Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ratchet & Clank: Size Matters - ještě něco na PlayStation 2

aktualizováno 
Nejnovější díl jedné z ikon PlayStation. Do jaké míry se povedla konverze PSP Ratcheta s podtitulkem Size Matters?
60

Ratchet & Clank: Size Matters

Platforma: PSP
Výrobce: High Impact Games

  • Zajeté mechanismy
  • Upgrade zbraní
  • Levelování
  • Množství planet
  • Ratchet
  • Vizualizace, kamera
  • Protivníci
  • Žádné inovace

Single i multiplayer vás udrží v pozoru několik desítek hodin.

Herní karta

Ratchet & Clank: Size Matters

Ratchet & Clank: Size Matters

Ratchet a jeho věrný robotický pomocník Clank jsou tu s námi od dob Jaka a Daxtera, tedy zhruba od launche druhé PlayStation. Tuto událost následovala vlna velice kvalitních pokračování a nyní, po necelém roce od vydání PS3, se série pomalu přesunuje i na next-gen. Handheldový díl Size Matters, jenž ve svém žánru po boku Daxtera exceloval, je v této době k dispozici i fanouškům na PS2. Na PSP slavil Ratchet úspěch díky tomu, že nabízel hratelnost podobnou té na „velké“ platformě – jenomže co pak nabídne port právě na konzoli PlayStation 2? Čtěte dál.

BonusWeb Video - gameplay

Za záchranou
Příběhová linka začíná prostě. Ratchet s Clankem odpočívají na pláži pod slunečníky, modré moře odráží paprsky slunce a zlatý písek se vedrem skoro škvaří. To je idylka připomínající pobřeží Karibiku, nicméně jde o podnebí planetky Pokitaru. Když tu náhle přiběhne malinká (ačkoliv divně hybridní) holčička a chce si vyfotit Ratcheta, Ratchet & Clank: Size Mattersjak se pere s plechovými roboty, kteří ji otravují jen pár kroků od zmíněné pláže. Ratchet se samozřejmě nenechá zahanbit, vstane, Clanka si hodí na hřbet a hurá do akce. Jakmile se v jeho kůži hráč prokousá kvanty protivníků, naskytne se mu vskutku prazvláštní podívaná: emzácký létající talíř se vznáší nad onou holčičkou a pomalu ji saje na palubu. Hrdinné duo však nestačí dostatečně rychle zareagovat, a tak je děťátko uneseno. Clank se tedy s Ratchetem vydává na záchrannou akci po galaxii.

Zezačátku je celkem sranda pozorovat hloupoučké nepřátele řítící se napospas smrti.

Co zůstalo
Celkově si hráč prohlédne tucet rozličných planet, skrz které se bude prokousávat pomocí různých zbraní a gadgetů. Již tato originalita Ratchetových pomůcek Ratchet & Clank: Size Mattersexcelovala v prvních dílech a není na ní co zkazit, za tu rozhodně vztyčujeme palec. Na začátku každé úrovně máte možnost navštívit upgradovací mašinku a pokud pečlivě sbíráte matičky a šroubky, můžete si dokoupit i nějaký nový kvér – každá mise totiž nabízí další z nespočtu zbraní, jež máte ve hře k dispozici. Do základního arzenálu hlavního hrdiny ale také patří kupříkladu plasmový hák, jímž se může zachytit za levitující bod mezi propastmi a přehoupnout se na druhou stranu. V první úrovni Ratchet získá mimo jiné i speciální konvici, která dokáže jakýmsi způsobem „oživit“ rostliny, jež posléze proudem zázračné kapaliny dovede až na místo, kde se zaseknul. Tam se povětšinou objevuje malý plácek naplněný pískem, do nějž právě oživenou rostlinu dokope. Z ní náhle vyroste zvláštní explozivní třešeň (když narazíte na polorozpadlou barikádu) či dlouhé výhonky formující se do tvaru žebříku (když ani dvojskok nestačí). Samozřejmě nechybí ani klasické Ratchetovo kladívko, kterým jde různě házet a rubat protivníky. Nesmíme také zapomínat na automatický level-up mechanismus, jenž funguje bezchybně a když tedy hráč používá pořád stejnou Ratchet & Clank: Size Matterszbraň, časem se zvýší její účinnost. Každopádně byl arzenál vyřešen skvěle a také díky němu nespadá hra do bídného průměru.

Při prokousávání se levely vás čas od času pobaví minihry, jež má na svědomí většinou kolega hlavního protagonisty, robot Clank. Ten sem tam vleze do nějaké té díry ve zdi, zmlátí pár nepřátel a zkomanduje mini-boty, kteří jeho povely vcelku slušně respektují. Jakmile si však budete chtít přivydělat nějaký ten peníz, později ve hře se nabídnou závody na skyboardech (létající prkna, něco jako ty ve hře AirBlade). Zezačátku je celkem sranda pozorovat hloupoučké nepřátele řítící se napospas smrti zaviněné pevnou stěnou, nicméně po pár frustrujících a neférových prohrách začnou jízdy nudit.

Ať už se díváme na Size Matters z jakéhokoliv pohledu, je to krok zpět.

A co se změnilo
Ratchet & Clank: Size MattersŽel bohu, port z handheldu na konzole se ne vždy vyplácí. A tak je zde velmi mnoho odpuzujících a otravných negativních faktorů, kvůli nimž je nejnovější díl R&C nejhorším v celé sérii. Hned první ve výčtu záporů hry figurují protivníci, jimž byla oproti ostatním hrám v rámci série ubrána inteligence a je to na nich také dost vidět. Příkladem jejich stupidity budiž situace, kdy přijdete do místa, kde se podle skriptů mají objevit a začít s vámi bojovat. Místo toho se tam přikutálí a začnou mlátit sami sebe – opravdu, nelžeme, je to tak. Mimo přiblbé protivníky je dalším minusem vizualizace. Jistěže, přece jen jde o PS2 hru, každopádně ani první díl na zmíněnou konzoli nebyl tak ošklivý. Hranaté textury, nízký frame-rate, občasné zasekávání se: to vše je hrůza. Další věcí je ukládací systém, jenž jsme vyzkoušeli jak na PS2, tak na PS3. Ani na jedné platformě nebyly savy spolehlivé, a tak jsme museli začínat každou misi od začátku. Tento problém se objevil u vícera lidí. Ani různorodé vtípky již nejsou tím, čím bývaly, a přítomnost důvěrně známých postav už tolik nepotěší – vše totiž kazí krátká cut-scene intermezza.

Ratchet & Clank: Size MattersA na závěr největší zápor Size Matters: kamera. Kamera, kamera, kamera. Mizerná kamera, která jen málokdy poslouchá agresivní pohyby pravou analagovou páčkou. Když je tedy problém v ovládání hry, není ani hratelnost zrovna nejlepší. Zatímco se hráč všemožně snaží ukočírovat kvér a konečně rozumně zamířit, nepřátelé si do něj zatím vesele rubou a mnohdy to celé končí smrtí Ratcheta. Dosti frustrující.

Hop sem, hop tam

PlayStation odedávna disponuje celým spektrem plošinovek, akčních adventur a známých hrdinů. Jistě jste alespoň jednou slyšeli o Spyrovi, Crashovi, Jakovi a Daxterovi, Laře Croftové či právě o Ratchetovi. Všechny zmíněné tituly byly velice úspěšné nejen díky PlayStation exkluzivitě, ale rovněž jim ke slávě dopomohly originální herní mechanismy a vylepšení, a staly se tak ikonami platformy z dílny Sony. Momentálně je ve vývoji pokračování Lary Croft pojmenované Underworld, nový Crash s podtitulkem Invasion of the Bandicoot Snatchers pro PSP a Legend of Spyro: The Darkest Hour na next-gen konzole a DS.

A ani multiplayerové hraní Size Matters nezachrání. Nabízí pouze split-screen režim pro dva hráče a ačkoliv každý ví, že má PS2 připojenou k síti jen malinký počet hráčů, absence onlinu je krok směrem vzad. Už na velké obrazovce vypadá PSP grafika hodně zle, tak si ji představte rozpůlenou na dvě části.

Špatný tah
Ať už se díváme na Size Matters z jakéhokoliv pohledu, je to krok zpět. Ať už Ratchet & Clank: Size Mattersmluvíme o chabém příběhu, mdlých scénkách, ošklivé grafice a omezené trvanlivosti, vše nasvědčuje tomu, že port z PSP nebyl dobrým tahem. A jestliže se divíte, že Ratchet může být opravdu tak špatný a myslíte si, že jsme proti němu nějak zaujatí, tak si tento PS2kový díl zahrajte. Ostatním bychom doporučili, aby PS2 ponechali prozatím zavřenou ve skříni, jelikož vážně není proč ji oprašovat. A pokud nutně potřebujete hrát Ratcheta, sáhněte raději po starším Locked and Loaded či next-genovém Tools of Destruction. Za tuto nepovedenou konverzi, jež nenabízí nic nového, není důvod utrácet peníze. Možná jen hardcoroví milovníci série o ni zavadí, aby mohli tvrdit, že hráli vážně všechny díly.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

60 %

Čtenáři

87 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 299 čtenářů



Nejčtenější

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Hearthstone: Knights of the Frozen Throne patří k těm nejzábavnějším expanzím

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.