Pokud byste náhodou potkali nějakého zastánce názoru, že hry se neubírají směrem k masám, směle mu jeho domněnky vyvraťte ideálním příkladem. Rainbow Six. Od roku 1999 vydávaná a velmi úspěšná série taktických her se svým posledním dílem Lockdown poněkud ztrapnila. Větší plýtvání munice se sice, vzhledem k souběžnému vývoji na konzole, dalo čekat, avšak, že nás čeká prachsprostá akce s mizernou AI, to si po dobrých zkušenostech nemyslel nikdo. Ale stalo se, hodnocení se zastavila na nejnižších hodnotách za celou dobu vydávání, byť v celkovém herním spektru se ještě udržela v nadprůměru. Výrobce Red Storm Entertainment tak šel od kormidla, kam naopak usedlo renomované montrealské studio UbiSoftu, lépe řečeno jeden z jeho stočlenných týmů.
Ostatně již samotný koncept čerpající z oblíbeného seriálu 24 hodin, napovídá, že vyprávění bude značně hutné.
Napravit zkaženou reputaci nebude nic jednoduchého, avšak výběrem tématu tvůrci krok vedle dozajista neudělali. Las Vegas je místo jako vyšité pro zásah speciální protiteroristické jednotky, jelikož byste jen těžko hledali zkaženější a zároveň pro náboženské fanatiky provokativnější lokalitu. Vlastní příběh, na nějž bude tentokrát kladen dosud největší důraz, zatím nebyl odhalen a divili bychom se, kdyby UbiSoft tento svůj trumf vypustil jindy než krátce před vydáním, nebo dokonce vůbec. Ostatně již samotný koncept čerpající z oblíbeného seriálu 24 hodin, napovídá, že vyprávění bude značně hutné. Vegas ale nabídne jen dvanáct hodin akce v reálném čase. Hra začne v Mexiku, odkud se po krátké době přesuneme právě do města hříchu.Pokud se těšíte na návrat ke kořenům, zřejmě budete zklamáni, byť by toto rozčarování nemělo dosahovat takových rozměrů, jako u Lockdown. Taktická složka se sice oproti předchůdci rozšíří, ale pořád je prioritou svižná a vtahující hra, kde hlavní roli má hráčův prožitek, postavený výhradně na promítnutí příběhu do vlastní akce. Nedočkáte se žádných cut-scén, vše proběhne v enginu hry pod vaším přímým dozorem. Premisa tohoto dílu zní následovně: „cílem není zabíjení teroristů, nýbrž zachraňování rukojmích“ a právě toto motto je pro průběh hry určující, většina situací je na něm více či méně postavena.
Nejvíce ze všeho se zřejmě těšíme na ojedinělý design úrovní vyšperkovaných do posledního detailu. Vegas by mělo nabídnout relativně širokou plochu působnosti a výrazně tak zvětšit občas omezené prostory minulých dílů, což je pochopitelně dobře, ale vyvolává to otázku, zda nebudou lokace příliš prázdné a bez atmosféry. Odpověď se naštěstí zdá být poměrně jasná. Právě naopak! Mise odehrávající se v kasinech disponují jedinečným duchem. Všude samí zbohatlíci protáčející své žetony na přesně naprogramovaných ruletách, ubožáci vhazující své poslední drobné do chřtánu jednorukých banditů, honosné bary, všude samé sklo…prostě ráj pro pořádné přestřelky.
Vegas by mělo nabídnout relativně širokou plochu působnosti a výrazně tak zvětšit občas omezené prostory minulých dílů
A že bych jich hra nabízela málo, to se nemusíte bát ani omylem. Každou jednu kulku doopravdy pocítíte, ale přitom vypálíte nesčetněkrát. Někdy budete mít štěstí a nepřítele přímo na mušce, jindy se vám zase budou schovávat ve členitém prostředí, což otevírá prostor tzv. střelbě naslepo. Jedná se o speciální systém, jehož název mluví za vše a který Vegas vypiluje k dokonalosti. Prostě vypálíte nějakou tu salvu směrem, kde tušíte nepřítele a podle skřeků či utichnutí jeho palby poznáte, zda vaše taktika slavila úspěch, nebo se máte odhodlat k dalším pokusům. Při střelbě naslepo se kamera přepne do pohledu třetí osoby, abyste měli lepší přehled jak o prostředí, tak o vlastním tělu a zbrani. Ačkoliv jde o střílení do pléna, pořád je důležitý každičký pohyb.Tým se skládá z vás a dvou dalších členů, přičemž kooperace s nimi dozná výrazného utužení. Některé akce bez nich prostě nepůjdou splnit, budete se muset naučit fungovat jako tým, k čemuž vám dopomáhej vylepšená umělá inteligence, největší to slabost předchozích dílů. Na selský rozum i precizní fungování bylo myšleno již od samotného zahájení vývojových prací, takže by to snad mělo konečně dopadnout dobře, a to jak u parťáků, tak nepřátel, kteří už se snad nebudou bát vám nehezky zatopit.
Velice se těšíme i na zvýraznění vertikální osy levelů – už nepůjde pouze o placku s několika málo dvoupodlažními baráky, ale na scéně se objeví i výškové budovy, jimž se v Americe tak hezky říká – mrakodrapy. A proč to? Inu, aby si hráči mohli osahat kousky Sama Fishera i v sesterské sérii a mohli teroristy překvapit nečekaným slaněním do jejich úrovně. Po téhle stránce čekejte velké věci a škálu zbrusu nových možností i schopností.
Úchvatně hra působí i díky práci nového grafického nástroje, který se podle všeho může směle měřit se současnou špičkou. Efekty hra jen hýří, což u Las Vegas není od věci, místy nám to však připadá přeci jen mírně přehnané, ale takřka dokonalý morión-capturing zahání veškeré pochybnosti o kapacitách vývojářů. Skvělý prostředek k zábavě by měl nabídnout rovněž multiplayer s centrálním serverem nabízejícím spoustu vymožeností s ním spojených, kupříkladu sbírání bonusů v podobě zbraní apod.
Tým se skládá z vás a dvou dalších členů, přičemž kooperace s nimi dozná výrazného utužení.
Rainbow Six: Vegas možná není tím, co by si fanoušci původní série přáli, ale podle nás by aspoň nemělo jít o takový krok vedle, jako Lockdown. Vegas je jednoduše novou generací zřejmě již přežitého konceptu, tak doufejme, že ho autoři zpracují s úctou a ohledem na hráče. Podle všeho by to mohlo dopadnout ještě moc dobře!Index očekávání: 90%