Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklama v násilných hrách se nevyplácí

aktualizováno 
Výzkumníci z texaské univerzity zkoumali vztah mezi mírou násilí a efektivností reklamy ve hrách. Z výzkumu vyplynulo, že propagace, která se objevuje v násilných titulech, vrhá na danou značkou negativní stín.

Experimentu se zúčastnily dvě skupiny lidí. První z nich procházela prostředím, ve kterém se na zemi vyskytovaly krvavé skvrny a hráče napadaly počítačem řízení nepřátelé. Hráči tam v rukou třímali zbraně.

Nejkontroverznější hry

Ve většině her bojujete proti zlu. Jsou ale i takové, ve kterých jste sami tím zlem.
- číst článek

Phantasmagoria

Druhá skupina zažila podobnou situaci, krvavé skvrny však nahradily kaluže vody a hráči potkávali postavy beze zbraní.

Po dohrání scénáře se výzkumníci hráčů tázali, zdali si vzpomínají na propagované značky a posuzovali jejich vnímání dané značky. Studie došla k závěru, že účastníci násilného scénáře měli výrazně nižší skóre při rozpomínání se na značky a jejich následném hodnocení.

Zejména ženy na násilnou verzi hry reagovaly negativně. Autoři studie předpokládali, že ženy zpravidla mají menší zkušenosti s násilnými hrami a muži oproti nim již bývají na násilí ve hrách zvyklí.

Autoři studii uzavřeli tvrzením, že násilný obsah ve hrách uživatelům odčerpává pozornost, kterou by byli schopní věnovat reklamě a mimo to k propagované značce vytváří negativní asociace. Podobné závěry prý vycházejí také u studií, jež se zabývají násilím v televizních pořadech.

Autor:




Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

SNES Classic Mini
Skvělý dárek pro každého (chlapa)? Retro konzole SNES Mini

S retro konzolí SNES Classic Mini se vracíme do devadesátých let a éry 16bitů. Většina z 21 předinstalovaných her však není jen pro nostalgiky, jsou skvěle...  celý článek

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Kočárky, které přežijí i dva raubíře.
Kočárky, které přežijí i dva raubíře.

Přečtěte si recenze kočárků na eMimino.cz a vyberte ten nejlepší.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.