Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Red Alert 3 - první důležité informace!

  0:02aktualizováno  0:02
Ohlášení třetího dílu oblíbené strategie připomínal blesk z čistého nebe. Nám se podařilo shromáždit dostatek informací, například o jednotkách.

Red Alert 3 (PC)

Red Alert 3 (PC)Není to tak dávno, co šéf Electronic Arts John Ricitiello na všechny strany prohlašoval, že dosavadní strategie dnes už jen druhého největšího vydavatelského domu byla nastavena špatně: až příliš se prý soustředil na těžení ze zavedených sérií a zapomínal na originální projekty, které má publikum přeci tak rádo. Sám si sypal popel na hlavu, že herní průmysl z vlivné pozice neposunul o pár kroků dále. Ovšem slova jsou jedna věc a skutečné činy druhá. EA na první pohled v této „špatné“ strategii pokračuje nadále a zářným příkladem je svět Command and Conquer. Minulý rok vyšlo třetí pokračování, ke kterému se chystá datadisk, dále tu je akce Tiberium, a aby toho nebylo málo, přibude i třetí díl spin-offu Red Alert. Na jednu stranu můžeme být zklamáni, že EA neinvestuje více do projektů typu Spore, na tu druhou je ale třeba přiznat, že by manažeři byli sami proti sobě. A navíc další díly ověřených, byť vyždímaných sérií chtějí i fanoušci. Dopad ohlášení Red Alert 3 se nedá srovnávat s jakoukoliv novou, sebeoriginálnější značkou.

Red Alert 3 (PC)Kdo sleduje příběhovou osu série, jistě ho bude zajímat, že trojka naváže na předchůdce, který končil prakticky jasným vítězstvím Spojenců nad Sovětským svazem. Ovšem vrchní předáci SSSR, aby zabránili definitivnímu rozpadu impéria, se rozhodnou vyzkoušet cestování v čase, a sice nazpět. Tato mise se však zdaří pouze napůl. Sověti sice zabrání vlastní zkáze, ovšem pozměnění běhu dějin má vedle obrácení poměru sil v případě dvou nejvýznamnějších mocností (západní svět upadá, SSSR vzkvétá) ještě jeden obrovský dopad – změní porážku Japonska na sérii vítězství, která vyústí ve vzestup nové mocnosti. Stejně jako v Tiberium Wars tak i v Red Alert 3 přibude třetí frakce – císařské Japonsko. To udělá z bipolárního konfliktu mnohem celosvětovější událost a vyústí v boje na několika frontách. I díky tomu vypukne třetí světová válka!
 
Red Alert 3 (PC)Jednotlivé frakce se mají lišit o poznání více než v prvních dvou dílech. Nebude to sice žádný Starcraft, ale už v Command and Conquer tři Electronic Arts ukázalo, že umí vytvořit tři odlišné strany, které se neliší pouze vizuálně, ale především způsobem boje (po několika patchích se je podařilo také vyvážit). Elementární staré pořádky však zůstanou zachovány: byť je spojenecká říše v rozkladu, stále se opírá o poměrně vyspělou, mohutnou, ale krutě konvenční výbavu. Zato Sověti opřou své snažení o masové počty, ovšem budou se muset vypořádat s částečně chatrnou technikou. Zajímavě vykresleno má být Japonsko, a to coby futuristická mocnost sázející na nejmodernější bojové prvky. Každá frakce by měla disponovat aspoň jednou superzbraní, spekuluje se však o implementování hned několika způsobů drtivé vyřídilky.
 
Red Alert 3 (PC)Rovněž je třeba zmínit značnou důležitost vodních ploch. Ne nadarmo se na prvních obrázcích vyskytují v tak hojném počtu. V minulých dílech byly lodě a ponorky spíše okrajovou záležitostí, využitelnou jen v několika misích. To se nyní změní – mnoho z lokací má být z větší části zaplaveno a stavět bude nutné na vodě. A to skutečně takřka u všech budov možné bude, i když si za komplikace s výstavbou základů připlatíte. Škála plavidel se významně rozšíří a velkou roli získají obojživelníci, tedy stroje schopné fungovat jak ve vodě, tak na souši. Bude ale nutné jim zajistit adekvátní přechod z jednoho módu na druhé. Tím přechodem mají být písečné pláže, pročež je jasné, kde se bude hodně často bojovat. Ale ani exkluzivně vodní či suchozemské jednotky truchlit nemusí – každá by měla být do jisté míry multifunkční a disponovat alespoň dvěma útočnými, popřípadě obrannými (či kombinovanými) módy.
 
Red Alert 3 (PC)Na povrch už vyplynuly specifikace řady pěšců i strojů. Pojďme si je tedy přiblížit. Za Spojence nastoupí tank Mirage, který je známý už z předchůdce a zůstala mu i jeho specialita – maskování. Dále se seznámíte se stíhačkou Apollo, zaměřenou na sestřelování nepřátelských letadel a bombardérem Century. To je pomalý letoun s drtivým kobercovým náletem. Poslední spojeneckou jednotkou, jež byla odhalena, je vcelku obyčejný odstřelovač. Popravdě, tohle nejsou vůbec objevné jednotky a skutečně tak platí, že Spojenci budou nejkonvenčnější, pro někoho možná i nejnudnější.
 
To Rusové jsou na tom o poznání zajímavěji. Takzvaný Stingray Sloop je rychlý člun vybavený zbraní na bází technologie Tesla, s níž jsme se setkali už minule, ale teprve ve třetím díle bude mít opravdu zásadní důležitost.Red Alert 3 (PC) Artilerie V4 je použitelná na značné vzdálenosti, a to jak na souši, tak na vodě – tam je ale třeba počítat se sníženou přesností. Úlohu bombardéra získala v ruském táboře vzducholoď jménem Kirov. Hodně netypickou jednotkou je ponorka Akulla, jejíž největší zbraň spočívá ve vysílání potápěčů. Bullfrog je pak netradiční transportní lodí, která za účelem vyklopení pěchoty nemusí přirazit ke břehu, ale osazenstvo může zdálky vystřelit. Nesmí chybět ani nepříjemní psi vlčáci, kteří dostanou kamarády v podobě bojových medvědů (půjde je spustit i padákem).
 
A co na to Japonci? Jak již bylo řečeno, jejich technika se nedá srovnávat s ničím, co jsme ve strategických hrách dosud viděli. Například tank Tsunami dokáže bojovat i ve vodě, bombardér Seawing se za několik sekund zase umí proměnit v ponorku a z obyčejného kraje nejsou ani samurajové vybavení laserovými meči nebo vojáci s plasmatickými puškami a energetickým štítem.
 
Red Alert 3 (PC)Pokud se na přiložené obrázky podíváte pod lupou, zjistíte, že jde jen o lehce vylepšený engine z nejnovějšího Command and Conquer, tzv. SAGE. Ten je na strategie jako dělaný a stále nabízí solidní pokoukání při relativně nízkých hardwarových nárocích. Návdavkem dostaneme celých 190 minut (přes tři hodiny!) tradičně brakových renderovaných sekvencí. Hodně nás potěšila skutečnost, že singleplayerová kampaň půjde hrát v kooperativním módu, a to nejen s živým spoluhráčem, ale i ruku v ruce s umělou inteligencí.
 
Podle zákulisních informací je Red Alert 3 již v poměrně pokročilém stádiu vývoje a dost možná vyjde ještě tento rok. Všechny fanoušky jistě potěší krok, ke kterému se EA odhodlalo: každému, kdo siRed Alert 3 (PC) zakoupí Command and Conquer 3: Kanes Wrath (datadisk k Tiberium Wars), dostane přístupový kód do betatestu. Je třeba ho ale zaregistrovat do 15. září. Z toho se dá usuzovat, že betatest začne v tento zmíněný měsíc a plná verze by se skvěle vyjímala pod stromečkem.
 
Na první pohled je jasné, že Red Alert 3 do konceptu RTS nepřinese zhola nic nového. V nejlepší tradici série půjde o hodně arkádový titul, kdy o vítězství nerozhodne jen dobrá strategie a výběr jednotek, ale především brutální síla. Ovšem atraktivní kulisy a svižná hratelnost jistě přilákají a nezklamou miliony hráčů.  
Autor:




Nejčtenější

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Další z rubriky

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.