Ready or Not bude notně krvavá simulace práce zásahové jednotky

Prakticky zaniklý žánr taktických týmových stříleček à la Rainbow Six či SWAT oživuje v nově oznámené hře malé nezávislé studio. A první informace vypadají více než dobře.

Příznivci taktických akcí asi neprožívají poslední dobou nejšťastnější období. Ne že by poslední tituly sérií Rainbow Six nebo Ghost Recon byly špatné hry, to vůbec. Poněkud se ale vzdálily od původního konceptu, kterým bylo především taktické plánování a opatrný postup. No a taková série SWAT je už od svého legendárního čtvrtého dílu úplně u ledu. Mezeru na trhu zavětřili vývojáři Void Interactive, a proto chystají zajímavě vypadající hru Ready or Not, na kterou minulý týden zveřejnili první trailer.

Násilí není pěkné

Ready or Not

Různých trailerů vidím měsíčně desítky a popravdě už začíná být těžké, aby mě mezi těmi zběsile sestříhanými „cool“ záběry něco dokázalo vyloženě zaujmout, ovšem Ready or Not se to podařilo. Byť z něj není příliš jasné, jak se to bude vůbec hrát, syrovost některých scén vzbuzuje naděje, že autoři tentokrát míří na přesně zacílené publikum, nikoli na co nejširší masu.

Těžce zraněný člověk, jemuž mezi rty probublává krvavá pěna, působí až nepříjemně realisticky, zubožené lidské postavy, které v jedné ze scén policejní komando osvobodí, se pak také značně liší od typických rukojmích, na které ve hrách můžeme narazit.

Nepochopte mě špatně, rozhodně se v podobných výjevech nevyžívám, ale možná je načase konečně ukázat i tu odvrácenou část přestřelek. Autoři chtějí co nejvíce simulovat práci policie a motivovat hráče, aby se ke střelbě ostrými náboji odhodlali jen v případech, kdy to bude nezbytně nutné. Na modelech zásahů si tedy dávají opravdu záležet včetně detailů jako realisticky se rozstřikující krev.

SWAT 5?

Ready or Not nabídne kooperativní multiplayer, ale užijí si i vlci samotáři. Základním prvkem úspěchu je pečlivé plánování. To se provádí na taktické mapě před samotným výsadkem a je jen na vás určit, jaké vybavení své jednotce přidělíte, kudy do objektu vpadnout a případně zda-li vypnout elektřinu či odstřihnout telefony.

Během samotné akce pak musíte postupovat pečlivě a navzájem se krýt. Asi je zbytečné zdůrazňovat, že jeden zásah znamená většinou rovnou smrt, nebo minimálně vyřazení z akce. Na systému krytí se a vykukování zpoza překážek si autoři dávají hodně záležet, už jen možností, jak například otevřít dveře, je nepřeberně.

Je úžasné, co za přibližně rok vývoje dokázalo vytvořit studio o pouhých třech lidech. Veškeré vybavení je vymodelováno do nejmenších detailů a během akce je také na postavách vidět. Pokud má někdo z členů vašeho týmu u sebe slzný granát nebo třeba štípačky, nemá je schované někde v kapse, ale skutečně mu visí na vestě. Graficky to také nevypadá vůbec špatně, ale ještě jsme neviděli skutečné záběry ze hry, takže se zdržíme hodnocení. I tak se už odvažujeme opatrně těšit. Bohužel není jisté, kdy se výsledku dočkáme, protože datum vydání ještě nebylo oznámeno.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...