Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rainbow Six: Covert Ops Essentials

  12:00aktualizováno  10. července 2001 11:40
Ať už patříte mezi skalní příznivce válečných taktických simulací protiteroristických jednotek známých z předchozích titulů Rainbow Six (RS), nebo jste na tuto hru narazili čistě náhodou, budete mít z jejího hraní s největší pravděpodobností dost rozporuplné pocity.

Rainbow Six: Covert Ops EssentialsRS: Covert Ops je samostatný produkt, který nevyžaduje ke své činnosti původní Rainbow Six: Rogue Spear (přímý následník prapůvodní hry). Fakticky se však jedná o klasický datadisk doplněný o výukový CD-ROM s multimediální encyklopedií, mapující světový terorismus z poněkud formálnější roviny. Směřování k cílové skupině zákazníků z řad hardcore fanoušků je tím pádem už od počátku dostatečně zřejmé. Tato tréninková část, pokrývající celé první CD, vás podrobně seznámí s historií teroristických hnutí, psychologií únosců i unesených a přiblíží základní struktury protiteroristických organizací. Stranou nezůstane ani podrobný popis všech zbraní, se kterými se člen speciální jednotky v průběhu života setkává, a na úplný závěr rovněž prověření úrovně vašich znalostí z probíraných oborů. Zařadit encyklopedii jako přídavek ke hře je zajímavý a chce se říci i následováníhodný počin. Někdo si snad hru koupí právě s cílem rozšířit si obzor tímto směrem. Jsou však mezi námi i tací, kteří kupují hry s jednoduchým úmyslem zahrát si. Ty pak může pohled na „Rainbow Six Encartu“ umocněný délkou druhé části hry rozpálit zlostí do červena. Použitelnost získaných znalostí v samotné hře je Rainbow Six: Covert Ops Essentialsnavíc přinejmenším sporná. Dokonalý přehled ve zbraňových systémech snad ještě najde uplatnění při plánování jednotlivých misí, ale například výše zmiňované vyjednávání s únosci využijete už asi jen hodně těžko. Ti z vás, kteří měli možnost hrát některý starší titul RS, dobře vědí, že hlavní vyjednávací technikou je přesně mířená kulka. Ale aby hodnocení nevyznělo až příliš negativně: většina informací na prvním CD působí věrohodným dojmem (alespoň pro člověka s nepříliš hlubokými znalostmi problematiky), texty jsou srozumitelné a pro někoho snad i zajímavé.

Druhá – „herní“ část produktu je už (naštěstí) starý dobrý RS. Covert Ops přináší devět singleplayerových misí, z toho šest cvičných a pouze tři skutečně ostré akce. Žádný oslnivý počet, že? U průměrného hráče se pohybuje čas potřebný pro dokončení celé hry na střední obtížnost kolem tří hodin. Cvičné mise jsou hodně jednoduché, a tak se nabízí otázka, proč byly do hry vůbec zařazeny. Vzhledem k orientaci na skalní příznivce žánru se dalo předpokládat, že člověk před Rainbow Six: Covert Ops Essentialsmonitorem už něco podobného v životě viděl a nepotřebuje tak neustálé vedení za ručičku. Osobně si myslím, že čas určený na návrh cvičných map mohl být efektivněji využit při vytvoření další ostré mise, kvalitativně srovnatelné s tou první. Ta je ostatně tím vůbec nejlepším, co autoři ve hře předvedli, a její dokončení na vyšší obtížnost je výzvou i pro ty zkušenější. Mise Lucky Snare je umístěna do prostředí deštného pralesa, kde skupina extremistů zajala pasažéry havarovaného letadla. Všudypřítomná zelená barva, která prakticky znemožňuje nalezení dobře maskovaného protivníka, nemožnost využití systému nočního vidění a kvalitně rozmístění snipeři vybrušují už i tak dokonalou atmosféru známou z nejlepších let RS. Každý chybný krok může být tím posledním. Zbylé dvě mise – Arctic Zebra (ruská polární stanice) a Brazen Heart (americké raketové silo) jsou však ke škodě hry kvalitativně o několik úrovní níže. Sečteno, podtrženo – jedna kvalitní mise na celou hru nemůže stačit nikomu!

Nedostatečný rozsah části pro jednoho hráče je vyvažován multiplayerovým Rainbow Six: Covert Ops Essentialsmódem. Na výběr máme LAN, TCP/IP, MSN Gaming Zone a Mplayer.com. Hráči zde mohou pořádat složitější akce na rozlehlejších mapách nebo se spokojit s jednoduchou přestřelkou na omezeném prostoru (zde se uplatní malé mapy z cvičných misí).

Na vysoké úrovni zůstalo zpracování předbojové přípravy. Svou jednotku můžete tradičně rozdělovat až do čtyř nezávislých skupin a pro každou z nich individuálně plánovat přesnou taktiku (ta se v průběhu mise může operativně upravovat). Na široký arzenál zbraní a svými schopnostmi se navzájem odlišující postavy jsme si už také zvykli.

Velký problém hry vidím v dnes již nevyhovujícím grafickém enginu. Jeho jedinou předností je, že si hru můžete vychutnávat na průměrných počítačích ve vyšších rozlišeních nad 1024x768 (pokud vám to fillrate dovolí). Překvapí nás však neesteticky vypadajícími hrubými barevnými přechody (viz. nebe v třetí misi) a hranatými postavami bez výraznějších detailů. Ty jsou sice stále věrně animovány, Rainbow Six: Covert Ops Essentialssnímání pohybu živých postav je však už standardem, a tedy více nutností než vymožeností hry. Jinak povedená první mise rovněž graficky neoslní, naráží na omezení enginu a tak si místy připadáte jako v zelené jeskyni polepené špatně navazujícími texturami.

Zvuková stránka je shodná s původním Rogue Spear. Většinu zvuků jsme již slyšeli a i hudba je stejná nebo velmi podobná. O důvod víc považovat Covert Ops jen za další datadisk.

Rainbow Six: Covert Ops Essentials je spíše dalším článkem do sbírky skalních příznivců žánru a referenční příručkou začínajícího teroristy než skutečnou hrou pro širokou skupinu hráčů. Pokud vlastníte všechny vydané tituly RS, hltáte knihy Toma Clancyho a rychlé připojení do internetu pro vás není problém, je to asi jasná volba. Jinak raději na Covert Ops rychle zapomeňte.

Rainbow Six: Covert Ops Essentials
Výrobce: Zombie Studios & Magic Lantern Playware
Distributor: Red Storm
Distribuce v ČR: zatím není definitivně rozhodnuto
Oficiální homepage: www.redstorm.com/rainbow_six
Minimální konfigurace: Pentium 266 Mhz, 64 MB RAM, 3D karta 4MB
Doporučená konfigurace: Pentium II 400 MHz, 128 MB RAM, 3D karta 16 MB
3D karty: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Víceméně datadisk k Rainbow Six určený pro skutečné milovníky žánru.
Hodnocení: 55%

Autor:




Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Další z rubriky

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.