Řekl už Half-Life 2 své poslední slovo?

  12:00
Myslíte si, že Half-Life 2 ždíme vaše herní mašiny až nadoraz? Sami autoři vědí, že tomu tak není, a proto chystají něco speciálního. Těšíte se!? Podrobnosti v článku.

Half-Life 2 O tom, jaký bude Half-Life 2 a hlavně o tom, jaké bude mít hardwarové nároky toho bylo řečeno a napsáno vskutku hodně (samozřejmě myslím ještě před tím, než vyšel). Nejednoho fanouška zalil pot poté, co se dozvěděl, kolik bude muset investovat do svého miláčka, aby mu na něm HL2 slušně běhal. Byly tedy vyprázdněny kasičky a snad každý kdo hrál (hraje) HL2 má nějaký docela dost nabušený stroj, a to je přesně to, čeho chtějí ve Valve využít.

Hned od začátku bylo autorům jasné, že v HL2 rozhodně nedosáhly grafických výšin, kterých by byli schopni, takže se rozhodli pro vytvoření bonusového levelu s názvem The Lost Coast. Hned ze začátku je nutné zveřejnit hardwarové požadavky tohoto kousku: 3.2GHz procesor, 1GB RAM a nějakou z nejlepších dostupných grafických karet. Už podle názvu je jasné, jaké prostředí si vybrali. Jde o pobřeží plné různých skalisek - s vesnicí a kostelem. Je to oblast plná všech možných mokrých objektů, zástupců přírody, architektury a tak podobně. Cílem bylo vybrat si pokud možno co nejnáročnější prostředí a dodat mu co nejrealističtější vzhled. Počínaje vodou a konče stavbami, rozpitvanými až na jednotlivé cihly. Přestože obrázky jsou k dispozici, platí to pouze pro magazín PC Gamer, ale očekávejme, že si to Valve brzy rozmyslí.

Hned od začátku bylo autorům jasné, že v HL2 rozhodně nedosáhly grafických výšin, kterých by byli schopni, takže se rozhodli pro vytvoření bonusového levelu s názvem The Lost Coast.

Half-Life 2 Jenže tohle není ani zdaleka všechno. Hlavním lákadlem a devizou tohoto levelu má být „světlo.“ „Ve všech současných hrách, Half-Life 2 v to počítaje, je naprosto nesprávně zacházeno s osvětlením,“ řekl Victor Antonov z Valve. Součástí toho, jak hra vypadá, je nesrovnalost mezi nebem, osvětlením a odrazy – nevypadají jak mají. Jediný způsob jak to vyřešit je, udělat přesně to, co dělá kamera, a to je dynamická změna expozice. Když je pohled do tmavých míst, je všechno zesvětleno a naopak na světlých místech je vše ztmaveno. Když si například vezmete fotografii nebe, zjistíte že všechno ostatní je „tmavší.“ Při tvorbě tohoto levelu bylo snad každé místo překresleno v několika různých stupních osvícení. Robin Walker, designér Valve, poznamenává: „tohle bude mít obrovský vliv na to, jak se budou hrát počítačové hry.“ Představte si, že skočíte z nějakého tmavého místa přímo na sluneční světlo. Co se stane? Budete oslepen, přesně jako v reálu, a po tu dobu, než se vaše oči přizpůsobí, nebudete nic vidět. Co se pak stane, když například vejdete do kostela, který je jen lehce osvětlen skrze mozaikové okno, které je najednou roztříštěno na milion kousků střelbou a vy, zákeřně oslepen, budete stát proti nepříteli, kterého nevidíte a on vás zasypává střelbou!? Aby nebyly zmiňovány jen nevýhody, dá se to docela dobře použít třeba při skrytí v tmavém koutku. Ale i kdyby nebyly žádné výhody, je to obrovský krok směrem k realitě a to rozhodně stojí zato.
Autor:
Témata: Half-life, Valve
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...