Half-Life 2 je hrou, kterou si ihned po svém vydání oblíbilo mnoho hráčů. Celá řada z nich samozřejmě díky možnostem modifikace a tvorby svých vlastních map a jiných věcí dlouho neotálela a nechala svoji fantazii popustit uzdy. Přeci jen je v současné době tvorba modů o něco snadnější, než tomu byl dříve a tento fenomén se stává i dosti populárním. Ravenholm byl netrpělivě očekáván a po zdárném dokončení jsme se jej konečně dočkali. Co nás v něm čeká a kam nás zavede? Podařilo se autorům dosáhnout toho, oč usilovali? Konkrétně pro Half-Life 2 bylo, jak jsem již řekl na začátku, vytvořena celá řada herních módů, avšak také spousta z nich neupravovala nic více, než jen pár zbraní, lokací nebo nepřátel – k tomu všemu každá jednotlivě. Taková malinkatá modifikace pak ani nezabaví na déle jak pár minut, načež je nemilosrdně smazána z disku, a ti línější hráči si ji snad ani nenainstalují. Je to zkrátka odpad, který z valné většiny za nic nestojí, což je ale škoda. Ravenholm právě oproti těmto případům nabízí daleko více, než jen pár úprav zabalených v „hezčí“ grafice s pár novými mapami. Vítejte ve zcela novém příběhu, který přináší nové mapy, dokonce jednoho poupraveného nepřítele a vše je okořeněno příjemným dabingem. Ravenholm čeká…
Začínáme, připravte se!
Vše začíná vcelku hezkým intrem, které vás vnoří do příběhu a musím říci, že jsem byl překvapen úrovní jeho zpracování. Vlastně jsem tak trochu čekal hru, jenž vás ihned vhodí do akce bez hlavy a paty, a pokud nějakou hlavu bude mít, tak značně „nehezkou“ a „nevzhlednou“ – resp. jen pár řádků textu, s nimiž by odbyli hráče a šmytec, což zde nehrozí. Inu, úroveň modifikací se opravdu začíná zvyšovat. Kdo ví, kde budeme za pár let? V průběhu hraní jinak následuje akce za akcí a nechybí ani naskriptované sekvence. Některé vydařené více, některé méně, avšak to je jen malou vadou na kráse celé modifikace – občas mi jisté sekvence přišly trochu krkolomné. Postupem času si projdete řadou lokací, které navazují svojí atmosférou, dá se říci, na jednu temnější kapitolu ze samotného Half-Life 2. Hororová akce sebou tedy samozřejmě nese temná zákoutí a nevyzpytatelné chvíle, kdy se na vás tuhle nečekaně vrhne několik nepřátel zpoza rohu a vy jen zběsile střílíte hlava nehlava. To vše tu samozřejmě je a doslova dech beroucí lokací je Temný les, jenž vás zavede do prostředí tmavého a vlhkého lesíků, který samozřejmě nevěstí nic dobrého. Krajina disponuje takovým nepopsatelným kouzlem. Člověk by snad až vytáhl piknikový košík, rozložil deku a rozplýval se – samozřejmě se zbraní po svém boku. Krvelačné potvory si s vámi ale čaj bohužel nedají, s tím musíte počítat (nikdy sebou neberte více zásob jídla, než musíte…). To jsem ale jen tak odbočil.
Prostředí je vesměs jinak v průběhu hry poměrně pestré a rozložení lokací dává smysl, což nebývá pravidlem. Nestane se ani, že by zvídavý hráč mohl narazit na nějaká „hluchá místa“, kdy uvidí nesmyslné uspořádání budov apod. Bývá to totiž častý nešvar nejedné modifikace, avšak Ravenholm jej s elegancí obešel. Po stránce hororového zážitku ale nečekejte nic, u čeho byste si museli zakrývat oči nebo s úlekem utíkali od monitorů. Řekl bych, že ani nebylo vyloženě záměrem autorů vytvořit hororovou hru, jakožto spíše vnořit hráče do akčního příběhu s kapkou temnoty a tajemna. Co do nepřátel, budete vesměs potkávat staré známé tváře, ale autoři dokonce na hráče připravili jedno menší překvapení – Headcrab v novějším provedení. Inu, poslat jej do hrobu by bylo málo, nešetřete tedy municí. To se totiž nikdy nevyplácí.
Ravenholm hezky česky
Jelikož se jednou za dlouhou dobu jedná o český mód, samozřejmě od něj lze očekávat českou lokalizaci. Titulky jsou samozřejmé, ale dabing může překvapit leckoho, a já byl jedním z nich. Samozřejmě je jasné, že amatérští tvůrci modifikací, a vlastně tak i různí freeware vývojáři nedisponují profesionálním vybavením pro záznam zvuku. Nečekejte tedy nic závratného a překvapujícího. Dabing ale dotváří v Ravenholmu celkovou atmosféru a byť není profesionální, určitě jím bude kdekdo mile překvapen. U čeho
|