Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ready or Not bude notně krvavá simulace práce zásahové jednotky

aktualizováno 
Prakticky zaniklý žánr taktických týmových stříleček à la Rainbow Six či SWAT oživuje v nově oznámené hře malé nezávislé studio. A první informace vypadají více než dobře.

Příznivci taktických akcí asi neprožívají poslední dobou nejšťastnější období. Ne že by poslední tituly sérií Rainbow Six nebo Ghost Recon byly špatné hry, to vůbec. Poněkud se ale vzdálily od původního konceptu, kterým bylo především taktické plánování a opatrný postup. No a taková série SWAT je už od svého legendárního čtvrtého dílu úplně u ledu. Mezeru na trhu zavětřili vývojáři Void Interactive, a proto chystají zajímavě vypadající hru Ready or Not, na kterou minulý týden zveřejnili první trailer.

Násilí není pěkné

Ready or Not

Ready or Not

Různých trailerů vidím měsíčně desítky a popravdě už začíná být těžké, aby mě mezi těmi zběsile sestříhanými „cool“ záběry něco dokázalo vyloženě zaujmout, ovšem Ready or Not se to podařilo. Byť z něj není příliš jasné, jak se to bude vůbec hrát, syrovost některých scén vzbuzuje naděje, že autoři tentokrát míří na přesně zacílené publikum, nikoli na co nejširší masu.

Těžce zraněný člověk, jemuž mezi rty probublává krvavá pěna, působí až nepříjemně realisticky, zubožené lidské postavy, které v jedné ze scén policejní komando osvobodí, se pak také značně liší od typických rukojmích, na které ve hrách můžeme narazit.

Nepochopte mě špatně, rozhodně se v podobných výjevech nevyžívám, ale možná je načase konečně ukázat i tu odvrácenou část přestřelek. Autoři chtějí co nejvíce simulovat práci policie a motivovat hráče, aby se ke střelbě ostrými náboji odhodlali jen v případech, kdy to bude nezbytně nutné. Na modelech zásahů si tedy dávají opravdu záležet včetně detailů jako realisticky se rozstřikující krev.

SWAT 5?

Ready or Not nabídne kooperativní multiplayer, ale užijí si i vlci samotáři. Základním prvkem úspěchu je pečlivé plánování. To se provádí na taktické mapě před samotným výsadkem a je jen na vás určit, jaké vybavení své jednotce přidělíte, kudy do objektu vpadnout a případně zda-li vypnout elektřinu či odstřihnout telefony.

Fotogalerie

Během samotné akce pak musíte postupovat pečlivě a navzájem se krýt. Asi je zbytečné zdůrazňovat, že jeden zásah znamená většinou rovnou smrt, nebo minimálně vyřazení z akce. Na systému krytí se a vykukování zpoza překážek si autoři dávají hodně záležet, už jen možností, jak například otevřít dveře, je nepřeberně.

Je úžasné, co za přibližně rok vývoje dokázalo vytvořit studio o pouhých třech lidech. Veškeré vybavení je vymodelováno do nejmenších detailů a během akce je také na postavách vidět. Pokud má někdo z členů vašeho týmu u sebe slzný granát nebo třeba štípačky, nemá je schované někde v kapse, ale skutečně mu visí na vestě. Graficky to také nevypadá vůbec špatně, ale ještě jsme neviděli skutečné záběry ze hry, takže se zdržíme hodnocení. I tak se už odvažujeme opatrně těšit. Bohužel není jisté, kdy se výsledku dočkáme, protože datum vydání ještě nebylo oznámeno.

Autor:




Nejčtenější

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Cuphead
RECENZE: Nesnesete pomyšlení na to, že prohráváte? Cuphead není pro vás

Kdyby ve 30. letech existovaly videohry, určitě by byly dvourozměrné a zatraceně těžké. Stejně jako Cuphead.  celý článek

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Blizzcon 2017 - bonusové in-game předměty
Koupíte si virtuální lístek na Blizzcon? Získáte tyto in-game předměty

Blizzcon je svátek všech fandů her od Blizzardu, který letos poběží od 3. do 4. listopadu. Podívejte se, jaké předměty do her získají majitelé virtuální...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.