Red Shark - zběsilá vrtulníková akce

  • 2
Nedávno vydaný akční vrtulníkový simulátor Comanche 4 si získal mezi hráči velkou oblibu, a to hlavně díky nekomplikovanému hernímu systému a výborné grafice. Zdá se, že se brzy tomuto titulu objeví zajímavý konkurent. Je jím hra Red Shark, která nabídne hráčům prakticky to samé - s tím rozdílem, že v ještě akčnější podobě.

Red Shark Když se nedávno objevila na pultech obchodů hra Comanche 4, stala se okamžitě obrovským hitem. Není divu - ačkoliv se jednalo o letecký simulátor, v němž jste usedli do kokpitu bojového vrtulníku, nikdo po vás nechtěl, abyste opravdu uměli létat, abyste si před první akcí pročetli stostránkový manuál a abyste věděli, co který ukazatel na obrazovce znamená. Realističnost zde ustupovala do pozadí ve prospěch rychlé, adrenalin pumpující akce, od níž se jen tak neodtrhnete. Hra přitom byla navlečena do velice slušivého grafického hávu, což sice znamenalo, že se razantně navýšily hardwarové požadavky, ale zároveň jí to vysloužilo pozici nekorunovaného krále mezi akčními simulátory. Nyní se zdá, že se tento byť pomyslný trůn třese v základech. Ne, nedošlo k žádné zásadní chybě, která by byla dodatečně objevena, ale za chvíli se na trhu objeví jiný, velice podobný titul, který alespoň na první pohled vypadá pro Comanche 4 jako silný konkurent. Jedná se o hru Red Shark od ruské vývojářské společnosti C5 Software.

Svým žánrovým zařazením spadá Red Shark do přesně té samé kategorie jako Comanche 4, i on je tedy akčně pojatým leteckým simulátorem, snad jen s tím jediným rozdílem, že Red Shark vypadá ještě akčněji. Je sice otázkou, zda nepřekročí onu pomyslnou slabou hranici mezi akčním simulátorem a arkádou, ale buďme k sobě upřímní - vzhledem k tomu, že si tuto hru stejně nebudeme kupovat kvůli realistickému Red Shark leteckému modelu, tak na tom vůbec nezáleží :o). Raději se podívejme na příběh, který nás zavede do nepříliš vzdálené budoucnosti roku 2010. V tajných ruských laboratořích byl dokončen funkční model stroje času, který umožňuje přemisťovat živé tvory i neživé objekty zpět do minulosti. O rok později byl spuštěn program, jehož cílem bylo napravit poněkud pokaženou historii. A jaký lepší cíl pro vylepšování by bylo možno zvolit, než čtyřicátá léta minulého století, v nichž probíhala 2. světová válka? Do tohoto období je tedy vyslána nejmodernější bojová helikoptéra, která má vylepšit lidskou minulost a tím snad i trošku zkrášlit budoucnost...

Zkusme se nyní oprostit od neúprosné myšlenky, že kdybychom chtěli vylepšit minulost, asi bychom se spíš snažili válečným hrůzám zabránit, a kdyby to nešlo, tak bychom do boje poslali něco silnějšího než jen jediný vrtulník, a soustřeďme se na něco jiného. Co nám Red Shark nabídne po herní stránce? Především to bude 15 misí, jež vás zavedou na klíčová místa, v nichž by bylo možné historii napravit. Mise budou vcelku různorodé - úkoly v nich se budou pohybovat od eskortování vlastních konvojů a napadání cizích, přes likvidaci důležitých (nepřátelských :o)) osob a osvobozování obklíčených spojenců, až po obranu určených pozic a palebnou podporu jiným bojujícím jednotkám. Dojít by mělo i na sestřelování nepřátelských výsadkářů přímo ve vzduchu a podobné libůstky. A jak sami tvůrci Red Shark http://bonusweb.idnes.cz/comanche-4-nebe-plne-plamenu-dfd-/Recenze.aspx?c=A011224_comanche4r_bwříkají: "Budete hodně létat, budete hodně střílet, čas od času budete přemýšlet." Jak ale všichni tušíme, střílení bude přinejmenším o několik řádů více než přemýšlení.

Nechme také konečně promluvit čísla, která budou jistě výmluvnější než nějaký rádoby zasvěcený popis. Mapy by měly dosahovat až velikosti 256 km čtverečních - a nebudou to holé pláně. Podle tvůrců na nich budou stovky tisíc stromů, stovky budov a hlavně stovky různých - převážně asi nepřátelských - jednotek. Ty se budou skládat ze čtrnácti různých typů - od pěšáků až po obrněné tanky a dělostřelectvo. Co se týče budov a jiných "nemovitostí", těch by se mělo objevit dokonce 60 různých typů. Protože ale nebudeme na vyhlídkovém letu, bude mít vaše helikoptéra též nějaké ty prostředky pro jejich zničení - pracovníci společnosti C5 Software mluví o protitankových řízených střelách, neřízených raketách a nezbytném 250 mm kulometu (bože, je to s takovouhle ráží ještě kulomet?). Ovládání bude přitom velice jednoduché - stačit by měla pouze tradiční "akční" kombinace kláves WASD + myš, podporován bude ale pochopitelně i joystick.

Nyní nám zbývá říci si jediné - kdy bychom se měli hry Red Shark dočkat. Pokud bychom žili v Rusku, tak bychom se mohli těšit již na únor tohoto roku, protože tam vyjde hra nejdříve. V současnosti navíc již končí betatesting, takže není důvodu o tomto datu vydání pochybovat. Ale kdy se hry dočkáme i my ostatní? To zatím není bohužel přesně známo, ale jak se zdá, bude to brzy po ruské premiéře.