Reach for the Stars

Reach for the Stars
Reach for the Stars

Když v roce 2056 po 28 letech letu vstoupila první sonda do systému Alphy Centauri, bylo jasné že došlo ke zlomu mezihvězdné bariéry. A díky zdokonalení kryogenní technologie se v roce 2109 do tohoto systému dostala i první lidská posádka. Chtělo to ale něco, co by dobu letu značně zrychlilo. Byla tu jistá teorie, která na papíře vypadala sympaticky, ale reálně se vyzkoušela až při spuštění projektu Pathfinder I. Šlo o to, jestli je možné dva velmi vzdálené body ve vesmíru spojit proudem energie a jestli by se dal časoprostor zakřivit dle potřeby. V červnu roku 2198 Pathfinder I, bezposádkové plavidlo vklouzlo do hyperprostoru a zvládlo vzdálenost šesti světelných dnů za dvě hodiny. V roce 2207 dosáhl Pathfinder II s lidskou posádkou Alphy Centauri a tak jako Sputnik začal vesmírný věk, Pathfinder II začal věk mezihvězdný.

Ale to, že hvězdy jsou již skoro na dosah, přineslo jak radost, tak strach. Vždyť když jsme toho schopní my, tak i někdo jiný. Reach for the Stars Nebylo moc těch, co si mysleli, že jsme ve vesmíru sami a tak se debatovalo jestli, když dojde ke střetu s cizí rasou, ji máme vítat s otevřenou náručí nebo s kanónem v ruce. Ať tak či onak, v roce 2216 je flotilou spojených národů zkoušena první ničivá vesmírná zbraň. Politika "buď vždy připraven" se vyplatila, když v roce 2235 vstoupila průzkumná jednotka do systému Deneb a byla napadena Saurischi, útočnou plazí rasou. Ačkoliv první bitvu lidstvo prohrálo, nakonec pro něj válka dopadla vítězně. Ale tato rasa nebyla tak velké nebezpečí, jak si mohli mnozí myslet. A tak lidstvo a Saurischi podepsali pakt proti novému společnému nepříteli, agresivní rase zvané The Hive. Válka trvala přes dvě stě let a dohnala lidstvo na okraj zničení. To co začalo letem ke hvězdám, skončilo hořkým bojem o přežití.

Vyňato z Historie Vesmíru
Reach for the Stars (RFTS), kterou vyvíjí SSI, je tahová vesmírná strategie, kde zakládáte nové vesmírné kolonie, objevujete nové technologie a podmaňujete mimozemské rasy. Původní RFTS vyšla někdy v roce 1980 a v západních zemích sklízela úspěchy a hromady ocenění Hry roku. Od té doby utekla již pěkná řádka let a došlo k mnohonásobnému technickému pokroku. Např. v původní RFTS byli nároky na paměť 64 KB a v nové verzi je to 64 MB.

Reach for the Stars

Ve hře se budete moci potýkat až s šestnácti rasami, které budete moci likvidovat jak vojensky tak politicky, např. spojit se proti společnému nepříteli, uvalovat embarga, uplácet, vybombardovat nepřátelskou planetu či ji obsadit. Jak již jsem se zmínil ras je ve hře šestnáct a každá by měla mít svou vlastní kulturu a technologii. Např. Saurischi jsou národ s vysoce vyvinutým společenstvím, ale jejich lodě jsou problémem jen pro slabé štíty, Klaa-Keen jsou zase vysoce inteligentní a technologicky vyspělou rasou, která jedná vždy podle logického uvážení, špatně se s ní vyjednává a má velmi nebezpečnou palebnou sílu atd.

Ve hře by mělo být přes 288 rozdílných vesmírných plavidel, z nichž každé se hodí k jiné strategii boje. Např. takový Cetaci Moray Class Dreadnought je velmi dobře manévrovatelná loď se silným štítem, ale zase s chudou výzbrojí.

Autoři dále slibují: každá rasa bude mít svůj vlastní vývojový strom, 200 hvězdných systémů, možnost hraní přes kabel a internet, dlouhé kampaně, přes třicet scénářů či možnost vytvoření vlastního scénáře v přidaném editoru.

Reach for the Stars by měla vyjít někdy na jaře tohoto roku.


Témata: Země (planeta)