Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ready 2 Rumble Boxing – Round 2

  12:00aktualizováno  28. února 10:59
Box, některými proklínaný a zavrhovaný, si cestičku k počítačovým hráčům příliš často nenajde, proto každý pokus sledujeme dvakrát tak pozorněji. Rumble Boxing mimo jiné nabízí propracovaný systém tréninku, ale nás spíš zajímalo, jak se boxuje přímo v ringu. A výsledek je...

Ready2Rumble Boxing: Round 2

Kromě oblíbeného hokeje a fotbalu se jiné sporty neobjevují už v takové frekvenci, proto je nasnadě, že mě zpracování boxu, navíc na GBA, velice zajímalo. Upřímně, myslíte si, že má v herním ztvárnění co nabídnout hra, ve které jde "pouze" o to rozbít několika soupeřům - pořádnými údery rukou – ústa? Rumble Boxing, prostý jakéhokoli úvodu, nám vlastně ani nic jiného nepředvádí, avšak jenom o tom mlácení do soupeřů to také není. Každý správný sportovec musí pořádně trénovat, pokud chce dosáhnout nějakého výsledku a nejinak by si měl počínat i hráč.

Rumble Boxing obsahuje tři základní režimy – arcade pro rychlou hru, kdy rovnou vlezeme do ringu a zkusíme své štěstí. Následuje režim přežití, který ocení zejména zkušenostmi ostřílení hráči, neboť se postupně utkávají s dalšími a dalšími soupeři, aniž by se jim léčila energie. Nicméně jako nejzajímavější možnost se mi jeví až volba šampionát, jež v sobě zahrnuje již zmíněný trénink a svého svěřence si vedete k vítězství takříkajíc od plenek. Vybranému charakteru sice nechybí bojový duch, ale to ostatní, třeba síla a rychlost, mu jaksi schází a proto před každým turnajem podstupuje některý z tréninkových programů dle vlastní volby. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti – tak nějak zní chytrá poučka a v případě Rumble Boxing platí dvojnásob. Trénink totiž spočívá v posilování, kdy například zvedáte činky, či taktickém boxování na cíl; naopak cvičení o pozici dál si cení rychlosti. Zůstává čistě na vás, v jakém odvětví podniknete vyčerpávající cestu vedoucí k zlepšení v dané oblasti.

Ready2Rumble Boxing: Round 2

Trénování v sobě svým způsobem ukrývá druhou část hry a předesílám, že byste se měli rovnou pořádně připravit na rychlé mačkání všech tlačítek na GBA. Po předchozích zkušenostech se skutečně jedná asi o nejnáročnější hru, jejíž dlouhodobé hraní inklinuje k – jak to říci a neurazit – silnému opotřebení tlačítek. Dejme tomu vzpírání – v této disciplíně střídavě mačkáte A a B a délkou stisku vyjadřujete výkon, jež by měl být optimální. Tedy ani hodně, ani málo. Vaše snažení vám samozřejmě indikuje graf, čili vždy přesně víte, jak dobře (špatně) si stojíte. Po vypršení časového limitu přijde procentuální hodnocení s komentářem a následně to trochu důležitější – body zkušenosti přerozdělené do jednotlivých schopností (ty jsou tři). Ale nejenom vzpíráním se "udělá" nejlepší boxer a tak na řadu přicházejí disciplíny, v nichž musíte pružně a rychle reagovat na požadovanou událost. Například se vám ukáže symbol pravého háku a vy byste měli stisknout příslušná tlačítka. Když se vám nezadaří, ztratíte body, ale hra samozřejmě nebere žádné ohledy a pokračuje nezávisle na vašich reakcích dále. Některé z těchto tréninků vám přejdou rychle do krve, ale u hodně z nich se můžete trápit déle. Chvilku mě to bavilo, ale je jasné, že i přes jistou variabilitu cvičení mačkáte v podstatě jen co nejrychleji tlačítka, což se posléze odráží i na celkové zábavnosti. Upřímně – chyběla mi nějaká silnější motivace.

Slušelo by se podotknout, že Rumble Boxing nespadá do kategorie těch nějak extra vážně pojatých boxerských klání, protože ve výběru nalezneme i takové exoty jako robota a podobné "nepravděpodobné" rohovníky. Mé experimenty Ready2Rumble Boxing: Round 2 ukázaly, že v podstatě příliš nezáleží na počáteční volbě, protože charakter boxera se utváří až během hry. Nicméně je nasnadě, že těžký sumo obezita spoléhá na sílu úderu, zatímco šlachovitý človíček těží ze své rychlosti. I tak se mi ale osvědčil robot coby relativně vyvážený charakter. Mimochodem, jste-li žena, mám pro vás dobrou zprávu – nemusíte hrát za chlapa, protože výběr zahrnuje i závodnice "něžného" pohlaví. Ale jak říkám, na volbě nezáleží, protože buďto se vám ovládání dostalo do prstů a vyhráváte s jakýmkoli závodníkem turnaj za turnajem, nebo si s ovládáním nerozumíte a dostanete KO s robotem, ženskou, chlapem... s každým. A nenechte se mýlit, už první turnaje pečlivě prozkouší vaše kvality – ono to trvá docela dlouho, než někomu pořádně "naložíte". Já už skoro zuřil, než se mi podařilo skolit prvního týpka a vůbec nic nenasvědčovalo, že by se situace lepšila. Když už jsem vyhrál, zbývaly mi poslední milimetry energie, čili spíše než dobré boxerské schopnosti mi pomohla náhoda. Zato oponent – ten se v různých speciálech (speciální techniky) doslova vyžívá, zatímco já tápal nad tím, jak vykouzlit pravý hák.

Vlastní souboje mi přijdou poměrně matoucí. Probíhají 2D, ovšem ring se tváří všelijak, různě se posouvá a snaží se navodit 3D atmosféru. To by mi nevadilo, ba naopak, jenže arény, ve kterých se vše odestává, občas až přespříliš hýří barvami, že se v nich závodníci lehce ztrácejí. Problémová mi také přijde situace "tělo na tělo", protože postavy boxerů zmateně splývají – navíc se soupeř snaží jít za každou cenu proti vám, proto ani na taktiku moc prostoru nezbývá. V Ready2Rumble Boxing: Round 2 těchto situacích mi přijde logický spodní úder na bradu, ale ejhle, ten největší problém je právě v úderech. Připadá mi, že ovládání mi vůbec nerozumí a přestože mačkám adekvátní tlačítko, panák se na můj příkaz vykašle. Raději inkasuje ránu. Různé vzdálenosti zřejmě korigují použitelnost některých úderů, ale jak již padla zmínka, počítač si vede zatraceně dobře při bližším kontaktu. Trochu divně působí i krytí dvou pásem, čili kryjete-li si střed, počítač stejně většinou zaútočí na hlavu. Naopak útočíte-li vy, oponent většinou kryt vychytá správně a následným protiúderem kontroluje situaci.

No, jak vidno, Rumble Boxing rozhodně nepíše historii převratných her na GBA. Za zmínku stojí i "ruční" systém ukládání pozice přes vypisování dlouhých kódových sekvencí. Osobně bych nic nenamítal proti klasickému save, ale budiž. Ani v oblasti multimediálního zpracování nemá hra prakticky co nabídnout. Na to, že se téměř vše odehrává v ringu a několika tréninkových místnostech je hra graficky taková malá, průměrná chudinka, nemluvě o zvucích a hudbě. Předpokládám, že s boxem se asi zase dlouho nesetkáme, ale ani to mě nepřinutí, abych nad touto skutečností přivíral oči. Nepochybuji, že někteří hráči najdou harmonii v systému ovládání, která mě přijde silně nestandardní. Stejně jako absence multiplayeru, což je tedy doslova ostudné!

Ready 2 Rumble Boxing – Round 2
Výrobce/Distributor Crawfish Interactive / Midway
Platforma GameBoy Advance
Vibrace: ne
Ukládání pozic: passwordy
Multiplayer: ne
Verdikt: Průměrná záležitost, která při absenci multiplayeru ztrácí po čase své kouzlo - tedy v případě, že do tajů zdejšího boxování vůbec proniknete.
Hodnocení: 50%

Autor:


Témata: Posilování, Robot


Nejčtenější

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Hry z Xboxu, které fungují na Xboxu One
Třináct her z původního Xboxu lze nyní hrát na Xboxu One. A vypadají lépe

Od dnešního dne je možné na Xboxu One hrát třináct her, které vyšly na původní Xbox. Všechny běží v rozlišení 1080p, mají lepší snímkování a nahrávací časy.   celý článek

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

South Park: Fractured but Whole
Pšoukání se časem omrzí i v South Parku. Recenze Fractured but Whole

Populární seriál Městečko South Park se vrací v ambiciózním herním zpracování a ani tentokrát své předloze ostudu nedělá. Kromě třaskavé nálože záchodového...  celý článek

Grand Theft Auto Online
Rockstar vysvětlil, proč GTA 5 nedostalo žádné příběhové přídavky

Navzdory všem očekáváním nedostalo Grand Theft Auto 5 žádný příběhový přídavek a veškerá podpora autorů se soustředila pouze na on-line složku. Znamená to, že...  celý článek

Další z rubriky

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Empathy: Path of Whispers
RECENZE: Jaký je svět bez lidí? Empathy ho ukazuje po apokalypse

Empathy je jedna z těch her, v níž nepotkáte jediného člověka. Podobně jako třeba v Everybody's Gone to the Rapture nebo Dear Ester to však má svůj důvod....  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.