Hned od začátku bylo autorům jasné, že v HL2 rozhodně nedosáhly grafických výšin, kterých by byli schopni, takže se rozhodli pro vytvoření bonusového levelu s názvem The Lost Coast. Hned ze začátku je nutné zveřejnit hardwarové požadavky tohoto kousku: 3.2GHz procesor, 1GB RAM a nějakou z nejlepších dostupných grafických karet. Už podle názvu je jasné, jaké prostředí si vybrali. Jde o pobřeží plné různých skalisek - s vesnicí a kostelem. Je to oblast plná všech možných mokrých objektů, zástupců přírody, architektury a tak podobně. Cílem bylo vybrat si pokud možno co nejnáročnější prostředí a dodat mu co nejrealističtější vzhled. Počínaje vodou a konče stavbami, rozpitvanými až na jednotlivé cihly. Přestože obrázky jsou k dispozici, platí to pouze pro magazín PC Gamer, ale očekávejme, že si to Valve brzy rozmyslí.
Hned od začátku bylo autorům jasné, že v HL2 rozhodně nedosáhly grafických výšin, kterých by byli schopni, takže se rozhodli pro vytvoření bonusového levelu s názvem The Lost Coast.
Jenže tohle není ani zdaleka všechno. Hlavním lákadlem a devizou tohoto levelu má být „světlo.“ „Ve všech současných hrách, Half-Life 2 v to počítaje, je naprosto nesprávně zacházeno s osvětlením,“ řekl Victor Antonov z Valve. Součástí toho, jak hra vypadá, je nesrovnalost mezi nebem, osvětlením a odrazy – nevypadají jak mají. Jediný způsob jak to vyřešit je, udělat přesně to, co dělá kamera, a to je dynamická změna expozice. Když je pohled do tmavých míst, je všechno zesvětleno a naopak na světlých místech je vše ztmaveno. Když si například vezmete fotografii nebe, zjistíte že všechno ostatní je „tmavší.“ Při tvorbě tohoto levelu bylo snad každé místo překresleno v několika různých stupních osvícení. Robin Walker, designér Valve, poznamenává: „tohle bude mít obrovský vliv na to, jak se budou hrát počítačové hry.“ Představte si, že skočíte z nějakého tmavého místa přímo na sluneční světlo. Co se stane? Budete oslepen, přesně jako v reálu, a po tu dobu, než se vaše oči přizpůsobí, nebudete nic vidět. Co se pak stane, když například vejdete do kostela, který je jen lehce osvětlen skrze mozaikové okno, které je najednou roztříštěno na milion kousků střelbou a vy, zákeřně oslepen, budete stát proti nepříteli, kterého nevidíte a on vás zasypává střelbou!? Aby nebyly zmiňovány jen nevýhody, dá se to docela dobře použít třeba při skrytí v tmavém koutku. Ale i kdyby nebyly žádné výhody, je to obrovský krok směrem k realitě a to rozhodně stojí zato.