Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rage má být akcí nové generace od tvůrců legend

aktualizováno 
Autoři Dooma, Quaka a Wolfensteina se rozhodli dokázat kritikům, že ještě nepatří do starého železa.

Scénáristé hry Rage si pohráli s vizí postapokalyptického světa. V jejich podání narazí do Země asteroid. Lidé to ale vědí. Začnou tak přípravy na to, jak očekávanou katastrofu přežít. Jejich hlavní osou je výstavba podzemních bunkrů, kde se lidé uloží ke kryogenetickému spánku. A vylezou za pár desítek let, až odezní nukleární zima.

RageBunkry jsou skutečně vybudovány. Jenže jich zdaleka není dost pro všechny. Dostane se do nich pouze elita.

Pak přichází náraz, po němž je Země dokonale zdevastovaná, ale nějakým zázrakem ne zcela zbavená života. Ve skutečnosti na povrchu přežije mnohem víc lidí, než se čekalo.

Jenže společenské vazby, jak do té doby fungovaly, přestaly existovat. Přeživší se formují do různých skupin. Některé loupí, další vraždí a někdo se snaží obnovit pořádek. Nad tím vším bdí organizace, která si říká Autorita. V podstatě je to nejsilnější banda, která si dokázala opatřit nejrůznější privilegia. Ostatní si nepřímo podmanila.

Do toho začne z bunkrů vylézat někdejší společenský výkvět. Mezi ním i hrdina, jehož Ragedalších kroků se chopí hráč. To Autorita nese velmi nelibě a snaží se zlikvidovat každého, kdo by pro ní mohl představovat mocenskou konkurenci. Tedy i vás.

Otevřený svět

Obrovskou devizou Rage je otevřený svět, ve kterém se budete pohybovat. Už prvním pohledem zjistíte, že to není žádná generická záležitost. Autoři si dali i přes jeho rozlohu záležet na detailech.

Jistě vás hned zaujme autentičnost zdevastované Země. Na každém rohu je něco poničeného a na troskách vyrůstají nová, do značné míry primitivní sídla přeživších. Ti bojují o takové samozřejmosti, jako je nekontaminovaná voda apod.

Narazíte na charaktery ve špinavém a roztrhaném oblečení, které se s vámi nebudou Rageváhat podělit o své příběhy. Jimi si dokreslíte obraz událostí, které na Zemi probíhaly, když jste se v klidu povalovali ve své kryogenetické kobce.

Rage ale nebude hrou zaměřenou na příběh a vyprávěnky. Osudy lidí budou vždy řečené v kostce. Rage je totiž v první řadě stále ještě akce.

Podle dojmů zahraničních novinářů, kteří si už mohli vyzkoušet hratelnou verzi, přinejmenším v tomhle ohledu Rage nezklame. Střílení má být naprosto přirozené, plynulé a záživné. A to už nyní, kdy hra ještě zdaleka není dokončená.

Hlavní designér Tim Willits upozorňuje na to, že i otevřenost světa narazí své limity. Bude totiž do jisté míry řízená. Můžete si dělat, co chcete. Ale jakmile se napojíte opět na hlavní příběhovou linii, musíte plnit to, co se po vás chce.

To však neznamená, že byste se na dlouhé hodiny nemohli věnovat vlastnímu byznysu. Prostě jen tak bloumat po postapokalyptickém kraji a plnit přání obyčejných lidí, jež pochopitelně nezůstanou bez odměny.

V tomto ohledu sehrává důležitou roli jízdní prvek, který se tvůrci do hry rozhodli celkem překvapivě zakomponovat. Pomocí bugyn se přemísťujete o poznání rychleji. Zároveň se s nimi účastníte závodů.

Jen soustředěním se na tento aspekt hry se zabavíte na dlouhé hodiny.Rage Lze ho i vynechat, nebo se mu věnovat jen nárazově. Jak je libo. Každopádně, autíčka se chovají správně zběsile a pocit rychlosti v nich je značný. To půjde ještě umocnit jejich kontinuálním vylepšováním. Změníte motor, vylepšíte brzdy a samozřejmě není radno zapomínat ani na dovybavení zbraněmi.

Po světě je řada větších i menších měst, nebo spíše provizorních lidských sídel. V jejich okolí probíhají závody, nabíráte úkoly, obchodujete a posloucháte příběhy.

Děj je posunován vpřed přímo ve hře, nikoliv neherními sekvencemi. Autoři je chtějí zcela eliminovat. Hráč od prvních okamžiků skočí do těla hrdiny, na svět nahlíží vlastníma očima. Z této perspektivy také uvidí a zjistí vše podstatné. Takový přístup má vést k maximalizaci atmosféry.

Na rozdíl od předchozích titulů iD Software se nebudete ohánět jen tradičními kvéry. RageDo ruky dostanete i celou řadu speciálních udělátek, nebo lépe řečeno, podle nalezených plánů si je sestavíte.

Získáte třeba autíčko na dálkové ovládání, které půjde naložit výbušninou a poslat přímo do základny nepřátel, kde ho necháte vybouchnout.

Ostatně, hráči mají na výběr, zda se do akce vrhnou po hlavě, nebo zda zvolí uvážlivější postup.

Jasnou devizou hry je i špičkové grafické zpracování. Rage si dělá zálusk na titul nejlépe vypadající hry, v čemž mu dává šance historie studia i schopnosti hlavního programátora Johna Carmacka. Především si ale přejeme, aby to byla skvěle hratelná hra. Na výsledek si ještě počkáme, tušíme však, že nás nezklame.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Konec dohadů. Unreal, nebo Quake?

Střílečka Quake je šestnáct let stará a stále září.

Pokud byste si museli vybrat, dáváte, případně dávali jste přednost značce Quake, nebo raději konkurenci v podobě...



Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

První dojmy: Spider-Man má našlápnuto stát se nejlepší komiksovou hrou

Spider-Man (PS4)

Po filmovém světě bere komiksové vydavatelství Marvel útokem i ten herní. Vyzkoušeli jsme si první dvě hodiny...

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...

Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?
Vzpomínáme: Kdo nechal sestru jíst mouchy a kdo chutnal žížaly?

Když jsem u nás v kanceláři řekla, že chystám článek o příhodách z dětství, spustila se lavina vzpomínání. Redakce se smíchem rázem otřásala v základech. Jedna si ostříhala řasy, druhá si touhu po papouškovi splnila v bažantnici, třetí nutila mladší sestru jíst mrtvé mouchy… a to není zdaleka všechno!



Najdete na iDNES.cz