Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Rainbow Six: Lockdown - speciální jednotky v ohrožení

  12:00aktualizováno  12:56
Nový díl oblíbené série Rainbow Six přinese velké množství změn do zavedeného konceptu. My vám je všechny předkládáme, abyste si sami mohli udělat obrázek, zda budou k lepšímu či horšímu.

Rainbow Six 4 Série Rainbow Six již neodmyslitelně patří ke stálicím herního průmyslu, ať si kdo chce říká co chce. Tým Red Storm Entertainment (homepage) jím za pomoci spisovatele Toma Clancyho rozproudil poptávku po taktických akcích, která trvá dodnes. V podstatě ke každému dílu vyšel jeden nebo rovnou několik datadisků a vybrané kusy se dostaly dokonce na konzole. Pro ně byla v poslední době vytvořena odnož Black Arrow, s níž však nové pokračování Ranbow Six, s podtitulem Lockdown, nebude mít nic společného. Půjde o plnohodnotný sequel se vším všudy a dost možná i s největší porcí revolučních změn za celou dobu existence série. Nejen proto si ho nyní představíme v podrobném preview.

První velkou změnou oproti minulým dílům bude mnohem větší propracovanost všech charakterů, kteří budou disponovat vlastní historií, náturou apod. Toto větší zosobnění se neděje náhodou, ale je přímo podložené rovněž propracovaným příběhem. Opět jde o protiteroristickou jednotku Rainbow Six, jež vždy tak hrdinně zachraňovala rukojmí a pacifikovala teroristy. Ovšem právě jedné takové, Rainbow Six 4 nepříliš legální, skupině, se činnost Duhové šestky vůbec nelíbila a nelíbí. Členové Rainbow Six se tak z lovců a ochránců veřejného blaha proměňují v naháněnou zvěř. Situace dojde dokonce tak daleko, že je jeden z nich unesen, což vyžaduje rychlé jednání. Hlavní dějovou roli si má zahrát snad ve všech dílech vystupující a známý Ding Chavez. Jinak se má často komplikovaná zápletka točit kolem nové hrozby bioterorismu.

První velkou změnou oproti minulým dílům bude mnohem větší propracovanost všech charakterů, kteří budou disponovat vlastní historií, náturou apod.

O individualizaci a představení jednotlivých postav slouží jejich podrobné složky v menu, ovšem ani hráči, kteří se jimi nechtějí prohrabovat, nemusí truchlit. Podstatné věci se dozví skrze loadingové obrazovky a také při hře, kdy má mezi členy jednotky probíhat čilá konverzace. Díky novým, animovaným briefingům vždy poznáte, jakou výbavu je vhodné si vzít s sebou do mise, abyste někde nezůstali na holičkách. Stejně takRainbow Six 4 napomohou i ukázky klíčových lokací. Vše má vypadat jako moderní vojenská akce, tedy i s patřičnými informacemi o všem potřebném.

Hra čítá šestnáct misí pro singleplayer, v nichž se podíváme do rozličných prostředí jako je například válkou zpustošená Jižní Afrika nebo o mnoho méně nápadně, přesto však zajímavé, lokace v holandském Amsterdamu nebo francouzském Marseilles. Mise mají být mnohem interaktivnější než posledně, se spoustou překážek, krytů a takticky výhodných míst. Jistou samozřejmostí je pak i moderní fyzikální engine, jenž se postará o realistickou průstřelnost různých povrchů i správnou implementaci nejen newtonových zákonů.

Velkých vylepšení se má dočkat i umělá inteligence, která se tentokrát musí vypořádat s mnohem spletitějším a nápaditějším designem úrovní. Jakožto Ding, jenž bude v roli hlavní postavy přítomný v každé misi, pořád budete moci rozdávat příkazy,Rainbow Six 4 jichž má být ještě o něco více, než ve „trojce“, na druhou stranu jsou roztříděny do logičtějších celků a jejich zadávání by mělo být mnohem plynulejší, aby tak nenarušovalo tentokrát vysokou dynamiku hry. Tvůrci dokonce tvrdí, že nebude tak často třeba sahat po příkazech, jelikož parťáci se o sebe umí velmi dobře postarat sami – v místnostech si hledají nejvhodnější úkryt, vzájemně se kryjí atd. Zatím je AI hotová jen z poloviny, ale již teď podle očitých svědků působí nadmíru kompetentně.

Pokud by byli teroristé stejně hloupí, hluší a slepí jako v minulém díle, těžko by se jich bál celý svět. I jim se naštěstí dostane nášupu virtuálních mozkových buněk, s nimiž také bude vhodně naloženo. Aby byla hra uvěřitelnější, dělí se protivníci do tří výkonnostních stupňů. Na prvním z nich potkáte klasické pohůnky, kteří pro vás reprezentují nejjednodušší kořist, byť disponují alespoň základními poznatky v oblasti taktiky. Druhý stupeň představuje mnohem vypečenější borce, kteří oplývají již nějakými těmi schopnostmi z oblasti koordinace, pohybují se opatrně, střílí Rainbow Six 4 uváženě z úkrytu a také nešetří granáty. Pokud se ale setkáte s těmi nejvytvrdlejšími nepřáteli, tedy teroristickými předáky, jde do tuhého. S nimi jsou boje opravdovou přehlídkou taktiky, poněvadž tito cvičenci mají téměř bezchybně reagovat na vaše pohyby a úroveň jejich AI je srovnatelná s vašimi spolubojovníky. Pokud byste s nimi náhodou měli problémy, obsahuje hra několik pomůcek, například jde o možnost savovat, kde se vám zachce či pomoc při zaměřování.

Rovněž co se týče grafické stránky, udělali tvůrci slušný skok. Tentokrát by vše nemělo působit již tak uniformovaným dojmem, ba právě naopak – pokocháme se mnohem pestřejší paletou barev i kontrastů a těšit se můžeme na nový systém nasvětlení, který velmi dobře zvýrazňuje rozdíly mezi interiéry a exteriéry. Skvěle vypadají i animace postav, především pak tolik opěvovaný rag-doll efekt, který následuje po smrti a dokáže mrtvolu realisticky zkroutit. Přepracování se dočkal i ovládací interface, jenž nyní reprezentuje vaše hledí, Rainbow Six 4 čímž pádem je pocit ze hry mnohem osobnější. Autoři tak chtějí docílit pocitu, že jste skutečným vojákem a ne jen kamerou přimontovanou ke zbrani. Hledí se při pohybu mírně klepe, což také dodává na uvěřitelnosti, stejně jako dopadající kapky při dešti.

Přepracování se dočkal i ovládací interface, jenž nyní reprezentuje vaše hledí, čímž pádem je pocit ze hry mnohem osobnější

Největším zbraňovým příslibem je zřejmě mikropuška MTAR-21, jinak se dočkáme stejné, ne-li větší nálože nejrůznějšího vybavení jako minule. Za zmínku stojí i noční a termální vidění, jež se mají dočkat velkého uplatnění. Celková hratelnost podle všeho učiní krok směrem k větší akčnosti, oproti taktice, což však rozhodně neznamená, že byste svůj mozek mohli úplně vypnout. Rainbow Six 4 se jen drží trendu doby a snaží se herní prožitek co možná nejvíce zintenzivnit, za což zřejmě pravověrní příznivci této série nebudou moc vděční, ale myslím, že si na nový, dynamický, systém rychle zvyknou. Navíc, když se ještě dočkáme propracovaného multiplayeru, který má mít paradoxně více modů ve svých konzolových variantách. Přesto se vedle klasických modů můžeme těšit například i na kooperaci. Jsme velice zvědaví, jak se nejrevolučnější díl Rainbow Six povede, ale pokud splní tvůrci vše, co slibují, tedy vynikající akční vyžití, propracovaný příběh s vyprofilovanými charaktery, tak se již teď nemůžeme dočkat. Pořád je tu ale možnost, že se to nepovede úplně podle představ.

Tom Clancy a hry

Spisovatel Tom Clancy je rozhodně průkopníkem ve všech oblastech a nejinak je tomu i v té počítačovoherní. Stal se podílníkem studia Red Storm Entertainment, které časem odkoupil UbiSoft a přes počáteční nesmělé pokusy vyprodukovali hned jednu z nejhodnotnějších taktických akcí Rainbow Six, která se dočkala ještě dvou povedených pokračování a velkého množství datadisků. Vedle licencí Clancyho románů firma tvořila i jiné tituly a nutno říci, že se jí dařilo. Dalším projektem, na němž se Tom podílel v roli konzultanta, byl Ghost Recon se dvěma datadisky. Jak už jsme řekli, Red Storm odkoupili Francouzi a dlouho vypadalo, že je s touto firmou víceméně konec a přežije jen Calncyho jméno, jelikož na další a zřejmě nejpovedenější hře začala pracovat montrealská pobočka UbiSoftu. Konkrétně šlo o špionážní Splinter Cell a pokračování Pandora Tomorrow, které patří k nejopěvovanějším hrám současnosti. RedStorm se však vrací s pokračováním Ghost Reconu a právě Rainbow Six, tudíž to již nevypadá tak, že by se jeho brány měly zavřít. Doufejme, že Tom Clancy zaštítí ještě velké množství her, ať už je vytvoří kdokoliv.

Index očekávání: 85%

Autor:


Témata: Ubisoft, virtuální

Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Nintendo na E3 opět ukázalo, že je úplně jinde než veškerá konkurence

E3 2018

Pomalu se blížím ke konci svých zápisků z letošní E3, a i když si dávám pečlivý pozor, abych „nenadržoval“ některé...

The Surge 2 láká na ještě detailnější odsekávání končetin

The Surge 2

Líbilo se vám skvělé akční RPG The Surge z loňského roku? Příští rok dostanete pořádný nášup toho samého.

Návrat mistra hororu. Fanoušci Cthulhu se mohou těšit na dvě nové hry

E3 2018

Pokud máte rádi hororové hry, tak byste si neměli nechat ujít chystané Call of Cthulhu a The Sinking City. Obě jsou...



Najdete na iDNES.cz