Postal 2

Postal 2

Reklama v násilných hrách se nevyplácí

  • 12
Výzkumníci z texaské univerzity zkoumali vztah mezi mírou násilí a efektivností reklamy ve hrách. Z výzkumu vyplynulo, že propagace, která se objevuje v násilných titulech, vrhá na danou značkou negativní stín.

Experimentu se zúčastnily dvě skupiny lidí. První z nich procházela prostředím, ve kterém se na zemi vyskytovaly krvavé skvrny a hráče napadaly počítačem řízení nepřátelé. Hráči tam v rukou třímali zbraně.

Nejkontroverznější hry

Ve většině her bojujete proti zlu. Jsou ale i takové, ve kterých jste sami tím zlem.
- číst článek

Phantasmagoria

Druhá skupina zažila podobnou situaci, krvavé skvrny však nahradily kaluže vody a hráči potkávali postavy beze zbraní.

Po dohrání scénáře se výzkumníci hráčů tázali, zdali si vzpomínají na propagované značky a posuzovali jejich vnímání dané značky. Studie došla k závěru, že účastníci násilného scénáře měli výrazně nižší skóre při rozpomínání se na značky a jejich následném hodnocení.

Zejména ženy na násilnou verzi hry reagovaly negativně. Autoři studie předpokládali, že ženy zpravidla mají menší zkušenosti s násilnými hrami a muži oproti nim již bývají na násilí ve hrách zvyklí.

Autoři studii uzavřeli tvrzením, že násilný obsah ve hrách uživatelům odčerpává pozornost, kterou by byli schopní věnovat reklamě a mimo to k propagované značce vytváří negativní asociace. Podobné závěry prý vycházejí také u studií, jež se zabývají násilím v televizních pořadech.