Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

  • 0
Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého týmu vybudovat společnost, na jejímž kontě jsou jedny z nejchytřejších her posledních let.

Zakladatel Arkane Studios Raphael Colantonio si po vydání kritiky oceňované hry Prey potřebuje podle svých slov od herního průmyslu odpočinout, a proto odchází z čela společnosti. Ta se za 17 let své existence posunula z pozice malého, prakticky nezávislého týmu do současné podoby, kdy má dvě samostatná studia na dvou kontinentech. Colantonio odchází v přátelském duchu a k dispozici prý bude tak dlouho, jak bude pro plynulé předání manažerských pravomocí potřeba.

Raphael Colantonio (vlevo) a jeho kolega Harvey Smith

Colantonio založil Arkane Studios v roce 1999 s úmyslem vytvořit pokračování Ultimy Underworld. Byť měl podporu původních autorů, Electronic Arts jakožto vlastníci práv ke kultovní značce mu nedovolili pokračování vytvořit, a tak se z původního prototypu stal Arx Fatalis. Navzdory oslavným recenzím se jednalo o komerční neúspěch a studio se pohybovalo na hraně krachu. Od něj autory zachránila spolupráce s Valve a Ubisoftem takže v roce 2006 mohl světlo světa spatřil vynikající Dark Messiah of Might and Magic.

Arx Fatalis mělo být původně pokračování Ultimy Underworld

Po delším období, kdy tým pracoval na nikdy nedokončených projektech, například Return to Ravenholm ze světa Half-Life nebo LMNO Stevena Spielberga, se Colantonio potkal s legendárním návrhářem Harvey Smithem (mj. Deus Ex, System Shock) a jejich spolupráce později vyústila ve skvělý Dishonored, jenž „Arkanes“ katapultoval do první ligy. Dishonored, stejně jako později její druhý díl a nedávný Prey již vyšel pod křídly firmy Zenimax, která vývojářům přinesla potřebnou stabilitu a jistotu. Spolupráci se Zenimax si Colantonio nemůže vynachválit, přesto se rozhodl odejít a věnovat se svému synovi a utřídění myšlenek.

Nezbývá než mu poděkovat za spoustu úžasných her a doufat, že se jedná o odchod pouze dočasný. Podobně chytrých titulů, jaké byly pod jeho vedením vytvořeny, totiž bude vždy nedostatek.