RECENZE: Mafia II zakolísala, ale nezklamala

Počítačová hra Mafia 2 přichází se spoustou výborně zpracovaných dílčích prvků. Párkrát se je ale nepodařilo poskládat tak, jak jsme si představovali.

kenvous

4. 10. 2010 20:38
klady/zápory

Po dohrání hodnotím:

KLADY: grafika, vzhled města, perfektní atmosféra, krytí při střelbě, pěstní souboje, hlášky, chování aut je příjemné, skvěle vybraná hudba do rádia, většina misí je zábavná, tolerantnější policie než v jedničce, odemykání zámků u aut

ZÁPORY: jednoznačné závěr, který je velice slabý a bez nápadu. Herní doba a velmi nízká náročnost na hráče (závěrečnou misi jsem dal na 2. pokus -na nejvyšší obtížnost) ) pokořit takovou hru potom nepřinese velké uspokojení. Postrádám mafiánský příběh - v jedničce jsem měl pocti, že jsem skutečně součástí rodiny, příběh měl šťávu, charaktery postav byly propracovanější. Od hry, na které se pracovalo tak dlouhé období bych rozhodně čekal mnohem kvalitnější a propracovanější příběh.

Mafia 2 je určitě dobrá hra, která oproti prvnímu dílu přináší lepší grafiku, dobrý systém krytí při střelbě a zábavnější odemykání automobilů. Příběhovou linií, scénářem, obtížností, charakterem postav a herní dobou však zaostává. V průběhu hraní jsem to viděl na jasné a zasloužené  80% hodnocení. Chabý a uspěchaný závěr však sráží hru o 10 % dolů. Škoda. Mé hodnocení 70 %. Pokud bych měl na výběr, za hru bych plnou částku podruhé neuhradil.

Jimmyho vendeta je poté výsměch hráčům. Hodnocení 40 %.

0 0
možnosti

flajboj82

27. 9. 2010 17:12
Moje hodnocení

Po stránce technický je to nádherný...grafika a všechno kolem je super...Hraní je chytlavý...hrál jsem včera skoro celej den (včera jsem si koupil hru - dřív nebyl čas), ale po stránce příběhu za Mafií I. zaostává o parník...i to bych vcelku skousnul, protože, když se do toho člověk "zakousne", tak to i baví...ale ten konec....!!! Když už jsem měl pocit, že se to trochu rozjede, tak to skončilo...Jen díky tomu, že prší už druhej den, tak jsem mohl hrát, jinak bych asi u PC tak dlouho neseděl...celkem otočený za 10,1 hodiny hraní (podle statistik na nejtěžší obtížnost)...Mafii I. jsem hrál asi týden, než jsem to otočil..a pak si to ještě asi 4x zopakoval :-). To asi mluví za vše...

0 0
možnosti

z4chy

23. 9. 2010 19:15
Spokojenost

Tak mafii jsem si koupil na xbox a po prvním dohrání, mimochodem jsem to celkem prolítl za 13 hodin, jsem byl velice mile překvapen. Veškeré komentáře typu "dohráno za 10 hodin, nuda" se ukázaly jako zkreslené. Chápu, že pokud to někdo skutečně projde za 10 hodin, tak těžko může najít v této hře zalíbení. Ono to kouzlo je totiž v detailech, které musí člověk hledat. Teď to hraju podruhé a zaměřuju se na playboye a zatykače. K 13 hodinám luxusní zábavy se přidalo dalších 18 a to nejsem ještě u konce. Za celou tu dobu se nedostavil stereotyp ani nuda. Prostě si to užívám a kašlu na to co tam není, protože to bych si pak nemohl užít žádnou hru.

Co se týče příběhu tak ten mě bavil víc jak jednička. Mise na sebe lépe navazovaly a měly logický spád. No a zpestření v podobě úvodu na Sicílii nebo vězení se opravdu povedly. Ale aby to nevypadalo moc růžově tak uznávám, že v příběhu jsou místa kde je poznat ořezání ale na druhou stranu raději toto než aby se dostavil stereotyp misí.

Hudbu a gafiku snad nemusím rozebírat. tyto aspekty jsoiu na 1*.Dabing se také povedl. Sice Vašut je Vašut ale i tak si myslím, že obsazení je na dobré úrovni.

Celkově bych dal 9/10. Ten jeden bod dolů hlavně za viditelné ořezání příběhu (i když jak jsem již psal, pro mě to není až zas tak velké mínus, jen to mohli udělat méně okatě) a za to, že mě donutili zabít Tommyho...

A teď do mě ;-D

0 0
možnosti

TT777

15. 10. 2010 15:38
Re: Spokojenost

ja to tedka zacal hrat a je to super uz se tesim az sednu zas ke compu a budu hrat dalsi mise , (to se u poslednich her stava malokdy) nevim mozna az to dohraju cele zmenim nazor ale zatim mne Mafia2 hodne baviR^ Co mne ale nebyvi je pristup distributora s ojebavkou DLC za to maRvRvRv

0 0
možnosti

despa

23. 9. 2010 1:56
zklamání :(

Patřím k lidem, kteří na hře hodnotí především hratelnost a až pak grafické zpracování. Proto je pro mne Mafia II totální propadák :-/ Těšil jsem se na pokračování hodně, ale nyní mám chuť vrátit hru zpět do krámu :-( Jedničku jsem hrál asi 5x a pokaždé jsem si to užíval, některé mise třeba 20x opakoval, ale s chutí. U tohoto jsem se díval na "filmový příběh", do kterého jsem občas zasáhnul. Obtížnost pro batolata, ale to je obecný trend dnešních her :-/

Teď trošku expresivní pasáž (bez urážky): je to hra pro "tupce", kteří valí oči nad grafikou, fyzikou a dalšíma vychytávkama grafických enginů, ale hratelnost padá k nule.

Občas nesmyslné ježdění po městě se ještě dá (alespoň si člověk užije to grafické zpracování), ale "úkoly" typu "zvedni telefon", "oblékni se", atd., mi připadají totálně stupidní. Prostě vedení za ručičku bez vlastního myšlení.

Chápu české recenzenty že se snaží prosadit "českou" hru, ale já bych dal hodnocení max 6/10 Rv  (první díl ve 10/10)

Nesouhlasím s názorem, že se nemá srovnávat s přechozím dílem (ať už se jedná o jakoukoliv hru, či film). Pokud se hra nazývá Mafia II, tak to asi je pokračování Mafie I a musím srovnávat, pokud si hru kupuji právě kvuli tomu názvu. Jasně, pokud jsem mladík, který "předpotopní" hry z mého batoletního období života nehraje, tak s prvním dílem nemůžu srovnávat :-P

0 0
možnosti

Kudry

23. 9. 2010 16:28
Re: zklamání :(

Souhlas, herní příběh, který je vyprávěn se prakticky nedá hrát, za zmínku stojí asi jen 2-3 mise, zbytek je pro hráče totální prušvih, při kterém by se nuda a stereotyp daly krájet.

0 0
možnosti

Raikuro

21. 9. 2010 13:01
sry

sry za pravopis nak jsem se nekontroloval

0 0
možnosti

Raikuro

21. 9. 2010 12:59
Zklamání

Myslel jsem si že mě Mafie 2 nemůže zklamat, protože jsem v ní moc nadějí nevkládal. Po tom co se sloučili Ilusion softworks a 2K bylo jasné že se zde objeví mnoho věcí z GTA a atmosféra z jedničky bude tatam. Popravdě když jsem Mafii 2 poprvé zapnul hned na začátku když Jou vezl Vita na skleničku tak jsem si připadal jako ve snu. Auta krásně propracovaná stejnětak exteriéry, padající lidé na náledí atd. prostě nádhera. Bohužel nadšení brzy opadlo. Na to lidé házeli tlamu na každým rohu se auto chovalo jako kdyby to lesklý na silnici byl smirkový papír. A i samotný Vito jako by měl v podrážce natřelený hřebíky. Boj na blízko byl zpracovaný celkem dobře, hra dobře reagovala i když jsem na myš klikal jak šílenec a komba byla docela stylová.

Systém krytí za prakticky jakoukoli překážkou (našel sem pár vyjímek) mi perfektně sednul do ruky a i hlášky nebyli k zahození. bohužel to je asi vše co zde mohu vyzdvihnout. Hratelnost by celkem dobrá a je tu jedna věc co mi nedává spát a to proč je na mapě města vyznačená trasa metra ale nedá se tam dostat. Co tím vývojáři zamýšlely nvm nvm.  Stejně tak lokomotivu jsem ve hře viděl jen v úvodním videu. Jinak systém policie se mi líbil (vykradete obchod a oni vás chtějí zatknout až když vás v tom obchodě uvidí nad rotříleným prodavačem), ale tech policejních aut je tam fakt hodně a utéct jim by zvládlo i malý dítě.Hra není příliž dlouhá a občas jsem jezdil k Bruskimu s nadějí že mi dohodí nějakou prácičku jak na začátku sliboval a já si užiju trochu jiný prácičky. Nestalo se. Nakonec mě hra úpně dorazila a to závěrem. U jedničky se mi záver hrozně líbil (jeho ztvárnění ve dvojce taky nic moc), ale tady teda někdo neodvedl dobrou práci celkem jsem čekal že přijde prostě další kapitola než se začali přehrávat titulky.

A nakonec úplná dorážka a to v tom že si můžete hru zahrát znovu nebo vůbec. Čekal bych alespoň obdobu "Jízdy" kde by se dalo volně pohybovat po měst bez nějakých úkolů.

Verdikt: slabích 70%

0 0
možnosti

Hakha

20. 9. 2010 10:05
Mafie

Jsem vcelku překvapen, že i po tolika letech práce na této hře nejsou skoro žádné změny oproti jedničce (pouze vstup do obchodů a lepší grafika). Z toho až takovou vědu nedělám, i když to zamrzí, ale největší mínus beru to, že hra se dá dohrát za velice krátkou dobu i na nejtěžší úroveň a po dohrání nemám chuť si hru zahrát znovu (absence vedlejších úkolů). Příběh je jednoduchý a hlášky jsou místy parádní. Hodnotím 70%...

0 0
možnosti

Kudry

9. 9. 2010 21:17
Policajti

Nezda se vam ze je ve meste nejak moc policajtu? Nepusobi to ani realne ani to nepridava na hratelnosti. Pozitek z jizdy po meste je skoro pryc:-(

0 0
možnosti

Muflik

7. 9. 2010 22:19
Uplna spokojenost

Z meho pohledu nadhera jakozto fanda tohohle zanru v te hre vidim promitnout se nezkutecne mnozstvi filmu :) Hratelnost super, grafika super, hudba super.... me to uchvatilo pribeh me nenechava ani chvili chladnym misty pekne syrove zaryje do me klidne duse kdyz uz si myslim ze zacina pohoda kd ymam vsechno tak se vsechno zvrtne... porad nejake zvraty a obraty a kazdy ukol zabavny. Nektere vic nektere min ale nenudil ani jeden. Konec do me zatal nuz bylo mi z toho az smutno musim rict... ale zavarili si to s nim :D Meli by vydat pokracovani co nejdriv at vim jak se to bude vyvijet. Jedno vim uz tet jiste zahraju si to jeste minimalne 2x jednou abych dosahl 100% a sezbiral vsechyn pikantnosti hry a podruhe s ceskym dabingem for fun. Doporucuji vsem co od toho necekaji nejake hopsani ala GTA ale i k nemu to nema daleko. Pribeh je sice linearni co do posloupnosti al emesto je domrte velke a moznosti siroke zbyva spousta mista pro prasarnicky co se k pribehu vubec nevazi.

Par veci bych resil jako hrac trosku jinak aby to bylo verohodnejsi a mozna o neco slozitejsi ale ;) Jeste jednou rikam... pecka.

Pristi zastavka Diablo III :)

0 0
možnosti

svatapes

6. 9. 2010 16:37
Mafie 2 - děs a běs

Ano, hrál jsem jedničku, takže musím srovnávat. Kde je atmosféra? Fuč. Kde jsou vedlejší mise? Fuč. Místo toho mi naservírovali desítky filmíků, které vysvětlují a posouvají děj. Bohužel. Když budu mít chuť na film, půjdu do biásku. Ve hře cutscenes uznávám jenom jako nejnutnější prvek. Chci hrát. A nechci, aby za mě pětinu vyřešil filmík. Celou dobu (hrál jsem 12 hodin) jsem čekal akci, namísto toho jsem pořád pendloval autem tam a zpátky. Což po pár hoďkách omrzí. Mafie 1 byla skvělá i v tom, že se dalo městem jezdit po paměti. V mafii 2 bez radaru si ani neškrtnu. Je to takový retro gta a není to už mafie, byť se všichni jmenujou hezky italsky. Jestli bude pokračování, tak radši budu pauzírovat. Ať žije Salieri!

0 0
možnosti