Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Red Dead Revolver – tenkrát na Západě

  12:00aktualizováno  29. května 10:36
Ano, je to tak. Starý dobrý divoký Západ se vrací a s ním stejně staré a dobré přestřelky mezi desperáty, psanci a vůbec charaktery, kteří si vydělávali na chleba zásadně a jen nabitou pistolí. Chcete-li do tohoto světa vstoupit také, nezapomeňte si zbrojní pas a vlastní kvér, za vaši bezpečnost totiž nikdo neručí!

Red Dead Revolver

Capcom sice letos na E3 představil další várku svých obecně známých pokračování s některými žádanými vylepšeními, ale mezi tím vším už dlouho dopředu jasným nadělením jsme se dočkali i jednoho příjemného PS2 překvapení s názvem Red Dead Revolver, v němž se navrátíme do historických časů amerického divokého Západu, v nichž se to jenom hemžilo slavnými jmény. Namátkou připomenu divoký Bill Hitchckock, Billy "kůzle" Kid a Patt Garret, klan Earpových či v neposlední řadě William Cody alias Buffallo Bill, končící svou kariéru v podřadné cirkusové show. Ke všem uvedeným se nyní můžete připojit i vy, jakožto hlavní postava tohoto příběhu, jíž je "jezdec z neznáma" jménem Red. Jeho rodina, tvrdě pracující kvůli obživě, byla jednoho dne přepadena desperáty a připravena o všechen majetek. Přežije jen malý Red, jehož se posléze ujme indián, který jej naučí pravidlům, jak přežít ve zdejších nelítostných podmínkách. A tak se o několik let později v pohraničním městě objevuje záhadný pistolník, který bere spravedlnost do svých rukou a je to vpravdě nemilosrdná spravedlnost.

Red se na scéně pohybuje s grácií ostříleného - což se v kontextu hry velice dobře vyjímá - harcovníka, jenž disponuje spoustou pohybových aktivit, počítaje v to též potřebné a efektní úhybné manévry. Důležitý Red Dead Revolver však bude i fakt (ostatně vzpomeňte na oscarový western Nesmiřitelní), jak dobře a přesně trefíte vašeho konkrétního protivníka na scéně, přičemž hra má brát v potaz několik možných zásahových ploch lidského těla. Nepřátelé přitom nejsou žádní bezejmenní nazdárkové, ale skuteční mizerové s vlastními jmény, takže odpadá i ta poslední možnost jejich úkrytu - anonymita - nyní přesně víte, jaký že bastard to proti vám stojí a komu momentálně věnujete svou vřelou pozornost v podobě rozžhaveného olova. Připravte se na ryze akční záležitost odestávající se zejména v pohledu třetí osoby, nicméně údajně tu bude i volba first person perspektivy pro lepší zacílení. Levý analog slouží pro pohyb postavy, pravým analogem zaměřujete. A zatímco soupeři mnoho nesnesou, náš hrdina je pochopitelně z tvrdšího materiálu a ani několik zásahů ho příliš nerozhází. Vítaným ulehčením budiž i skutečnost, že dobrá střela posazená mezi oči každého takového záporáka spolehlivě odešle na hřbitov obutých! Na druhou stranu zde budete často bojovat proti velké přesile, tak proč ne. V kontextu shora avizovaných zásahových ploch na těle soupeřů je občas zajímavé sledovat, kterak tito reagují adekvátně svému zranění – trefíte je do nohy, pročež se za ní chytnou a začnou zuřivě poskakovat na místě. Pakliže vybraného soka složíte, následuje efektní pád doprovázený například ztrátou klobouku (o životu nemluvě) a zvířením prachu ze země.

Red Dead Revolver

Připravte se na nemilosrdnou cestu skrze zapadlé pohraniční město, důl, město duchů a starou vojenskou pevnost, přičemž všude čeká spousta potíží. Tudíž rozhodně potěší možnost vylepšování vašeho zbrojního arzenálu, v tomto případě lze dokupovat nové zbraně a munici – peníze získáváte likvidací psanců (s bonusem např. za rychlé provedení akce).
Capcom sice tvrdí, že tahle mission-based záležitost, jejíž příběhové obrysy mají zarámovat hezké nehratelné sekvence, nebude z nejdelších (jak překvapivé u této firmy), nicméně současně slibuje spoustu bonusových motivů, které by mohly vylepšit celkovou replayability. Každopádně už teď lze ocenit multiplayerovou podporu pro čtyři hráče, u níž se však zatím hovoří jenom o alternativách standardního deathmatche.

Grafické zpracování vypadá velice dobře, nepřátelé mají takový stylový vzhled, což se už bohužel nedá tak úplně říci o jejich reakcích. Některé střelecké souboje totiž na E3 vyhlížely poněkud zvláštně, odpustím-li jim jejich arkádové pojetí, pak je velká škoda, pokud takový modelový střet vypadá následovně – stojíte s oponentem chvíli proti sobě a po nezbytném dialogu zahájíte palbu, trefený protivník poté začne zběsile pobíhat po lokaci a vám stačí jenom stát uprostřed a pálit ostošest - pardon, ještě tu je přestávka pro nabíjení - dokud se onen nešťastník nezhroutí mrtev k zemi. Ale nebylo by fér nezmínit také další momenty, jež tu byly k vidění, jako když jste puškou z balkónu ostřelovali desperáty Red Dead Revolver naivně se schovávající dole za polozbořenými zdmi, což působilo přímo jako scéna vystřižená z nějakého westernu. Když jste zpoza zdi rychle vytancovali do prostoru a zahájili přesnou salvu na překvapeného kovboje na ochozu budovy, nebo když jste se v pozici vleže vykutáleli z úkrytu a zastihli tak vašeho soka absolutně nepřipraveného včas zareagovat. Nemluvě o pěkných stealth manévrech, interaktivitě herního prostředí - rozstřelíte třebas okno, za nímž nachytáte na švestkách nějakého vagabunda - či o některých příjemných efektech, kam lze zařadit realisticky působící déšť. Naopak červená linie jdoucí od hlavně vaší zbraně symbolizující tak střely působí značně rušivým dojmem. Také pohyb postavy je příležitostně lehce rozporuplný, ale možná, že za to může spíše neplynulá kamera, která se jen s velkým úsilím drží za vašimi zády a občas neposkytuje potřebný přehled o situaci. Očekávám tedy její obvyklou manuální korekci a při místy hektickém stylu akce by neškodil systém pauzy – a následného natočení kamery správným směrem v klidovém stavu – odpauzování a pak hurá do toho a půl je hotovo.

Před tvůrci z Angel Studios je ještě dost a dost práce, na níž však mají něco měsíců času, takže výsledný produkt doufejme nabídne vícero nápaditých scén, jako když stíháte banditu unášejícího na rameni velikosti odpočívadla pro dostavníky dívku, přičemž tuto pochopitelně nesmíte zasáhnout. Pakliže je vám líto, že vám tentokráte ve článku neukazujeme žádné in-game screenshoty vězte, že máte povinnost se na ně podívat do naší screenshotové galerie, která se tímto stává nutností pro všechny, kdo to s touhle hrou myslí jen trochu vážně!

Autor:




Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Layton's Mystery Journey
Nová hrdinka, stará a dobrá hratelnost. Recenze Layton's Mystery Journey

Další díl z hádankářské série Professor Layton vyměnil hlavního hrdinu za hrdinku, je o něco víc „casual“, jinak ovšem zachovává všechny dobré stěžejní prvky....  celý článek

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.