Red Alert 2 - průvodce hrou

  12:00aktualizováno  3:34
Dlouhou dobu jsem se snažili nalézt nejvhodnější strategie pro všechny z národů, které se v této hře objevují. Výsledkem je tento průvodce, který vás seznámí se vším, na co byste při hraní neměli zapomínat a čeho byste se měli držet. Rady využijete nejvíce v multiplayeru, ale využijete je i při boji proti počítači.

Obecné rady
Hned od začátku se snažte co nejvíce vyrábět, k čemuž vám napomůže co nejvíce sběračů rudy. Nemyslete si, že nějaké dva kombajny budou stačit. Za Spojence mějte vždy nejméně tři a za Sověty, kteří nepoužívají chronotechnologii, mějte tak čtyři a více. Zpočátku myslete spíše na výzkum, co nejrychleji postavte Battle Lab, ale taky nezapomínejte na tanky a, i když si to někteří nepřiznají, i velmi užitečnou pěchotu.

  • Dříve než Nuke Silo a Weather Control stavte Chronosphere nebo Iron Courtain. Důvod je ten, že se nabíjejí rychleji a útok s nimi bývá většinou ničivější. Atomovkou sice zničíte War Factory a pár elektráren, tři nesmrtelné tanky Apokalypse umějí daleko, daleko více.
  • Využívejte hodností. Snažte se, abyste vybírali vašim tankům cíle ručně a tak jim naháněli frčky.
  • Trénujte psy, a to na obou stranách. Jsou odolnější než v původním Red Alertu a proti vojákům není lepší zbraně.
  • Nepodceňujte obranné zdi. Hodně lidí je nestaví a připravují se tak o důležitou výhodu. Jsou velmi užitečné, když s nimi obestavíte důležité budovy jako Battle Lab nebo Construction Yard.
  • Mějte v každou chvíli alespoň 500 kreditů na opravy. Raději pozastavte výrobu, než abyste se ocitli na nule.

    Teď se pusťme do jednotlivých stran a jejich národů.

    Spojenci
    Spojenci používají svou ultra účinnou chronotechnologii, která jim pomáhá téměř ve všem.

  • Jsou lepší na taktiku. Jejich tanky sice nejsou tak odolné jako sovětské, ale zato jsou rozmanitější. Například tank Mirage - má sice lehký pancíř, avšak dokáže se maskovat jako strom a je tedy velmi vhodný pro překvapivé útoky. Tanky Prism jsou zase obdobou laserové věže a nejlepší využití pro ně najdete, když jsou povýšeny na třetí úroveň. Aircraft carrier je možná ještě lepší než Dreadnought; pokud je jich více, zničí cokoliv, a malá letadla, jež z nich startují mají hodnosti.
  • Spy je kapitolou samou o sobě. Špión je pěkný prevít - maskuje se za vašeho vojáka či za psa. Pokud tedy uvidíte, jak do vaší základny odnikud jde Conscript, buďte si jisti, že to je Spy. Zde je soupis, co vše může udělat, pokud sabotuje nepřátelské budovy:
    Rafinerie - ukradne určitou částku z konta nepřítele.
    Elektrárna - na minutu vyhodí proud, prostě Low Power.
    War factory - jakýkoliv vehikl, který teď postavíte, bude mít po výrobě první stupeň hodnosti.
    Barracks - to stejné jako u továrny pouze s efektem na pěchotu.
    Missle silo, Iron Courtain - dobíjí se znovu.
    Sovětská Battle Lab - umožní výrobu Psi komanda, podobné Yurimu. Sice nemůže provést psychobouři, ale může vyhodit jakoukoliv budovu do povětří jako Tanya.
    Spojenecká Battle Lab - umožní výrobu Chronokomanda, velmi podobný SEAL jednotce, s tím malým rozdílem, že se teleportuje jako Chronolegionář.

  • IFV je pěchotní vozítko, které se zdá být v multiplayeru zcela neefektivní, ale to není ani v nejmenším pravda. Jeho variabilita je tak rozmanitá, že jsem to vyřešil opět soupiskou:
    G. I. IFV - změní se v kulometné vozítko.
    Engineer IFV - opravárenské vozidlo.
    Attack Dog IFV - bez efektu.
    Spy IFV- pouze machinegun, škoda.
    Chrono Legionnaire IFV - super věc, stane se z něj chronotank, který sice ztrácí schopnost teleportace, avšak daleko rychleji maže. Takto tři vylepšené IFV spolehlivě vygumují celou základnu i se všemi jednotkami.
    Sniper IFV - na pěšáky používá sniper pušku, na vše ostatní kulomet.

  • Někdo by si myslel, že výpis končí, ale i sovětská infanterie může používat IFV.
    Flak Trooper IFV - protiletecké auto, vcelku neučinné.
    Tesla Trooper IFV - slabší obdoba Tesla tanku.
    Crazy Ivan IFV - Při útoku se chová jako libyjský Demo truck, dost silné.
    Yuri IFV - vrhá okolo sebe psychovýboje, smrtonosné pro pěchotu.
    Desolator IFV - rychlopalné radioaktivní střely obstojí hlavně proti vojákům.
    Terrorist IFV - viz. Crazy Ivan IFV.

    Spojenecké národy
    Zvláštní jednotky, které jsou pro každý národ odlišné, můžete použít pouze v multiplayeru a jeho singlové mutaci Skirmish. Nejprve se podívejme na Spojence.

    USA - Pojídači hamburgerů patří k mým oblíbeným národům, neboť jako jediní mohou vysílat parašutisty od chvíle, kdy si postavíte leteckou základnu. Není to až tak silná zbraň, ale o to více vás naštve, když se uprostřed základny objeví šest G. I. kulometníků. Jde s nimi hrát taktiku, kterou jsem nazval ”Stálá buzerace“. Každého protivníky vyvede z rovnováhy, když v době, kdy se soustředí na útok a v bázi nemá ani vojáčka, spadne z nebes několik pěšáků a začnou rabovat jeho základnu. Počítejte ale s tím, že stejnou taktiku může použít i váš soupeř, a tak mějte na základně alespoň jeden usmrkaný Pillbox. Když se rozloží, hodí se na obranu. A jeden trik nakonec. Jestli je na mapě ještě Tech Airport a vy jej zaberete, můžete potom najednou vyslat třeba až 12 pěšáků, a to už za něco stojí.
    Jižní Korea - s Korejci jsem moc nehrál, protože patří k nejslabším. Jejich odlišnou jednotkou je stíhač Black Eagle, který nahrazuje normální Harrier, o něco silnější a odolnější. Strategie, jež se docela vyplatí, je mít tak čtyři plně obsazená letiště, a pak poslat Eagly po osmi na War Factory a po osmi na Costruction Yard. Ztráty budou možná veliké, zato při počátku hry to nepřítele vcelku zasáhne a pak je jen otázkou času, kdy jej rozjezdíte tanky.
    Německo - Němci mají možnost vyrábět vehikl Tank Destroyer. Tato jednotka se vyznačuje tím ,že je ultra účinná proti vozidlům. Její silný útok se sice kompenzuje s tenkým a snadno zničitelným pancířem, je to však navýsost užitečná jednotka. Dva či tři si hravě poradí s Apocalypse tankem. Ale pozor na pěchotu a obranné budovy, proti nim je Destroyer bezbranný.
    Francie -možná nejlepší spojenecký národ. Francouzi si jen tak za 2000 kreditů postaví jejich Grand Cannon a jsou s obranou za vodou. Proti nim nemá nic a nikdo šanci ani po zemi ani po vodě, má obrovský dostřel a bezkonkurenční sílu. Postavíte-li na každou stranu své báze dva kanóny, buďte si jisti, že neprojde sebevětší útok. Dejte si však pozor na Iron Courtain, na tu je i tak účinná stavba krátká.
    Velká Británie - Británie není, jak si někteří myslí, až tak špatná. Speciální jednotka, kterou u nich najdete, je chladnokrevný ostřelovač.Snad proto ho dali tvůrci RA2 k Britům, je to největší suchar ve hře. Anglický sniper dokáže velmi lehce eliminovat jakoukoliv pěší jednotku. V pohodě si kempuje za stromem, kde ho nikdo nevidí, a zabíjí vojáky hned, jak opustí kasárna. To jsem jednou takhle hrál proti Britům a najednou jsem zaslechl nepěkně znějící “Unit Lost“. Kdo si myslíte, že to cinkal s nábojnicemi? No kdo jiný, něž ostřelovač za mojí budovou. A ještě nakonec je dobré si udržovat max. vzdálenost, odkud může sniper střílet - asi tak 3/4 obrazovky.

    Zde výčet rad pro spojence končí, teď se podíváme na druhou stranu konfliktu, totiž na Sověty.

    Sověti
    Sověti jsou, a nevím proč, opět na straně útočníků, dobyvatelů, na straně těch zlých, zákeřných a špatných. Pravidlem Sovětů je, jako v prvním Red Alertu: "Je nás víc, tak jakýpak copak." Ruská technologie je mnohem silnější než ta spojenecká, v určitých ohledech i levnější. Jejich jednotky nejsou až tak variabilní, ale o to tady vůbec nejde, hlavní je množství tanků, lodí a popřípadě i pěchoty. Pokud se jedná o pozemní jednotky jasně vítězí Apocalypse, nejodolnější a nejúčinnější tank ve hře, u něhož jednoznačně platí, čím více, tím lépe. Vaše naděje na úspěch jsou přímo úměrné počtu těchto dvouhlavňových děťátek, nástupci Mammoth Tanku známého z ostatních C&C her. A to ještě není všechno! Jak jsem se již zmínil na začátku, postavením Iron Courtain a poté znesmrtelněním až devíti Apokalypsů před nepřátelskou základnou dokonale soupeře zaskočíte a pravděpodobně i zničíte, ale nepředbíhejme.

    Vzducholoď Kirov je, řekl bych, asi to nejlepší, nejsilnější a nejodolnější v celé hře. Obrovský létající kolos, který se pomalu šine po obloze, jeho štíty jsou tak těžké, že i sebevětší armádě dělá problémy ho sejmout, ale je v tom jeden háček- Kirov je neskutečně pomalý, a tak se stává skvělým cílem protiletadlových vozítek. Pokud vás soupeř uvidí, jak se s nimi přesouváte k jeho základně, musíte jich mít alespoň pět, aby na místo vůbec doletěly. Poslední, o čem bych se rád zmínil, je věc nazvaná Terror Drone. Tento parazit je malý, ale velmi zákeřný. Skočí na tank nebo pěšáka a během chvilky jej vycucne a zničí. Pokud těchto udělátek máte více, dokáží zastavit celé postupující armády. Ale pozor, na každé vozidlo může skočit pouze jeden a ostatní pouze chodí okolo, kde jsou pak zranitelní. Infikovaný tank se zbaví drona tak, že zajede do opravny a je po teroru. Jestli ho nijak nevyužijete, tak se hodí alespoň na průzkum.

    Sovětské národy
    Rusko - je docela průměrné, disponuje Tesla tankem, nic jiného než o něco slabší Tesla věž na kolečkách. Za tento národ doporučuji naprosto normální sovětskou taktiku. Hodně Apokalypsů, Nuke silo a všechny pozabíjet.
    Kuba - Kubánci trénují své sebevražedné teroristy, kteří jsou extrémně levní. V klidu si dojdou k nepřátelské budově s výbušninami po celém těle, kde pak rozpráší sami sebe a vše kolem. Protože si je pořídíte za babku, postavte jich tak pět, naložte je do Flak trucku a zajeďte do nejbližší cizí základny a tam si udělejte ohňostroj.
    Libye - nejskvělejší a nejdrsnější, a to pouze díky jedné jednotce, totiž Demo trucku. Jestli si vzpomínáte na datadisk k původnímu Red Alertu, Aftermath, tak tam se tento náklaďák objevil též. Způsoboval menší atomový výbuch, jenže se nedal pomocí Iron Courtain znesmrtelnit. Mohu vás ujistit, že v RA2 to už možné je. Takže máte, dejme tomu, sedm Demo trucků, jedete s nimi tak jednu obrazovku před nepřátelskou bázi, pak je zformujete nejblíže k sobě, použijete na ně nesmrtelnost a nakonec je v klidu rozmístíte po soupeřově základně. Potom se rozjede pravé peklo! Všechny náklaďáky vybouchnou a dokonale zničí budovy okolo a z těžce opevněné základny během chvilky nezůstane nic.
    Irák - je poslední národ. Používají svou chemickou a radioaktivní technologii proti všemu živému. Desolator, který to umí, je voják s toxickou zbraní. Na jednu zničí nepřátelského vojáka, vozidla mu trvají o něco déle. Druhý způsob použití je znečištění krajiny okolo Desolatora. Prostě se rozloží a pak okolo něj zezelená terén a žádný voják neprojde.

    Tak a to je konec. Jestli vám to nestačí, musíte si počkat, až se Westwoodi rozhoupají a vydají další pokračování nebo datadisk. Doufám, že jsem vám alespoň trochu pomohl a pokud ne, tak mi napište.

    Návod nám zaslal náš čtenář Adam Drozd alias Traitor (traitor@atlas.cz)

  • Autor:


    Nejčtenější

    Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

    Limit Theory

    Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

    Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

    Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

    Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



    Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

    Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

    Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

    Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

    Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

    Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

    České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

    Mashinky

    Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

    Další z rubriky

    Příběh barda po třiceti letech. Recenze The Bard's Tale IV

    The Bard’s Tale IV: Barrows Deep

    Říká se, že hudba je nejlepší lék. Ve světě The Bard's Tale je také nejmocnější silou. The Bard's Tale IV je návrat do...

    Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

    Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

    Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

    Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

    Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

    Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....



    Najdete na iDNES.cz