Vývoj na titulu, svého času pracovně označeném jako Rayman 3, byl zahájen již před dvěma roky. A nyní má nabídnout dva hlavní herní módy: Race a Battle. V Race budou hráči závodit (standardní splitscreen) ve 12 úrovních v nepříjemně interaktivním prostředí, v němž se vyjma různě vysoko položených platforem pro zdolání nadějete zlomyslných nepřátel, pastí apod. Nicméně tato interakce nabízí též momenty, kdy kupř. projdete padacími dveřmi a před nosem svého soka je zavřete, čímž ho pěkně zpomalíte (a pěkně naštvete).
Battle režim nabízí tři různé herní modifikace. Jakýsi deathmatch, v němž sbíráte zbraně a střelivo volně se povalující ve vybraném levelu (stejně jako power-upy) a likvidujete různě se vyskytující oponenty. Pak je tady mód, v němž disponujete sice jedinou zbraní, ale její efekt - zmrazení protivníka - vám tady poskytuje žádaný několikasekundový náskok při sbírání krystalů, a kdo jich má nejvíce vyhrává. Posledním battle režimem je analogie klasického capture-the-flag.
Rayman Arena nabízí osm hratelných charakterů jako Globox, Razorbeard a samozřejmě Rayman. Přičemž všechny postavy mají disponovat Raymanovými dovednostmi jako je skákání nebo helikoptérový let, přičemž zásadní rozdíl bude v animaci vykonávání těchto činností.
Čeká nás tady opravdu hodně netradiční Rayman, ale jeho akčního pojetí bych se osobně tolik nebál. Nicméně na vánoce na PC/ PS2/ Xboxu (tady jako Evropané později) budeme patrně všichni moudřejší.