Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Re-volt

  11:06aktualizováno  30. ledna 2000 11:07
Re-volt
Re-volt

Já ty vývojové týmy nějak nechápu. Proč se už někdo nepokusí o nějakou převratnou novinku? Zase tu máme další hru, která nijak nevybočuje z řady. Prostě a jednoduše, je to opět automobilová závodní hra. A kdo přišel na to, dělat další závody aut, když už jich je tolik? Byl to Nick Baynes. No a kam bychom Baynese zařadili?!? Přece do vývojového týmu Probe, který se proslavil velice úspěšným titulem Forsaken. Ale počkat. Podívejme se této hře více na zoubek. Ono to vlastně není další znuděné závodění typu Need for Speed. Je to celkem originální nápad. Jsou to závody s RC (Radio controlled - tedy rádiem dálkově ovládanými) modely aut.

Teď bychom si mohli položit otázku, proč tu takové závody nebyly dříve. Odpověď zní "nevím". Vždyť to musí být každému jasné, že takovéto závody by mohli být po stránce hratelnosti vynikající. No a hratelnost je to, co hráče u hry upoutá nejvíc. Každý se snaží dát do hry co nejvíce nejrůznějších efektů a vymyslet dokonalý příběh, ale proč neudělat naprosto bláznivé závody malých aut. Re-volt Přemet sem, náraz támdle a auto se jenom překulí a za chvilinku jede dál. To je prostě super. Žádné starosti, jestli se přitom pádu auto trošku nezničilo, prostě nic. Já bych Re-volt přiradil k Micro Machines, ale ty nejsou zdaleka tak zábavné. Ono se to asi k ničemu přiřadit nedá. Zatím vám musí stačit, že jsou to bláznivé závody.

Tedy podle této věty byste si mohli myslet, že Re-volt je nějaký nerealistický. Ale to vůbec není pravdou. Probe nám totiž slibuje zajímavý mix arkádovitého ježdění, ale se vzhledem a povahou simulátoru, protože fyzika jízdy je založena na co nejrealističtějším ztvárnění jízdy s dálkově ovládanými auty. Vždyť jste určitě vlastnili nebo viděli v akci taková ta autíčka na dálkové ovládání, tak si dokážete představit, jak se asi budou chovat.

A jakpak je na tom grafika? Podle mě více než dobře. Spíš vás ta grafika přímo uchvátí. Výborně vymodelovaná autíčka se pohybují v opravdu skvělých, designově do detailu vychytaných prostředích. A ty efekty taky stojí za shlédnutí. Nebo to, jak se auta pohybují po lesklých podlahách, odrazy se zrcadlí na podlaze i na autě, vše má reálné stíny, vypadá to prostě skvěle. Ostatně nezapomeňte na to, že stejný tým má na svědomí již zmiňovaný Forsaken.

Re-volt

Tratí zde najdete třináct v sedmi rozdílných prostředích pro single-player a k tomu ještě čtyři arény pro multi-player. Tak dokonale designované tratě můžete potkat opravdu jenom v Re-volt. Žádné ohraničení tratí nějakými patníky nebo podobně. Je tu dokonalá volnost. Projedete se v tiché uličce, botanické zahradě, supermarketu, muzeu, na lodi, na divokém západě a ve světě hraček. Každá trať má své "vychytávky". Například na trati potkáte basketbalový míč, který je větší než vaše auto a když do něj narazíte, začne se kutálet nebo když sjedete moc rychle ze schodů, tak se převrátíte a pak záleží na hmotnosti auta jak dlouho se budete kutálet atd. Ale snad jste si nemysleli, že vám těch "pár" tratí bude stačit?!? Ono to totiž není všechno. Probe si na nás totiž připravil editor tratí. Není to skvělé? Prostě dohrajete všechny tratě a pak si vymyslíte sami nějakou báječnou trať. Dodáte tam nápady, které vám chyběli ve hře. Potom si můžete s kamarády své výtvory vyměňovat. To pak bude tratí. A navíc ještě Internet, kde pro vás budou připraveny další oficiální tratě od Probe.

No a teď se dostáváme k výběru autíček. K dispozici jich budete mít celkově dvacetosm. Každé z nich je ve vlastnostech a v designu úplně jiné a jsou rozdělena na elektrické a motorové Vlastnosti vozítka jsou čtyři. Maximální rychlost, akcelerace, váha, převodovka. A nejde jen o velice známá auta z reklam a podobných věcí. Re-volt Jsou tu i různé prototypy podle fantazie Probe. Dvacetosm aut je už celkem dost, ale stejně jako u tratí to není vše. Bude zde možno opět použít Internet a podívat se na oficiální stránky Probe, kde jsou k dispozici další nová auta. No je to prostě geniální.

Zvuky. Tak u této kapitoly vám toho bohužel moc nepovím, protože o soundtracku se mi toho moc dovědět nepodařilo :-(. I když jestli bude tak kvalitní jako je v demu, tak vám řeknu, máte se na co těšit. Zvuky jsou prostě takové, jaké by měly být. Auta si bzučí, ať už jde o elektrická či motorová. Zvuky na pozadí jsou docela pěkné jako například alarm, který můžete slyšet v muzeu či zvuk sekačky v tiché uličce. Ale u tohoto tématu by se chtělo zastavit až v plné hře.

A co hra jako taková? V single-player je to pět módů ježdění. Na výběr máte mezi tréninkem tratí, jízdou na čas, bojovým režimem, jedním závodem nebo šampionátem, kde musíte dojet mezi prvními třemi, abyste se dostali do dalšího závodu a v určité části hry máte možnost změnit své auto. A co multi-player? Ten nezůstává vůbec pozadu. Můžete si zahrát až ve dvanácti lidech přes Internet nebo LAN.

Re-volt

Málem bych úplně zapomněl na bonusy. Systém přibližně stejný jako například v Rollcage. V závodě seberete bonus, který vám poslouží jako zbraň či past na protivníka. V jedné chvíli můžete mít pouze jeden bonus. A teď seznam bonusů. Takže můžete sebrat například turbo (poslouží jako zrychlení na určitou chvíli), elektrický šok (vaše auto začne probíjet a když probije do protivníkova auta, tak jeho auto bude na chvilku mimo provoz), olej (to pak pěkně klouže, přičemž je rozdíl, jestli vjedete do oleje jen jedním kolem nebo všemi), bombu (to si pak zahrajete na babu :-)), malý ohňostroj (poslouží místo raket) a speciální bonus (to se pak všechny autíčka na chvilku zastaví). Jo a málem bych zapomněl na vodní bomby, kulečníkovou kouli a vybuchující bonusy. Je legrace, dát například do nějak prudké zatáčky olejovou skvrnu. To vám zaručí, že protivník zatáčku "nevytočí". A v multi-playeru je to ještě větší sranda :-).

A teď už nám nezbývá nic jiného, než se na tyto originální závody těšit. Snad to nebude dlouho trvat. On má totiž Re-volt vyjít již v srpnu. Už se na to těším.

Autor:




Nejčtenější

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Další z rubriky

Call of Duty: WWII
Call of Duty: WWII se hraje skvěle, jen na ženské postavy jsem si nezvykl

Úspěšná herní série Call of Duty se s letošním dílem vrací do druhé světové války. O víkendu jsme vyzkoušeli hru více hráčů a boje v Normandii na Pointe du Hoc...  celý článek

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.