaduje zapojení mozkových buněk a některé herní nápady jsou vtipné a hráče potěší. Bohužel se ale často opakují. A tak budete neustále likvidovat skupinku lidí v nepropustných oblecích či patlat jídlo tak, aby za ním jel elektrický vysavač a otevřel vám cestu dál.

Dá se říci, že herní schéma není příliš povedené a už vůbec není hodné plnohodnotné hry, která se povaluje v regálech obchodů. Jako blbina pro Xbox Live Arcade za pár stovek – proč ne, ale takhle? O nějakém pořádném využití pohybového ovládání Wii navíc nemůže být prakticky řeč. Občas sice zamíříte s wiimotem nebo s ním zamácháte, ale kdybyste měli v ruce klasický joypad, tak by byl prožitek z hraní prakticky identický.

To nejzábavnější na Rabbids Go Home jsou samozřejmě králíci. Těch si užijete sice dost, ale o dost méně, než v předchozích hrách. Ušáků je tu méně, Rabbids Go Homeneprojevují se tak výrazně a navíc se už docela okoukali.

Nemůžeme si ale vynachválit králičí editor. Kválíky můžete vylepšit či trochu zdemolovat, aby vypadali tak, jak si představujete. Během hraní dostanete za nasbírané harampádí dárečky, které můžete proměnit za nejrůznější odměny. Těmi jsou tetování, doplňky nebo oblečky pro vaše králíky. Zubaté potvory si navíc můžete vytahat za uši, roztáhnout jim lebku a podobně. Vše samozřejmě ve velmi stylovém provedení.

A kdo že za tímto paskvilem stojí?
Člověk by se i pozastavil nad tím, který designér vypustil z hlavy takový šílený nápad pro hru, jako je Rabbids Go Home. Budete se divit, ale na svědomí ji má Michel Ancel. Ano, bravurní mozek, který nám přinesl první dva Raymany, inovátorský pokus s Peter Jackson´s King Kong a geniální Beyond Good & Evil, stojí i za touto podivnou hrou. No, i dobří designéři mají své slabší chvilky. Že, Micheli?

Rabbids Go HomeRabbids Go Home je na rozdíl od předchozích her s králíky zaměřena na hru jednoho hráče. Přesto obsahuje multiplayer, ale ne ve formě, v jaké bychom ho rádi viděli. Jeden králík řídí, zatímco druhý skáče? Na to jsme už asi opravdu staří.

Vizuální podoba hry je jednoduchá, ale u hry tohoto typu to nevadí. Stačí, že králíci jsou pěkně animování, kvíkají, pořád někam skáčou a prostředí je barevné. Zvuky jsou vtipné a trefné a hudba správně šílená. Boney M ve výtahu? Jasně!

Králíky má valná část redakce ráda, ale první pokus o vybočení ze série miniher, se příliš nepovedl. Hra je určená opravdu menším hráčům a většinu lidí nad dvanáct let bude nudit. Ale není vyloučeno, že i později narozené bavit nebude.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

55 %

Čtenáři

76 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 60 čtenářů



Nejčtenější

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Další z rubriky

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.